seent kranks?
Moderator:Beheerders
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
er is een hele hype rondom de nieuwe saint cranks, maar zijn ze wel zo stevig als gezegd wordt?
woord is dat ze steviger zijn dan 3-piece? heb net men primo"s wat vervormd, en was mss aan"t denken om nieuwe cranks te kopen.
dus dacht ik, wat is er dan wel stevig?
iemand een idee?
woord is dat ze steviger zijn dan 3-piece? heb net men primo"s wat vervormd, en was mss aan"t denken om nieuwe cranks te kopen.
dus dacht ik, wat is er dan wel stevig?
iemand een idee?
Re:seent kranks?
Is nog vrij nieuw dus nog niet langdurig getest door DPers waarschijnlijk. Shimano zegt dat ze zelfs 20% sterker zijn dan 3piece. Das misschien een beetje te positief maar geloof maar dat ze fokkin sterk zijn.
Iets voor jou dus Dude?
Maar het zijn eigenlijk óók 3-piece!
? ? ?
Re Crank kan los van de as... handig voor bijv. als je alsnog een MRP inbouwt in je Freerider; hoef je alleen een bredere as kopen ipv. compl. bottombracket!

Maar het zijn eigenlijk óók 3-piece!
? ? ?
Re Crank kan los van de as... handig voor bijv. als je alsnog een MRP inbouwt in je Freerider; hoef je alleen een bredere as kopen ipv. compl. bottombracket!
M@LPHY schreef:
Bredere as kopen forget it. Trapas zit vast aan de rechter crank, de linkercrank klem je op de trapas. Check http://www.shimano-europe.com/cycling/p ... C-M800.pdf
Bovendien wordt de Saint maar met 1 lengte trapas geleverd, die volgens de guys van E-13 overeenkomt met een traditionele trapaslengte van 113mm., wat voor een aantal DH-frames nogal aan de korte kant is. Voor mijn Foes Mono bvb. heb ik min. 118mm. nodig.
Een bashguard behoor je ook tussen BB en frame te monteren, dus je moet zowel rechter crank als rechter BB cup demonteren.
-
zullen sterker zijn dan al die andere shimano troep die ze cranks noemen. Maare, sterker dan welke 3-piece. Mooi niet sterker dan profiles.
Luc!
khad begrepen van Maurice van B2B dat ie in z"n Orange Ms. Isle een bredere as had ivm. met z"n MRPke...
Awel dan zit ik ernaast!
In ieder geval zit je met die buitenom gemonteerde lagers niet met probleem als bij een "vaste" BB...
kheb zo"n RaceFace evolve FR ISIS BB voor in m"n Dual gebakje.... maar ondanks bredere 118mm huls zit de Li. kant nog steeds 5mm teveel naar binnen ivm. met de boomerang.
Assymeterische BB voor CRD"s zou dé oplossing zijn.
khad begrepen van Maurice van B2B dat ie in z"n Orange Ms. Isle een bredere as had ivm. met z"n MRPke...
Awel dan zit ik ernaast!
In ieder geval zit je met die buitenom gemonteerde lagers niet met probleem als bij een "vaste" BB...
kheb zo"n RaceFace evolve FR ISIS BB voor in m"n Dual gebakje.... maar ondanks bredere 118mm huls zit de Li. kant nog steeds 5mm teveel naar binnen ivm. met de boomerang.
Assymeterische BB voor CRD"s zou dé oplossing zijn.
M@LPHY schreef:
Iets voor jou dus Dude?![]()
Zat voor aankomend seizoen eigenlijk te denken aan XTR, maar mn Holzfeller"s houden t nog wel ff vol denk/hoop ik.
Saint is een beetje overdreven voor DH vind ik zelf...
Ze zijn idd. B.I.G.! ;D
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
heb gistere bij pat een setje gezien, en ff men primo crankarm ernaast gehouden.
holy shmuck, die dingen zijn giganties.
denk wel dat het moeilijk gaat zijn er een bashguard voor te vinden, ivm de breedte.
holy shmuck, die dingen zijn giganties.
denk wel dat het moeilijk gaat zijn er een bashguard voor te vinden, ivm de breedte.
dirk de schurk schreef:
Lees je de rest van de topics wel? Kijk hier eens voor een vraagje van een antwerpse collega Pat bezoeker (en oplossing van ondergetekende)
greetz
bettes
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
bEttEs schreef:
[dirk de schurk schreef:
Lees je de rest van de topics wel? Kijk hier eens voor een vraagje van een antwerpse collega Pat bezoeker (en oplossing van ondergetekende)
greetz
bettes
het spijt me, het was me ontglipt... ::)
- Hydraulic_Pimp
surfstad schreef:
Lezen???
Je weet wel, met je ogen lettertjes aan elkaar plakken om er een woord mee te proberen vormen en dan die woorden proberen in een zin te steken.
Trouwens "come to zink of iT"!
XTR/SAINT lagers worden met "spacer ringen" gemonteerd; dus bij een ± 3mm dikke CRD "boomerang"; spacers weglaten afhankelijk BB-huls-breedte!
XTR/SAINT lagers worden met "spacer ringen" gemonteerd; dus bij een ± 3mm dikke CRD "boomerang"; spacers weglaten afhankelijk BB-huls-breedte!