Bergschen hoek?
Moderator:Beheerders
Aangezien er niet echt een vast topic meer voor is...
Hoe staat het ermee?
Wanneer is nou precies de opening of is het al open?
Hoe staat het ermee?
Re:Bergschen hoek?
Urban Monkey schreef:
Aangezien er niet echt een vast topic meer voor is...
Zit niet zoveel meer op de forums, omdat we bezig zijn met een actuele site met alle mogelijkheden. Er wordt fors aangebouwd www.bikefestival.nl
[
Urban Monkey schreef:
Hoe staat het ermee?
Zoals je misschien gemerkt hebt, is het al een paar weekenden superweer (lees veel zon en weinig regen) Scheppen heeft dan weinig zin, omdat je dan een slecht resultaat krijgt. Gelukkig werd ik vanacht verrast met een forse regenbui, dus kunnen we verder met graven.
[
Urban Monkey schreef:
Hij´s nog niet open ivm het bovenstaande. Op het moment dat hij open gaat, zal dit wereldkundig worden gemaakt via de site en de bekende fora.
Groeten,
Jeroen
weet iemand dan nog misschien iets bikeparkerig in de buurt, niet al te ver weg van arnhem ;D , moet in 1 dag te doen zijn
hoorde dat er een kwam in doetichem mss weten anderen hier meer van?
Dat zou wel ernstig te tof zijn!
Ik zie het dan voor volgend jaar zo... een four-x wedstrijd ala king of the bikepark, maar dan in Nederland Bergschenhoek, Doetinchem, Spaarnwoude en wie weet waar nog meer.
Ik moedig iedereen aan om hetzelfde te doen wat wij doen. Realiseer wel dat er veeel tijd in gaat zitten.
Ik zie het dan voor volgend jaar zo... een four-x wedstrijd ala king of the bikepark, maar dan in Nederland Bergschenhoek, Doetinchem, Spaarnwoude en wie weet waar nog meer.
Ik moedig iedereen aan om hetzelfde te doen wat wij doen. Realiseer wel dat er veeel tijd in gaat zitten.
spaarn woude en doetichem zijn dat bmx tracks. Want meestal mag je daar met mountainbike niet op vanwege het slopen van de track of zijn deze onbewaakt.
kort: meer info plz
kort: meer info plz
Hee gekke straataap,
Ik bedoel dat het hoog tijd wordt dat een paar mensen daar in de buurt ook eens een stuk grond kraken en de boel goed omploegen op een nette manier!
Groeten,
Jeroen
Ik bedoel dat het hoog tijd wordt dat een paar mensen daar in de buurt ook eens een stuk grond kraken en de boel goed omploegen op een nette manier!
Groeten,
Jeroen
@Urban monkey
Spaarnwoude is voor mountainbikes, maar ik zou er als ik jou was niet het hele land voor afrijden, weinig aktie, gewoon bergje op en berje af.
Spaarnwoude is voor mountainbikes, maar ik zou er als ik jou was niet het hele land voor afrijden, weinig aktie, gewoon bergje op en berje af.
damn...... 
we wouden gewoon eff van onze local stuff af
Maar blijkbaar weinig te beleven als biker in nederland :P

we wouden gewoon eff van onze local stuff af

Maar blijkbaar weinig te beleven als biker in nederland :P
-
Daar moet je zelf wat aan doen kerol!
Met een beetje goed kijken en creativiteit is er genoeg te doen in Nederland.
"t is geen ardennen, sauerland of nog hoger, maar als je goed om je heen kijkt op (of naast) enkele XC-routes in NL, is er echt wel wat te beleven, alleen veel omhoog lopen enzo.
Verder zijn er ook nog redelijk wat local spots, maar niet echt iets georganiseerds ofzo inderdaad. Dat is alleen maar goed voor elkaar in Bergschenhoek.
"t is geen ardennen, sauerland of nog hoger, maar als je goed om je heen kijkt op (of naast) enkele XC-routes in NL, is er echt wel wat te beleven, alleen veel omhoog lopen enzo.
Verder zijn er ook nog redelijk wat local spots, maar niet echt iets georganiseerds ofzo inderdaad. Dat is alleen maar goed voor elkaar in Bergschenhoek.
Op mijn lange reizen langs "s lands rijkswegen zie ik vaak bulten a la Bergschenhoek, alleen wat lager. Braak liggend, hooguit wat gras en schapen.
Zo"n bult van pakweg 15m hoog (vaak een bergwand van 1 km in de rondte biedt bijna oneindig veel mogelijkheden, mits slim afgegraven.
Er staat me bij dat er iets ligt bij Geldermalsen.
Spaarnwoude is totnutoe de grootste gemiste kans op het Westelijk halfrond (Noord Hollanders, voel je aangesproken), en in de omgeving van Zeddam zitten ze ook niet bepaald om leuke hellingen verlegen. Met de juiste oppergravers (lees : bureaucraten), ben je heus niet bij voorbaat kansloos om aan je eigen bikepark te mogen gaan graven. Denk in de hoek van skateparks om hangjeugd de binnenstad uit te trekken, daar geven gemeentes graag kapitalen aan uit. Beetje minder gaan streeten, veel meer gaan 4X"en, okay deal toch?
IEMAND met een internetverbinding die iets te melden heeft rond Het Dak van Brabant bij Nuenen? Daar ligt een bult die hoger is dan B"hoek, en er schijnt al gefietst te worden...
Zo"n bult van pakweg 15m hoog (vaak een bergwand van 1 km in de rondte biedt bijna oneindig veel mogelijkheden, mits slim afgegraven.
Er staat me bij dat er iets ligt bij Geldermalsen.
Spaarnwoude is totnutoe de grootste gemiste kans op het Westelijk halfrond (Noord Hollanders, voel je aangesproken), en in de omgeving van Zeddam zitten ze ook niet bepaald om leuke hellingen verlegen. Met de juiste oppergravers (lees : bureaucraten), ben je heus niet bij voorbaat kansloos om aan je eigen bikepark te mogen gaan graven. Denk in de hoek van skateparks om hangjeugd de binnenstad uit te trekken, daar geven gemeentes graag kapitalen aan uit. Beetje minder gaan streeten, veel meer gaan 4X"en, okay deal toch?
IEMAND met een internetverbinding die iets te melden heeft rond Het Dak van Brabant bij Nuenen? Daar ligt een bult die hoger is dan B"hoek, en er schijnt al gefietst te worden...
Daar loopt nu idd de vaste XC route van Neunen. Die bult word verder ook gebruikt als golfbaan en heeft een eigen dierentuin. Ook komt er een amusementspark dus ze zijn er iig genoeg mee van plan, dus misschien dat ze nog wel wat extra ruimte over hebben voor een andere tak van de mtbsport. Eén ding is zeker, er is plek zat, die berg is echt HUGE, niet echt steil, maar plek zat.
Ook leuk voor de UA"rs; er is een hangende trap die een meter of 10 boven de berg uitsteekt en helemaal naar de voet van de berg loopt. Dit is dus een errug lang trappetje :P
Ook leuk voor de UA"rs; er is een hangende trap die een meter of 10 boven de berg uitsteekt en helemaal naar de voet van de berg loopt. Dit is dus een errug lang trappetje :P