scott voltage fr
Moderator:Beheerders
-
scott voltage
Maar even,
er word dus een paar keer gezegt (en het staat ook op hun site) dat mammoet die bikes verkoopt, maar later zegt iemand dat de 2010 bikes nog niet avalable zijn.
Zijn ze nu dus wel of niet al tekoop
? En weet iemand of mammoet ze ook in hun winkel heeft staan?
grtz
er word dus een paar keer gezegt (en het staat ook op hun site) dat mammoet die bikes verkoopt, maar later zegt iemand dat de 2010 bikes nog niet avalable zijn.
Zijn ze nu dus wel of niet al tekoop

grtz
-
Scott voltage
ok, thx voor de info.
Ik heb ze maar even een mailtje gestuurt. Nu maar hopen dat er antwoord komt
Ik heb ze maar even een mailtje gestuurt. Nu maar hopen dat er antwoord komt

-
Scott voltage
En toen was er mail:
"Deze fietsen zijn pas leverbaar half/eind januari."|
nog ff wachten dus
"Deze fietsen zijn pas leverbaar half/eind januari."|
nog ff wachten dus

Weet iemand het verschil tussen de FR10 en het FR30 frame?
Meende sowieso dat de achterpaden verschillend waren. (12mm steekas op de FR10, en de FR30 een normale dropout)
En dan was er iets met de veerweg achter?
http://www.scott-sports.com/marketing_c ... 215622.jpg
http://www.enduro.si/wp-content/uploads ... geFR30.jpg
http://www.bikestore.cc/images/BigImage ... e_2010.jpg
- Achterpaden zijn verschillend (FR10 & FR20 zijn gelijk)
- Bevestiging demper zijn verschillend (Bij alle 3)
- De frames zelf ogen alle 3 identiek
Het frame van de FR10 gaat bij bikemailorder ook in de losse verkoop (meende voor 1550 euro) Maar dan kun je toch beter een FR30 kopen voor 1359 euro en de spullen verkopen? of toch de poep bruine FR20? Weet het niet meer..
Groeten,
Daan
Meende sowieso dat de achterpaden verschillend waren. (12mm steekas op de FR10, en de FR30 een normale dropout)
En dan was er iets met de veerweg achter?
http://www.scott-sports.com/marketing_c ... 215622.jpg
http://www.enduro.si/wp-content/uploads ... geFR30.jpg
http://www.bikestore.cc/images/BigImage ... e_2010.jpg
- Achterpaden zijn verschillend (FR10 & FR20 zijn gelijk)
- Bevestiging demper zijn verschillend (Bij alle 3)
- De frames zelf ogen alle 3 identiek
Het frame van de FR10 gaat bij bikemailorder ook in de losse verkoop (meende voor 1550 euro) Maar dan kun je toch beter een FR30 kopen voor 1359 euro en de spullen verkopen? of toch de poep bruine FR20? Weet het niet meer..
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
- driezzz_dirter
denk niet dat beide frames hetzelfde zijn, bij mijn lbs staat zo een scott fr 30 te koop. Ik denk dat ze volgens de gewone voltage reeks gebouwd worden, de scott yz 0.3 lijkt op een yz 0.0, maar een 0.3 kost 430 kompleet en een yzo.0 frame only 650. Ik heb beide frames al gezien en er zijn toch enkele verschillen. Andere drop-outs, op meerdere plaatsen verstrerkt, lichter,...
ride and have fun
Bij de Voltage FR is het frame voor de drie versies identiek, het verschil zit in de lengte van de patten en de bevestigingen voor de demper (lange demper-korte demper, lange patten-korte patten). Dit bepaalt mede de veerweg en dus ook de inzetbaarheid van hetzelfde frame. (SS-DH)
De voltage gewone serie is anders, daar zijn de topmodellen dirtbikes en de goedkope modellen gewoon goedkope modellen, dus daar heb je wel degelijk verschillen.
De voltage gewone serie is anders, daar zijn de topmodellen dirtbikes en de goedkope modellen gewoon goedkope modellen, dus daar heb je wel degelijk verschillen.
Ben na veel twijfelen uiteindelijk dan toch voor de fr30 gegaan. Eerste indrukken zijn zeer positief en veelbelovend.
De fiets is zeer wendbaar , stijf, en heeft een zeer 'speels' karakter. Voorlopig staat hij nog in zijn standaard setup buiten de demper die vervangen is door een fox vanilla r in afwachting op de juiste shockmounts...
Nu nog de dropout/shockmount- kit vinden en het upgraden kan beginnen

De fiets is zeer wendbaar , stijf, en heeft een zeer 'speels' karakter. Voorlopig staat hij nog in zijn standaard setup buiten de demper die vervangen is door een fox vanilla r in afwachting op de juiste shockmounts...

Waar heb je deze bike gekocht? Gezien dat de meeste bikeshops ze pas over een paar maandjes krijgen..r2man schreef:Ben na veel twijfelen uiteindelijk dan toch voor de fr30 gegaan. Eerste indrukken zijn zeer positief en veelbelovend.
![]()
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
De upgrades die volgen : conversie naar 240mm coil (dhx ,rc4, of vivid ?) , totem coil , wielset (ex721op hope pro2), slx cranks , en dan nog wat prullen als oa de zadelpen en stuur.
Ik had eerst mijn nonkel -dealer van scott- gecontacteerd om deze fiets aan te kopen , echter was hij pas vanaf april in stock
...
Dan ben ik uiteindelijk op ebay duitsland uitgekomen waar ze wel al verkrijgbaar zijn.
Ik had eerst mijn nonkel -dealer van scott- gecontacteerd om deze fiets aan te kopen , echter was hij pas vanaf april in stock

Dan ben ik uiteindelijk op ebay duitsland uitgekomen waar ze wel al verkrijgbaar zijn.
er bestaat bij de fr 30 maar één maat, bij fr 10 en 20 weet ik het niet, ik ben 1.75 m en ik heb een fr 30, en de maat is goed voor vanaf 1.70m zou ik zeggen.
grtz
grtz
ronsky schreef:Dat weet ik niet. Dat zou je aan een Scott dealer in Nederland moeten vragen.trixie24 schreef:Mwa... valt dan nog best mee... Is zoiets in NL verkrijgbaar? Dealer?ronsky schreef:Heb de prijslijst thuis liggen..
Even uit mijn hoofd was het:
Voltage FR 10 rond de 3000euro
Voltage FR 20 rond de 2100euro
Voltage FR 30 rond de 1600euro
Heb de Voltage FR 10 & FR 20 in saalbach/hinterglemm gezien en zagen er bruut uit.
Kun je iets zeggen over de maat? Zoals ik al zei vind ik m best klein eruit zien...
De maten zijn er in short & long. Verder durf ik er niks over te zeggen. Heb de long versie volgens mij gezien en dat was goed genoeg voor mij (Ik ben zelf 1.83). Misschien dat je de juiste maat kan checken op Bikemotion 2009 in Utrecht.
Ik heb er ook één gekocht, en ik had net het allerlaatste model, ze zijn niet meer te verkrijgen, in België toch niet denk ik.
Reprox schreef:Waar heb je deze bike gekocht? Gezien dat de meeste bikeshops ze pas over een paar maandjes krijgen..r2man schreef:Ben na veel twijfelen uiteindelijk dan toch voor de fr30 gegaan. Eerste indrukken zijn zeer positief en veelbelovend.
![]()
Groeten,
Daan