The Last Samurai.

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » wo dec 01, 2010 8:14 pm

GTLTS schreef:
Trekrules schreef:Niet zo druk maken om een carbon pen mensen,zal toch niet 1,2,3 doormidden scheuren op een hardtail.
Het werd juist aangeraden ivm de stijfheid van het frame...
carbon is stijf en sterk,dus prima toch?

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » vr jan 07, 2011 11:56 pm

Bijna finito... zoals nu berekend 11,9Kg als alles erop zit.

De tussenstand.
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

The Last Samurai.

Bericht door GTLTS » do jan 20, 2011 8:58 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » do jan 20, 2011 10:18 pm

Tering man die wordt echt te vet voor woorden :o :D ,die BOR cranks zijn echt sjiek.Neem aan dat dit de 68/73mm BB versie is van hun DH crank?.

Kijk erna uit voor het eind resultaat van deze Chromag :)

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » do jan 20, 2011 11:40 pm

Trekrules schreef:Tering man die wordt echt te vet voor woorden :o :D ,die BOR cranks zijn echt sjiek.Neem aan dat dit de 68/73mm BB versie is van hun DH crank?.

Kijk erna uit voor het eind resultaat van deze Chromag :)
Thanx Trek!
Die Bor cranks zijn een klasse apart idd; ben er erg blij mee. Dit is de 68/73mm versie van hun DH crank ja... echt wel een klasse apart, supersmooth. Ook de FRM BB; fitting like a gloooooveeeee!

keep you updated ;)

SITH
Berichten:582
Lid geworden op:di jul 19, 2005 11:37 am

Bericht door SITH » vr jan 21, 2011 10:06 am

Nice, dussuh nu alleen nog de kabels en klaar? Mijn Gravity Dropper is 1 van de beste upgrades die ik heb gemaakt aan een bike. Het enige nadeel is dat je geen excuus meer hebt om even bovenop je net beklommen heuvel te pauseren om je zadel goed af te stellen voor de afdaling. Haha.

Ik ben a.s. vrijdag in Amsterdam ,got time? Anders ben ik er zaterdag ochtend ook nog tot zo'n 12 uur. Ruik je later...

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » vr jan 21, 2011 11:25 am

SITH schreef:Nice, dussuh nu alleen nog de kabels en klaar? Mijn Gravity Dropper is 1 van de beste upgrades die ik heb gemaakt aan een bike. Het enige nadeel is dat je geen excuus meer hebt om even bovenop je net beklommen heuvel te pauseren om je zadel goed af te stellen voor de afdaling. Haha.

Ik ben a.s. vrijdag in Amsterdam ,got time? Anders ben ik er zaterdag ochtend ook nog tot zo'n 12 uur. Ruik je later...
Kabels zitten erop. Mis nog een aantal bouten etc..
Die Gravity Dropper wordt dus een blijvertje? Ben benieuwd...zal em eens testen van je ;)
Vrijdag en zaterdag werken man...dus wordt 'em denk ik niet. Afspreken at your place als ie klaar is?

SITH
Berichten:582
Lid geworden op:di jul 19, 2005 11:37 am

Bericht door SITH » vr jan 21, 2011 3:14 pm

Gaan we zeker doen man. Stuur je snel wel ff een foto van m,n alles kunner.
enuh, you work to much.

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » zo jan 30, 2011 11:36 pm

Afbeelding
Jaaaaiksssss, wat is dat zadel spijkerhard...

Gebruikersavatar
Hotsnail
Berichten:740
Lid geworden op:ma jan 09, 2006 8:23 pm
Locatie:Jirnsum, Friesland
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma jan 31, 2011 12:29 pm

Dat zadel is inderdaad niet op de rijden :D

Erg gave fiets hoor!
Ijzeren paarden eten geen haver....

SITH
Berichten:582
Lid geworden op:di jul 19, 2005 11:37 am

Bericht door SITH » ma jan 31, 2011 6:17 pm

SWEET, en hoe rijd hij, afgezien van het zadel?

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » ma jan 31, 2011 6:32 pm

GTLTS schreef:Afbeelding
Jaaaaiksssss, wat is dat zadel spijkerhard...
Tja je koos er zelf voor die SDG :lol: ,maar damm wat is het een vette bike geworden man :D :arms: .Ben benieuwd wat het gewicht is gezien je best wat weight weenie onderdelen erop hebt zitten?,de zadel was niet mijn keuze geweest imho.

Have fun!!.

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » ma jan 31, 2011 10:12 pm

Dank jullie heren! Dat zadel is inderdaad net even te voor mn gevoelige fullsuspension-achterwerk. Maar een Bel Air kan altijd nog.

Het rijdt als een raket met de karakteristieken van een freerider... de Nico's kunnen in de mottenballen.

Zoals ie hier staat gaat 'ie, zonder dat er ingeboet is op degelijkheid, ruim onder de twaalf kilo door. Met een Tune DC15 as, wat gefrummel hier en daar en een lichtere cassette zou die rond de de 11 komen.

Qprs
Berichten:241
Lid geworden op:ma jul 09, 2007 5:11 pm

Bericht door Qprs » di feb 01, 2011 1:19 pm

Haha, dat zadel is zelfs met conventionele rails nog knetterhard. Doet pijn :lol:
Leuk voor op een 4x fiets.

Chromag frames zijn echt nice, en dat gewicht ook.
Ik vind alleen die schijven zo lelijk :oops:

Gebruikersavatar
GTLTS
Berichten:3063
Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
Locatie:De 020 baby!!!!

Bericht door GTLTS » di feb 01, 2011 2:37 pm

Ik zal eens kijken of het zadel meevalt als je met een zeempje rijdt.

En die schijven (afgezien van het feit dat ik ze er niet onaardig uit vond zien) zijn ook een financiele overweging geweest. De Elixir CR's kon ik erg goedkoop krijgen zonder schijven. Deze Cirrus schijven zijn heel erg licht (zolang je Ceradure of CarbonTi niet meetelt) en kostte met een set titanium bouten voor zowel voor als achter minder dan een enkele Formula The One. Plus, ze zijn zo nog lichter ook ;).

T'is een erg mooi frame ja. Mooie CNC delen. Voor een large ongeveer 2,5 kilo...

Plaats reactie