ik zit te twijfelen tussen een "kant en klare fiets" de cannondale chase 2
of tussen een fiets die ik nog moet gaan opbouwen. die op het zelfde bedrag uitkomt (1400eu)
nu heb ik 2 frames in gedachten
de cube flying circus
http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=6647
of de santos s4x
http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=499
de onderdelen haal ik dan uit duitsland (bike-mailorder.de) btw, is dit betrouwbaar? onderdelen uit duitsland halen?
wat kan ik volgens jullie het best doen?
en complete fiets kopen
of eentje opbouwen
en welk frame dan?
welke fiets / frame?
Moderator:Beheerders
Re:welke fiets / frame?
Een fiets die je zelf samenstelt is helemaal naar je eigen wens.. Je hebt dus elk onderdeel zelf uitgekozen naar jou specifieke wens..
Tevens leer je meteen een hoop van de techniek als je hem zelf inelkaar steekt..!
Uit ervaring weet ik inmiddels dat als je een kant-en-klare fiets koopt er toch na een paar maanden al het een en ander aan gaat veranderen..
dus... ik zou gaan voor zelfbouw!
mzzls Gemini
Tevens leer je meteen een hoop van de techniek als je hem zelf inelkaar steekt..!
Uit ervaring weet ik inmiddels dat als je een kant-en-klare fiets koopt er toch na een paar maanden al het een en ander aan gaat veranderen..
dus... ik zou gaan voor zelfbouw!
mzzls Gemini
Een fiets die je zelf bouwt en even duur is als een kant en klaar fiets kan niet geheel naar je wens zijn. Cannondale kan veel voordeliger onderdelen inkopen dan jij, dus je doet dan altijd consessies.
-
ik zou voor de cube gaan... ziet er mooi en stevig uit
zelfbouw rules
zelfbouw rules

Met zelfbouw ga je inderdaad serieus duurder uit komen :-[.....maar dan is "ie wel precies hoe jij het wilt.
Ik vind dat Cube frame niet zo.......dan zou ik voor de Santos gaan....
Maar goed dat blijft toch een mening ;D

Ik vind dat Cube frame niet zo.......dan zou ik voor de Santos gaan....
Maar goed dat blijft toch een mening ;D