Passportes 2007
Moderator:Beheerders
Heb jij al iets geregeld? Anders plekkie delen?dmx schreef:Is er al iets geregeld voor de camping in Morzine ?
Stuur mij even een mail dan regelen we het daar verder!
greetz
bettes
ps: ik heb er 'weinig' zin in! Braap!
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
-
en de route is bekend, of ik heb er een hele tijd overheen gekeken.
http://media.skiinfo.com/images/dppic/f281683.pdf?c=42
http://www.passportesdusoleil.com/index ... &exp=65998
Zo nu vrijdag nog even de spullen checken in Winterberg en dan ben ik er helemaal klaar voor
http://media.skiinfo.com/images/dppic/f281683.pdf?c=42
http://www.passportesdusoleil.com/index ... &exp=65998
Zo nu vrijdag nog even de spullen checken in Winterberg en dan ben ik er helemaal klaar voor

My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
-
Ik mag dit misschien nie zeggen maar ik doe het toch : je kan ook zo gaan. Gewoon een liftpas van 14 € kopen en meerijden. Je hebt dan wel geen nummerbord zodat je wat tijd verliest aan de lift en officieel mag je niks eten aan de de bevoorrading, maar voor de rest : rijden met die handel. O ja, dat cadeautje (een rugzak of een vestje) krijg je dan ook niet, maar wie zit nu op dat stomme vestje te wachten.
Ik heb net telefoon gehad van een lieftallige frans dame uit de portes om te vragen welke maat van T-shirt ik nodig had... Nog iemand die dat heeft gehad of ben ik truly spèciaaaaallll
greetz
bettes
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
-
dat gaat dus ook gebeuren nu, ben benieuwd.dmx schreef:Ik mag dit misschien nie zeggen maar ik doe het toch : je kan ook zo gaan. Gewoon een liftpas van 14 € kopen en meerijden. Je hebt dan wel geen nummerbord zodat je wat tijd verliest aan de lift en officieel mag je niks eten aan de de bevoorrading, maar voor de rest : rijden met die handel. O ja, dat cadeautje (een rugzak of een vestje) krijg je dan ook niet, maar wie zit nu op dat stomme vestje te wachten.

YES! vanmiddag rijden we richting Morgins! Morgen al knallen weer daarrrr dan zijn alle liften al open...
ik heb de route ff bekeken.... de UCI downhill in Champery is ook opgenomen als 'variante DH trés difficile'!
Gelukkig heb ik een nieuw 'turtle pak'
Weer ziet er goed uit... alleen vanaf zondag (wanneer wij 'm rijden) minder...
Whoaahhh!!!
ik heb de route ff bekeken.... de UCI downhill in Champery is ook opgenomen als 'variante DH trés difficile'!

Weer ziet er goed uit... alleen vanaf zondag (wanneer wij 'm rijden) minder...
Whoaahhh!!!
Das ook het enige verschil ten opzichte van vorig jaar, maar mooi dat het parcours goed te bereiken is met de liften!raggertje schreef:ik heb de route ff bekeken.... de UCI downhill in Champery is ook opgenomen als 'variante DH trés difficile'!
ps. voor de bikers die al meerdere jaren rijden, is het parcours ieder jaar het zelfde? (heb hem zelf alleen in 2006 gereden)
keybone collector!!!
wij ook... net 10 minuten in de T-bar en het kwam naar beneden! Wel gelijk mijn nieuwe shirtje aan gedaanChmod schreef:het was toch lichtjes anders dit jaar. Wel nog steeds de asfalt klim naar zwitserland en dan die lange asfalt dh...
We waren net voor de storm (zondag) terug in morzine. Man, dat scheelde geen haar.

Die asfalt DH naar Torgon... idd lekker suf... ik ken heel wat mooiere enduro stukken daar...
en wow.. die worldcup downhill.... nog meer respect gekregen voor de pro riders die daar vol naar beneden gaan...
zooo, hett zit er jammer genoeg al weer op. Even een klein reisverslagje, voor de thuisblijvers.
Zijn op woensdag ochtend vertrokken en kwamen 's avonds aan in de (mot)regen. Naar wat zoeken naar chalets toch maar naar de camping in Morzine gegaan, na het opzetten van de tent kregen we te horen dat de camping volgeboekt was (eigenaar kwam pas later aan dan ons) maar dat we de nacht er wel konden ddorbrengen.
Maar soms is het geluk er als je het nodig hebt en de volgende ochtend werden we gebeld door het persbureau (toch handig als er iemand mee gaat om een leuk verhaal over de tocht te maken) dat er nog een appartementje voor ons ter beschikking was in Les Gets. Daarheen verkast, bikes uitgepakt en het bikepark maar eens bezocht. De DH blijft leuk vooral als je hem meer en meer leert kennen, het bovenste schuurtje een paar keer vanaf gedropt en de dag liep al weer ten einde.
Vrijdag rustig aan gedaan en wat actie foto's genomen in het bikepark, eind van de dag kwam ik tot de conclusie dat mijn 36T blad niet meer lekker liep en wat bleek op de schakelnokken waren de tanden deels afgebroken. Nieuw blaadje gehaald bij de kona shop en probleem weer gefikst.
Zaterdag PDS-day, rond 8.30 in Les gets vertrokken onder een strak blauw luchtje. 1e afdaling naar Morzine is leuk alleen merkte wel dat het klimmen zwaar zou gaan worden met de complete bodyarmor aan (welke achteraf gezien overkill was voor het parcours afgezien dan de DH in Champerry). Morzine omhoog en kom boven erachter dat er een luchtbel in mijn voorrem zit en dus die maar half kan gebruiken (blokkeren lukt niet meer), beneden even bij de mavic stand geinformeerd maar deze hadden geen ontluchtingsset bij zich, wel vreemd als de technische service alleen bestaat uit het herstellen van slagen in een wiel
. Maar goed verder de tocht vervolgd en met een beetje kunst en vlieg werk op de bike gebleven, blijft leuk shotter paden afdalen met alleen een achterrem. Lekker rustig aan gedaan en alleen de ronde na Chatel niet gedaan, er kwamen veel mensen terug rijden met de opmerking dat de klim niet opwoog tegen de afdaling. Achteraf bleek het ook meer een XC rondje te zijn.
Maar goede dag gehad en om 18:15 uur de laatste lift naar Les Gets vanuit Morzine (deze bleeg open tot circa 18.30 uur) dus er waren nog wat mazelaars die nog omhoog konden.
Zondag heeft onze fotograaf/journalist de route nog een keer gedaan om nog wat extra foto's te maken en wij met zijn twee wilden nog wat fietsen testen. Eerst even de voorrem ontlucht en als test bike een Kona Coilair meegenomen, helaas door een lekke band en wat hulp bij een gevallen italiaan in het bikepark niet echt goed kunnen testen. De italiaan ging bij één van de kleine tafeltjes (in de grote kombochten varaiant) onderuit door bij de landing op de zijwand terecht te komen, gelukkig niets ernstigs, alleen een sneetje in zijn wenkbrauw. 's middag nog een paar keer de DH van Morzine gedaan en de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.
Maandag weer terug naar nederland gegaan en zit nu alweer met de gedachte dat over een paar weken er weer gereden gaat worden in Zwitserland en daarna Morzien/Les Gets of Saalbach/Leogang.
De bikes waarop wij de PDS hebben gereden;
* zwarte Kona Coiler Dee-lux met Marzo 66 (Voor 150 - achter 130mm),
* blauw/zwarte Trek Fuel-EX met Marzo Z1 (Voor 130 - achter 80 mm),
* grijze Trek Liquid
(alle drie waren herkenbaar aan het bordje "presse"
)
Zijn op woensdag ochtend vertrokken en kwamen 's avonds aan in de (mot)regen. Naar wat zoeken naar chalets toch maar naar de camping in Morzine gegaan, na het opzetten van de tent kregen we te horen dat de camping volgeboekt was (eigenaar kwam pas later aan dan ons) maar dat we de nacht er wel konden ddorbrengen.
Maar soms is het geluk er als je het nodig hebt en de volgende ochtend werden we gebeld door het persbureau (toch handig als er iemand mee gaat om een leuk verhaal over de tocht te maken) dat er nog een appartementje voor ons ter beschikking was in Les Gets. Daarheen verkast, bikes uitgepakt en het bikepark maar eens bezocht. De DH blijft leuk vooral als je hem meer en meer leert kennen, het bovenste schuurtje een paar keer vanaf gedropt en de dag liep al weer ten einde.
Vrijdag rustig aan gedaan en wat actie foto's genomen in het bikepark, eind van de dag kwam ik tot de conclusie dat mijn 36T blad niet meer lekker liep en wat bleek op de schakelnokken waren de tanden deels afgebroken. Nieuw blaadje gehaald bij de kona shop en probleem weer gefikst.
Zaterdag PDS-day, rond 8.30 in Les gets vertrokken onder een strak blauw luchtje. 1e afdaling naar Morzine is leuk alleen merkte wel dat het klimmen zwaar zou gaan worden met de complete bodyarmor aan (welke achteraf gezien overkill was voor het parcours afgezien dan de DH in Champerry). Morzine omhoog en kom boven erachter dat er een luchtbel in mijn voorrem zit en dus die maar half kan gebruiken (blokkeren lukt niet meer), beneden even bij de mavic stand geinformeerd maar deze hadden geen ontluchtingsset bij zich, wel vreemd als de technische service alleen bestaat uit het herstellen van slagen in een wiel

Maar goede dag gehad en om 18:15 uur de laatste lift naar Les Gets vanuit Morzine (deze bleeg open tot circa 18.30 uur) dus er waren nog wat mazelaars die nog omhoog konden.
Zondag heeft onze fotograaf/journalist de route nog een keer gedaan om nog wat extra foto's te maken en wij met zijn twee wilden nog wat fietsen testen. Eerst even de voorrem ontlucht en als test bike een Kona Coilair meegenomen, helaas door een lekke band en wat hulp bij een gevallen italiaan in het bikepark niet echt goed kunnen testen. De italiaan ging bij één van de kleine tafeltjes (in de grote kombochten varaiant) onderuit door bij de landing op de zijwand terecht te komen, gelukkig niets ernstigs, alleen een sneetje in zijn wenkbrauw. 's middag nog een paar keer de DH van Morzine gedaan en de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.
Maandag weer terug naar nederland gegaan en zit nu alweer met de gedachte dat over een paar weken er weer gereden gaat worden in Zwitserland en daarna Morzien/Les Gets of Saalbach/Leogang.
De bikes waarop wij de PDS hebben gereden;
* zwarte Kona Coiler Dee-lux met Marzo 66 (Voor 150 - achter 130mm),
* blauw/zwarte Trek Fuel-EX met Marzo Z1 (Voor 130 - achter 80 mm),
* grijze Trek Liquid
(alle drie waren herkenbaar aan het bordje "presse"

vond ik ookalleen merkte wel dat het klimmen zwaar zou gaan worden met de complete bodyarmor aan
verstandig... wij vonden het ook niks daar... volgende keer rij ik dat stuk ook niet of de trails die wel koel zijn daar....Lekker rustig aan gedaan en alleen de ronde na Chatel niet gedaan, er kwamen veel mensen terug rijden met de opmerking dat de klim niet opwoog tegen de afdaling. Achteraf bleek het ook meer een XC rondje te zijn.
Dit is ook een van mijn favoriten van de PDS!'s middag nog een paar keer de DH van Morzine gedaan en de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.
Leuk verslag RR

waar komt het verslag van de fiotograaf/journalist in?
-
Count me also in!!!!de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.