Re:Twijfel...hardtail of fully ???

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
urban waste
Twijfel...hardtail of fully ???

Bericht door urban waste » wo jun 02, 2004 12:51 pm

Ik ben laatst voor het eerst naar een Bikepark (Winterbergen) geweest en dat is me erg goed bevallen! (ben verslaafd.. :P). Tot nu toe heb ik alleen maar XC gedaan, dus nauwlijks ervaring met echt springen (klein beetje MX ervaring..that"s all).
Nu wil ik dus een fiets erbij voor de bikepark bezoekjes (en evt. wat spelen/oefenen op geschikte lokatie"s in de buurt..Dorwerth, Kwintelooien etc.). Ik wil dus een fiets waar je goed mee uit de voeten kunt in bikeparks (freeride, lichte downhill). Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen een fully en een hardtail. Grote voordeel van een hardtail is uiteraard dat ie goedkoper is en sommigen zeggen dat je daar ook beter op leert. Voordeel van een fully is uiteraard het comfort.
Wat zijn hier de ervaringen?? Ik ben dus een echte beginner als het gaat om springen, freeride, downhill. Eerst maar eens leren springen op een hardtail of toch meteen een fully???

surfstad

Bericht door surfstad » wo jun 02, 2004 1:09 pm

Tip;
Kom naar www.bikefestival.nl en test fietsen en praat met mensen.
Je krijgt dan een beter advies dan via het internet.
Jeroen

Lynx

Bericht door Lynx » wo jun 02, 2004 1:22 pm

Het klopt wel dat je met een hardtail sneller "smoother" leert rijden omdat die minder foutjes vergevend zijn en je alles -the hard way- leert.
Voor Dirtjumpen, street en dual vond ik een HT beter. Maar ik heb mijn HT verkocht en doe nu alles met mijn Fully (enduro-dual-dirtjumpen-freeride-Downhill). Het grote verschil is, dat ik de hele dag kan rijden met mijn fully zonder last te hebben van mijn knie en rug.
Als je echt graag bikeparken doet en meer richting freeride-DH gaat, zou ik een fully nemen, maar als je liever gaat streeten-dirtjumpen dan is een HT weer een betere keuze.

"leren" jumpen kan je zowieso met eender welke fiets, maar wat wil je op langere termijn gaan doen? Ik zou hierop mijn keuze baseren.

coccobill

Bericht door coccobill » wo jun 02, 2004 1:47 pm

hey Mr Urban Waste, ik zie dat we stadgenoten zijn...misschien kom ik je wel een keer tegen hier in de buurt (doorwerth/duno/oosterbeek/arnhem)..genoeg spannends te beleven!

Ben sinds 2-3 maanden van mijn XC stijl wat meer (XC/)Fr aan het doen samen met vriend hier uit de buurt (die al wat langer rijdt). Wij rijden allebei een fully (Chaparral & Bullit) en moet zeggen klasse.
Ik ben zelf nog niet in Winterberg, Todtnau of andere parken geweest met dat ding (komt wel ee keer) maar voor hiero prima apparaten.

Advies om naar bikefestival.nl te gaan lijkt me een goeie...

C.

Castor

Bericht door Castor » wo jun 02, 2004 3:18 pm

Even Off Topic:
Waar laat je die Bullit en Chapparal dan zoal uit in je regio?

coccobill

Bericht door coccobill » wo jun 02, 2004 3:25 pm

(East): stuwwal van Doorwerth/Duno en verder richting Arnhem e.o. erg leuk (als je de weg weet..).
(West): Kwintelooien, en wat daar omheen ligt

daFreakster

Bericht door daFreakster » wo jun 02, 2004 3:49 pm

@chocolade billy
grappig, ik ben ook een local maar heb u nog nooit gezien.
Was benieuwd: wat is er in kwintelooien te doen???
Kom je ook weleens in het sonsbeekpark en park klarenbeek enzo??
zeer de moeite waard, alleen niet op zondag

coccobill

Bericht door coccobill » wo jun 02, 2004 4:24 pm

hola...we gaan wel erg off topic maar goed...
Kwintelooijen is oude zandafgraving tussen Rhenen en Veendaal in waar een MXbaan is en een ATB parcourtje. Leuk zijn de jumps. Das dan ook het enige.
Probeer die link naar Bombproof Bikes veelbelovende ondernemersfimpje eens te openen (staat ook hier ergens op DP)..opgenomen op lokatie

Arnhem: meestal richting mariendal/warnsborn en soms sonsbeek/zijpendaal (?) en klarenbeek. Inderdaad zitten daar leuke stukjes tussen!

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » wo jun 02, 2004 4:45 pm

HT of FS is zeker ook een kwestie van geld.
Beter een goeie betrouwbare HT dan een FS vol spul dat je na weken al mag vervangen.
Zelfs Bad Wildbad is fun met een HT.

viper01

Bericht door viper01 » wo jun 02, 2004 7:36 pm

ff voor de mensen die uit de regio Arnhem / Ooosterbeek komen:

A.s zondag 6 juni hebben we een kleine Freeride meeting in de Dunno.

Als jullie willen komen mail mij ff.

Greetzz Viper01

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » wo jun 02, 2004 7:45 pm

BF = Chief Wiggum schreef:
HT of FS is zeker ook een kwestie van geld.
Beter een goeie betrouwbare HT dan een FS vol spul dat je na weken al mag vervangen.
Zelfs Bad Wildbad is fun met een HT.

Suuuure ;), de kick van je leven da ga je alleszins hebben ;D

daFreakster

Bericht door daFreakster » wo jun 02, 2004 8:00 pm

@viper
Wij gaan eerst posen in park klarenbeek bij die berg2berg race wedstrijd. Daarna kunnen we, als mijn broeders trek hebben, wel die kant opkomen. Hoe laat zijn jullie daar ongeveer!

SexXxy Boy

Bericht door SexXxy Boy » wo jun 02, 2004 8:11 pm

coccobill schreef:
(East): stuwwal van Doorwerth/Duno en verder richting Arnhem e.o. erg leuk (als je de weg weet..).
(West): Kwintelooien, en wat daar omheen ligt

Hey Man!!

Dan ben ik jullie beide al eens tegen gekomen in wageningen en omgeving richting arnhem. Rij zelf een witte SC chameleon

coccobill

Bericht door coccobill » wo jun 02, 2004 9:32 pm

okidoki...wilde zondag rond het middaguur toch ff naar klarenbeek rijden en dan weer terug via Duno/Doorwerth etc.. Ik hou mijn ogen/oren wel open als ik in de buurt ben (ook voor de man in groen eheh).
De witte chameleon heb ik (nog) niet gespot...

C.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do jun 03, 2004 6:57 pm

Heeij,

IK ben zelf op mijn spezialized P.3 in Winterberg wezen spelen en dat was goed te doen. IK denk dat je van je persoonlijk smaak uit moet gaan. Wat beter is, dat is per park verschillend. Ik heb winterberg de free cross, stukjes Evil Eye en de complete downhill gereden, bijna alle drops.

Dat is goed te doen, setup (100mm vork, schijven, goeie chainguide) maar zover ik het hoorde is vooral op een ht tactisch lijnen rijden en sommige drops laten voor wat het is. en een fully overal lomp overheen :)

RInse

urban waste

Bericht door urban waste » do jun 03, 2004 10:53 pm

Ik denk dat ik toch maar voor een fully ga (dan maar iets langer sparen ;)). Binnenkort maar eens wat fietsen uittesten.

Coccobill, ben zojuist nog wezen spelen bij Dorwerth. Mooie afdaling "gevonden" met mooie grote treden van zand, die je mooi kunt springen (iig op m"n Klein leek het heel wat ;))

viper01

Bericht door viper01 » za jun 05, 2004 6:14 pm

[glow=red,2,300]@ tha freakster, cocccobil en sexxy boy..
[/glow]
Als jullie langs komen, hier wat nuttige info om ons te vinden...
mocht je vroeg zijn kom dan om 13:00 naar de parkeerplaats van de sluizen..
mocht je wat later komen moet je voorbij de sluizen rijden op een gegeven ogenblik kom je dan langs een klein parkeerplaatsje (aan de rechterkant) waar ook picknick tafels zijn, als je de parkeerplaats oprijd en gelijk rechts langs de picknick tafels rijd met een flauw bochtje naar links omhoog fietsen, dan kom je bij een hele leuke diepe kuil uit, in dat gebied kan je ons vinden..

Anders gewoon ff heel hard roepen ;D

Greetzz viper01

daFreakster

Bericht door daFreakster » za jun 05, 2004 8:34 pm

een maat van ons doet aan die wedstrijd mee, dus wij zijn al om10:00 in klarenbeek. Daarna kunnen we wel die kant op komen............dusssss
a plus

tank24

Bericht door tank24 » ma jun 14, 2004 11:44 am

ff terug naar de topic,

ik heb een fully gehad en ook een hardtail. en de hardtail is echt wel relaxter fietsen. meer controle en gaat minder snel kapot. dus ik zou gaan voor een hardtail is ook goedkoper

Plaats reactie