Hydraulic_Pimp schreef:Bruno schreef:Gieleuh schreef:Zalige bak! 1000x mooier dan de M3's!
mooier wel, lichter ook, maar toch rijdt een M3 10x beter
Ik denk toch dat het mss 10x meer aan de bestuurder ligt dan aan de velo

Heb ze beide getest met exact dezelfde setup in Todtnau, de M3 voelde veel stabieler aan, al vanaf de eerste meters, zowel aan de grond als in de lucht. Met de M3 reed ik weg van Werner en Michel (en we rijden zo ongeveer op hetzelfde niveau) en dat was niet het geval met de Socom! Met de Socom kostte het iets meer moeite om snel te gaan, hij stuurde even goed als de M3 maar de snelheid die ik ermee haalde verschilde niet veel tegen mijn M1. De M3 voelde vanaf het begin gewoon strakker en sneller aan. Dus de punten die Christiaan aanhaalt maken wel degelijk een groot verschil uit, vooral het lage zwaartepunt denk ik.
Het is natuurlijk persoonlijk, want die gast van Intense die ik daar gesproken heb vertelde dat de meesten een voorkeur hadden voor de Socom omwille van het lage gewicht, maar als ik nu sneller ben met een iets zwaardere fiets ... tja.
Het was ook de eerste keer dat ik beide fietsen EN VPP testte, en van het veersysteem ben ik iig wel overtuigd, in de wortelsectie val ik met mijn M1 in de tweede helft dood, met de VPP ging ik er veel vlotter en soepeler over, ff bijtrappen en je schiet weg als een pijl uit een boog.