Specialized Demo 8, Cannondale JUDGE, of Foes DHS Mono

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gast

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 6:57 pm

downhillbiker schreef:Die shiver kan niet in de Foes 2:1 mono,weet je waarom niet.Als je de Handleiding van foes leest,die staat op de foes site.De foes heeft 10 inch veerweg en om die veerweg te laten activeren raden ze je echt aan om een fork met 8.5 inch veerweg te nemen anders kan de bike niet de volle 10 inch veerweg hebben en je veranderd the head angle en dan klopt de geomatrie niet meer.De Foes XTD vork die er bij hoort is special gemaakt voor de Foes DHS mono en 2:1 DHS mono.Daarom zie je die 2 bikes die vork altijd hebben.

http://www.foesracing.com/assets/techdo ... Manual.pdf
Daar was ik al bang voor, als ik die vork er ook nog bij moet nemen dan wordt het wel een heel duur geintje. zou wel een mooi geintje zijn.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma jul 03, 2006 7:18 pm

zeker weten ga daar maar van uit

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma jul 03, 2006 7:56 pm

Vind dat ik nu toch ff moet reageren, want downhillbiker kletst een beetje uit zijn nek. In de manual staat:
Fork type/length: The DHS Mono was designed around and to work best with a 8.5” travel dual crown fork with an axle to crown length of 559mm.
en verderop staat nog dit:
Adjustments:
Your Foes DHS Mono is a single rear wheel travel setting only at 10” which is intended to be matched with a 8.5” travel dual crown fork with a center of axle to lower crown length of 559mm. Going above this travel or below this travel will change the head angle of the frame and in Foes’ opinion is not optimal for the frame design. The DHS Mono also has an adjustable rod end in the shock. This adjustments allows the rider to change the bottom bracket height by about 1/4” and adjust the head angle about +/- 2degrees.
Je kunt dus elke vork gebruiken met een inbouwhoogte van ongeveer 559 mm. Met de instelling van de demperlengte kun je bij een kleine afwijking van je vorklengte de balhoofdhoek weer goed krijgen.
Dat een frame voor een bepaalde vorklengte gemaakt is geld voor elk frame trouwens....
Je moet dus maar eens beginnen met je huidige voorvork op te meten en kijken in welke frames hij allemaal past.
Ijzeren paarden eten geen haver....

Gast

Bericht door Gast » di jul 04, 2006 8:53 pm

Balen,

SCOTT geeft geen volledige garantie. de JUDGE is slecht leverbaar momenteel en de 2007 Demo 8 is er nog niet.

Ik ga denk ik overbruggen met een 2de hands Gemini uit 2004. Dan koop ik in het najaar wat nieuws, als de Gemini me goed bevalt houd ik hem erbij, zit een 888 vork in en een fifth element shocker.

Sven

Bericht door Sven » di jul 04, 2006 11:02 pm

Toevallig van Amanda van mtb.nl?

Zeer goede keuze, zag em vandaag staan en leek me al iets voor jou..

Gast

Bericht door Gast » wo jul 05, 2006 8:33 am

Sven schreef:Toevallig van Amanda van mtb.nl?

Zeer goede keuze, zag em vandaag staan en leek me al iets voor jou..
Kennis van me ( fietsenwinkel) heeft dit frame + vering nog staan, kan ik iig de komende maanden fietsen. Daarna kan ik dan bestellen wat ik echt wil hebben:
2007 Specialized Demo8
2007 Cannondale Judge

Luc

Bericht door Luc » wo jul 05, 2006 10:16 am

Over de vork zou ik me toch niet al te veel zorgen maken. Check gewoon de aanbevolen inbouwlengte van je vork en vergelijk met de jouwe. Als het verschil binnen de perken blijft, is er geen probleem. Downhillbiker is dus een hoopje zever aan het verkopen. Het enige wat Foes zegt zijn de parameters waarrond het frame ontworpen is. Het is dan je eigen keuze om daar eventueel wat van af te wijken. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, zelf ben ik heel tevreden met mijn Dorado MRD X-Works in mijn Mono, alhoewel ook dat frame al ontworpen is voor de XTD vork.

Wat de shock betreft, er past inderdaad niks anders in dan de Curnutt shock, maar da's dan ook een van de allerbeste op de markt.

En als je prijzen vergelijkt van framekits, bekijk dan goed wat er allemaal in de prijs inbegrepen is. Op dat vlak vind ik de Foes Mono van alle topmerken eigenlijk een van de goedkopere. Foes Mono 2:1 framekit bestaat uit frame, Curnutt shock, custom Foes chain guide, floating rear brake mount, custom Hadley achternaaf. Zo'n kit mag je bij de andere topmerken eens gaan zoeken aan die prijs ...

Bepaal wel goed voor jezelf wat je met de bike wil gaan doen. De Mono is, net als de Intense M3 bvb., volledig ontworpen als DH racer. Alles is dus toegespitst op grip en wegligging en niet op droppen en jumpen.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » do jul 06, 2006 8:13 am

Koop een demo 8 :p

Ik rij nu een half jaar met een 8 en ik vind het een zeer goeie bike hebbem volledig gekocht 2900 euro splinterneuw met alles erop , Boxxer race , marzocchi swinger , xt derailleurs , hayes 9 remme , enz

Dus voor dat geld konnek hem niet late staan :p

Wel spijtig da er niet standaart een chainguide opstond op de 8

Greetz
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Gast

Bericht door Gast » do jul 06, 2006 8:21 am

thomasmb schreef:Koop een demo 8 :p

Ik rij nu een half jaar met een 8 en ik vind het een zeer goeie bike hebbem volledig gekocht 2900 euro splinterneuw met alles erop , Boxxer race , marzocchi swinger , xt derailleurs , hayes 9 remme , enz

Dus voor dat geld konnek hem niet late staan :p

Wel spijtig da er niet standaart een chainguide opstond op de 8

Greetz
Als ik de Demo8 koop dan wil ik wel model 2007 > 1,5 KG lichter en 2cm meer veerweg, ik ga dus overbruggen met een 2de hands Gemini en probeer in de tussentijd zowel de JUDGE als de DEMO8 te berijden

Gast

Bericht door Gast » do jul 06, 2006 4:10 pm

Ik heb geluk, ik krijg toch een nieuw frame van SCOTT, de 2006 zelfs :)

Het enige nadeel is dat hier het achterwiel van mijn nagelnieuwe set Mavic Deetrax niet inpast, afin de Deetrax set gaat dus in mijn Gemini.

De SCOTT ga ik verkopen maar de JUDGE die ik vervolgens neem heeft ook een 12MM steekas, ik ben bekend met de DEEMAX wielen maar wat is er nog meer te koop.

http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 362#345362

(P.s. wie interesse heeft in een 2006 SCOTT High Octane nieuw in doos, PB me even) of kijk hier:

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=28475

dirty d

Bericht door dirty d » do jul 06, 2006 7:49 pm

Al eens gedacht aan een commencal DH Supreme (Cedric Gracia's nieuw machien) , ik ken iemand die er mee rijdt en is zeer tevreden, hij rijdt wekelijks in winterbergen abused hem hard, gewicht en prijs vallen ook goed mee.
Volledige fiets kost 2700£ en weegt 17kg met Fox 40.
Daar het een europees merk (andorra) is zijn de wachttijden niet zo lang, ongeveer een week.
Demo 8 2007 nu te bezien in de MTB UK, geen demo 9 meer voor volgend jaar maar een demo 7.

Nog een heel goede dh bike is de stab 2007 van Kona, met zwevende achterrem.
sx trail 2 2008, jackal

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jul 06, 2006 10:10 pm

Ik denk net als Luc dat -Gast- even moet gaan nadenken of hij nu een race of een alledaagse bak hebben wil. Zon Cannondale is ook een racebak en als je bang bent voor scheuren, deuken en dergelijke moet je geen race bak pakken.

dirty d

Bericht door dirty d » vr jul 07, 2006 5:29 am

moet maar eens lezen in mtb uk van vorige maand hoe zwaar cedric mis was gegaan met zijn machien, en enigste resultaat was gebroken velg dus ik denk dat die supreme the job aankan downhill of freeride
sx trail 2 2008, jackal

Gast

Bericht door Gast » vr jul 07, 2006 7:00 am

dirty d schreef:Al eens gedacht aan een commencal DH Supreme (Cedric Gracia's nieuw machien) , ik ken iemand die er mee rijdt en is zeer tevreden, hij rijdt wekelijks in winterbergen abused hem hard, gewicht en prijs vallen ook goed mee.
Volledige fiets kost 2700£ en weegt 17kg met Fox 40.
Daar het een europees merk (andorra) is zijn de wachttijden niet zo lang, ongeveer een week.
Demo 8 2007 nu te bezien in de MTB UK, geen demo 9 meer voor volgend jaar maar een demo 7.

Nog een heel goede dh bike is de stab 2007 van Kona, met zwevende achterrem.
Daarom zit ik ook te dubben over de 2007 Demo 8, deze gaat qua specs naar de 9 maar is er nog lichter bij ook :) Kona is niet mijn ding, ik vind dat link systeem ruk.
Ik heb waarschijnlijk de mogelijkheid om beide bikes eerst te rijden. Ik kan de Gemini toch inzetten als racebak en eventueel de Demo8 als funbak gebruiken?

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » vr jul 07, 2006 6:38 pm

Demo8 is ook race, zou ik je eerder een 9 aanraden ( om bij speci te blijven ) maar dat word dan geen nieuwe.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Gast

Bericht door Gast » vr jul 07, 2006 10:32 pm

Marklesss schreef:Demo8 is ook race, zou ik je eerder een 9 aanraden ( om bij speci te blijven ) maar dat word dan geen nieuwe.
De nieuwe Demo 8 is eigenlijk een lichtere maar net zo sterk als de Demo 9, ook qua veerweg is hij in 2007 gelijk.
Anyway, ik ga dit weekeinde mijn Gemini opbouwen, heb net het Frame + vork binnengekregen, erg mooi if I may say so. Dan ga binnen 2 maand beslissen welke nieuwe bike ik ga opbouwen, denk toch dat het de JUDGE wordt :) . Past goed bij mijn Cannondale collectie 8)

Gast

Bericht door Gast » zo jul 09, 2006 11:14 am

Gast

Bericht door Gast » ma jul 17, 2006 10:15 pm

Ik kreeg net bericht van Specialized dat de Demo 8 2007 in November leverbaar is, moet ik het tot die tijd doen met de Gemini, geen straf want het is een erg fijne bike.

Alleen die Hope remmen zijn zo slecht, dat is echt de miskoop van het jaar helaas, ik krijg ze gewoon niet goed. Had ik maar Juicy's gekocht :x

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » ma jul 17, 2006 11:21 pm

He maar wat krijg je niet goed aan die remmen dan? Ik vind het namelijk zo'n raar verhaal dat ze slecht remmen. Misschien een simpele oplossing of een fabricage fout. Cannondale is mijn ding niet maar ziet er zeker niet slecht uit.

greetz Casper

Gast

Bericht door Gast » di jul 18, 2006 7:34 am

De remmen voelen vaag en en remmen niet sterk, er zit geen vast rempunt in. Ik heb alles wel gereden inmiddels:
-Hayes 9
-Juicy 5 / 7
-Shimano XT
-Magura Gustav M

Ik heb echt nog niet zo'n slechte rem meegemaakt als de Hope. ondankts ellelang "bleeden" en setuppen blijven ze gewoon klote en dan net als je denk dat het goed is en je (de) monteerd je wielen voor b.v. transport naar een bikepark, dan kan je aldaar weer opnieuw beginnen!!

KOOP deze remmen niet, ik ben nl niet de enige met deze ervaringen!!!

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » di jul 18, 2006 10:27 am

Raar verhaal want ik kan iedereen deze remmen aanbevelen. Ik heb maar weinig meer dan 1 vinger nodig met remmen. Rempunt is altijd hetzelfde zelfs redelijk gelijk tssen de 4 en 6. En ze voelen heel strak en duidelijk aan. Je weet precies wat je er aan hebt. Maar er al mee langs stappenbelt geweest want het hoort niet dat ze zo slecht remmen zij hebben redelijk veel know how van dit soort dingen en misschien dat zij de fout kunnen ontdekken. Ik heb zelf ook gedacht aan juicy 7's maar daar zoveel slechte revieuws over gelezen dat ik tog maar hopes heb genomen en er nooit spijt van gehad.

greetz Casper

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » di jul 18, 2006 10:54 am

Steel Farmer schreef: Ik heb maar weinig meer dan 1 vinger nodig met remmen.
Dat heb ik met me Mech hayes ook ;)
Stiekem toch mister P1

dirty d

Bericht door dirty d » di jul 18, 2006 10:15 pm

heb op een dvd een manual staan voor die remmen van hope te servicen, mischien kan ik je daar mee helpen, ik denk dat heel belangrijk is dat er geen lucht op u leidingen zit want te zien in de manual hebben zij daar een trucje voor om dat te voorkomen.
sx trail 2 2008, jackal

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jul 18, 2006 10:30 pm

Goed ontluchten is een must voor welke remset dan ook. Misschien een beetje afhankelijk van bijvoorbeeld de slag van de hendel maar echt veel zeker niet want slecht ontluchte remmen zullen altijd slecht remmen.

Onderhand super-offtopic trouwens...

Gast

Bericht door Gast » wo jul 19, 2006 7:24 am

N I E L S schreef:Goed ontluchten is een must voor welke remset dan ook. Misschien een beetje afhankelijk van bijvoorbeeld de slag van de hendel maar echt veel zeker niet want slecht ontluchte remmen zullen altijd slecht remmen.

Onderhand super-offtopic trouwens...
idd, laten we hier weer verder gaan over de Bikes :)

Plaats reactie