Passportes 2007

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

geertjes

Bericht door geertjes » di mei 22, 2007 7:15 pm

die camping in Montriond is cool, heb er ook gestaan..

:)

bettes

Bericht door bettes » di mei 29, 2007 6:54 am

dmx schreef:Is er al iets geregeld voor de camping in Morzine ?
Heb jij al iets geregeld? Anders plekkie delen?

Stuur mij even een mail dan regelen we het daar verder!

greetz
bettes

ps: ik heb er 'weinig' zin in! Braap!
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Mongui

Bericht door Mongui » wo mei 30, 2007 4:25 pm

hey bettes,

ik heb ook nog geen plekkie voor la pprtes...wil jij een plekkie delen met mij :arms: Of anders vraag ik de collega van uw madam wel :o
Specialized Stumpjumper fsr 07/Specialized sx trail 08

bettes

Bericht door bettes » do mei 31, 2007 4:50 pm

Ik bel u met de telefoon om iets af te spreken!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

madrista666

Bericht door madrista666 » di jun 05, 2007 11:54 am

het is niet lang meeeeeeeeeeeeer, woeeeehoe kijk er naar uit :angelnot: :D :D

RR

Bericht door RR » ma jun 11, 2007 2:57 pm

en de route is bekend, of ik heb er een hele tijd overheen gekeken.

http://media.skiinfo.com/images/dppic/f281683.pdf?c=42
http://www.passportesdusoleil.com/index ... &exp=65998

Zo nu vrijdag nog even de spullen checken in Winterberg en dan ben ik er helemaal klaar voor :D
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

jojo

Bericht door jojo » ma jun 11, 2007 5:08 pm

ik zeg zelfde route als vorig jaar.............
keybone collector!!!

k@tze

Bericht door k@tze » di jun 12, 2007 5:19 pm

Heeft er iemand ingeschreven en kan toch niet? Ik zoek nog een inschrijving voor de zaterdag. (opstap Morgins)

madrista666

Bericht door madrista666 » wo jun 13, 2007 6:56 am

frankrijk zat al helemaal vol begin mei dacht ik!!! misschien startplaats in Zwitserland zoeken, alhoewel deze ook al zullen vol zitten denk ik, volgend jaar vroeger bij zijn hé

:D :D :o :o tis niet lang meeeeeeerrrrr!!!! :o :angelnot:

dmx

Bericht door dmx » wo jun 13, 2007 12:51 pm

Ik mag dit misschien nie zeggen maar ik doe het toch : je kan ook zo gaan. Gewoon een liftpas van 14 € kopen en meerijden. Je hebt dan wel geen nummerbord zodat je wat tijd verliest aan de lift en officieel mag je niks eten aan de de bevoorrading, maar voor de rest : rijden met die handel. O ja, dat cadeautje (een rugzak of een vestje) krijg je dan ook niet, maar wie zit nu op dat stomme vestje te wachten.

bettes

Bericht door bettes » do jun 21, 2007 10:43 am

Ik heb net telefoon gehad van een lieftallige frans dame uit de portes om te vragen welke maat van T-shirt ik nodig had... Nog iemand die dat heeft gehad of ben ik truly spèciaaaaallll

greetz
bettes

madrista666

Bericht door madrista666 » do jun 21, 2007 11:46 am

you're special :D :shock:
misschien de maat vergeten in te vullen bij inschrijving? :?

k@tze

Bericht door k@tze » wo jun 27, 2007 6:55 pm

madrista666 schreef:volgend jaar vroeger bij zijn hé
ik ben er wel bij, het is voor een maat van me en ik zal het hem zeggen ;)

k@tze

Bericht door k@tze » wo jun 27, 2007 6:56 pm

dmx schreef:Ik mag dit misschien nie zeggen maar ik doe het toch : je kan ook zo gaan. Gewoon een liftpas van 14 € kopen en meerijden. Je hebt dan wel geen nummerbord zodat je wat tijd verliest aan de lift en officieel mag je niks eten aan de de bevoorrading, maar voor de rest : rijden met die handel. O ja, dat cadeautje (een rugzak of een vestje) krijg je dan ook niet, maar wie zit nu op dat stomme vestje te wachten.
dat gaat dus ook gebeuren nu, ben benieuwd. :angelnot:

raggertje

Bericht door raggertje » do jun 28, 2007 9:33 am

YES! vanmiddag rijden we richting Morgins! Morgen al knallen weer daarrrr dan zijn alle liften al open...

ik heb de route ff bekeken.... de UCI downhill in Champery is ook opgenomen als 'variante DH trés difficile'!
Gelukkig heb ik een nieuw 'turtle pak' ;)

Weer ziet er goed uit... alleen vanaf zondag (wanneer wij 'm rijden) minder...

Whoaahhh!!!

jojo

Bericht door jojo » do jun 28, 2007 10:18 am

raggertje schreef:ik heb de route ff bekeken.... de UCI downhill in Champery is ook opgenomen als 'variante DH trés difficile'!
Gelukkig heb ik een nieuw 'turtle pak' ;)
Das ook het enige verschil ten opzichte van vorig jaar, maar mooi dat het parcours goed te bereiken is met de liften!

ps. voor de bikers die al meerdere jaren rijden, is het parcours ieder jaar het zelfde? (heb hem zelf alleen in 2006 gereden)
keybone collector!!!

Chmod

Bericht door Chmod » di jul 03, 2007 1:40 pm

het was toch lichtjes anders dit jaar. Wel nog steeds de asfalt klim naar zwitserland en dan die lange asfalt dh...

We waren net voor de storm (zondag) terug in morzine. Man, dat scheelde geen haar.

raggertje

Bericht door raggertje » di jul 03, 2007 5:55 pm

Chmod schreef:het was toch lichtjes anders dit jaar. Wel nog steeds de asfalt klim naar zwitserland en dan die lange asfalt dh...

We waren net voor de storm (zondag) terug in morzine. Man, dat scheelde geen haar.
wij ook... net 10 minuten in de T-bar en het kwam naar beneden! Wel gelijk mijn nieuwe shirtje aan gedaan ;)

Die asfalt DH naar Torgon... idd lekker suf... ik ken heel wat mooiere enduro stukken daar...

en wow.. die worldcup downhill.... nog meer respect gekregen voor de pro riders die daar vol naar beneden gaan...

k@tze

Bericht door k@tze » di jul 03, 2007 8:56 pm

hebben jullie opgelet wat er in de lift van morzine naar ik meen avoriaz of naar chatel rechts in het landschap lag??? niet normaal meer... rampage county met vlonders drops van rotsen, jumps naar drops etcetera... ben benieuwd wie daar rijden.

Chmod

Bericht door Chmod » di jul 03, 2007 9:07 pm

ja man! ik was even met de bike een kijkje gaan nemen. Het onderste stuk was echt wel stijl voor een slopestyle. Dit weekend is het daar contest geloof ik.

raggertje

Bericht door raggertje » di jul 03, 2007 10:19 pm

idd... de lift chaux des rosees bij da kapelletje?... we zagen een gast min. 10 meter ver springen op een net geshapte kickerrrrrr...... wel sick daar!

mooi wel dat die lift daar nu loopt... scheelt ook weer dat klimmetje richting Chatel en wordt die fijne trail langer :D

RR

Bericht door RR » wo jul 04, 2007 9:16 am

zooo, hett zit er jammer genoeg al weer op. Even een klein reisverslagje, voor de thuisblijvers.

Zijn op woensdag ochtend vertrokken en kwamen 's avonds aan in de (mot)regen. Naar wat zoeken naar chalets toch maar naar de camping in Morzine gegaan, na het opzetten van de tent kregen we te horen dat de camping volgeboekt was (eigenaar kwam pas later aan dan ons) maar dat we de nacht er wel konden ddorbrengen.
Maar soms is het geluk er als je het nodig hebt en de volgende ochtend werden we gebeld door het persbureau (toch handig als er iemand mee gaat om een leuk verhaal over de tocht te maken) dat er nog een appartementje voor ons ter beschikking was in Les Gets. Daarheen verkast, bikes uitgepakt en het bikepark maar eens bezocht. De DH blijft leuk vooral als je hem meer en meer leert kennen, het bovenste schuurtje een paar keer vanaf gedropt en de dag liep al weer ten einde.

Vrijdag rustig aan gedaan en wat actie foto's genomen in het bikepark, eind van de dag kwam ik tot de conclusie dat mijn 36T blad niet meer lekker liep en wat bleek op de schakelnokken waren de tanden deels afgebroken. Nieuw blaadje gehaald bij de kona shop en probleem weer gefikst.

Zaterdag PDS-day, rond 8.30 in Les gets vertrokken onder een strak blauw luchtje. 1e afdaling naar Morzine is leuk alleen merkte wel dat het klimmen zwaar zou gaan worden met de complete bodyarmor aan (welke achteraf gezien overkill was voor het parcours afgezien dan de DH in Champerry). Morzine omhoog en kom boven erachter dat er een luchtbel in mijn voorrem zit en dus die maar half kan gebruiken (blokkeren lukt niet meer), beneden even bij de mavic stand geinformeerd maar deze hadden geen ontluchtingsset bij zich, wel vreemd als de technische service alleen bestaat uit het herstellen van slagen in een wiel :? . Maar goed verder de tocht vervolgd en met een beetje kunst en vlieg werk op de bike gebleven, blijft leuk shotter paden afdalen met alleen een achterrem. Lekker rustig aan gedaan en alleen de ronde na Chatel niet gedaan, er kwamen veel mensen terug rijden met de opmerking dat de klim niet opwoog tegen de afdaling. Achteraf bleek het ook meer een XC rondje te zijn.
Maar goede dag gehad en om 18:15 uur de laatste lift naar Les Gets vanuit Morzine (deze bleeg open tot circa 18.30 uur) dus er waren nog wat mazelaars die nog omhoog konden.

Zondag heeft onze fotograaf/journalist de route nog een keer gedaan om nog wat extra foto's te maken en wij met zijn twee wilden nog wat fietsen testen. Eerst even de voorrem ontlucht en als test bike een Kona Coilair meegenomen, helaas door een lekke band en wat hulp bij een gevallen italiaan in het bikepark niet echt goed kunnen testen. De italiaan ging bij één van de kleine tafeltjes (in de grote kombochten varaiant) onderuit door bij de landing op de zijwand terecht te komen, gelukkig niets ernstigs, alleen een sneetje in zijn wenkbrauw. 's middag nog een paar keer de DH van Morzine gedaan en de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.

Maandag weer terug naar nederland gegaan en zit nu alweer met de gedachte dat over een paar weken er weer gereden gaat worden in Zwitserland en daarna Morzien/Les Gets of Saalbach/Leogang.

De bikes waarop wij de PDS hebben gereden;
* zwarte Kona Coiler Dee-lux met Marzo 66 (Voor 150 - achter 130mm),
* blauw/zwarte Trek Fuel-EX met Marzo Z1 (Voor 130 - achter 80 mm),
* grijze Trek Liquid
(alle drie waren herkenbaar aan het bordje "presse" :D )

raggertje

Bericht door raggertje » wo jul 04, 2007 10:39 am

alleen merkte wel dat het klimmen zwaar zou gaan worden met de complete bodyarmor aan
vond ik ook

Lekker rustig aan gedaan en alleen de ronde na Chatel niet gedaan, er kwamen veel mensen terug rijden met de opmerking dat de klim niet opwoog tegen de afdaling. Achteraf bleek het ook meer een XC rondje te zijn.
verstandig... wij vonden het ook niks daar... volgende keer rij ik dat stuk ook niet of de trails die wel koel zijn daar....

's middag nog een paar keer de DH van Morzine gedaan en de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.
Dit is ook een van mijn favoriten van de PDS!

Leuk verslag RR :beer:
waar komt het verslag van de fiotograaf/journalist in?

RR

Bericht door RR » wo jul 04, 2007 11:26 am

raggertje schreef:waar komt het verslag van de fiotograaf/journalist in?
Als er ruimte en interresse is in Fiets, hij werkt freelance vandaar?
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

madrista666

Bericht door madrista666 » wo jul 04, 2007 11:38 am

de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.
Count me also in!!!! 8) lekker afdalingkje tesamen met het technische stukje naar Chatel als ik me niet vergis???

Plaats reactie