Trek session 10
Moderator:Beheerders
hoeveel die fiets ook gekost heeft,het blijft een heerlijk fiets om te downhillen en ja Dainese en magura zijn allemaal top spul en dat kost eenmaal heel wat geld,niet alleen in europa maar ook in amerika.
@Pieter en zijn V10:je hebt gelijk moet niet in alle verhalen geloven wat ze zeggen,maar dit is wat ik weet en gehoord heb en ja de CTE blijft eenmaal exclusief voor de Session 10 en de revox is eenmaal een hele dure demper,misschien maakt dat wel uit waarom het frame duurder is dan de rest van de top Dh frames.
@Pieter en zijn V10:je hebt gelijk moet niet in alle verhalen geloven wat ze zeggen,maar dit is wat ik weet en gehoord heb en ja de CTE blijft eenmaal exclusief voor de Session 10 en de revox is eenmaal een hele dure demper,misschien maakt dat wel uit waarom het frame duurder is dan de rest van de top Dh frames.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Julio nogmaals:
prijzen VS:
frame: 2000,-
fiets: 5000,-
nederland:
frame: 4000,-
fiets: 6000,-
dus het heeft nikes met CTE, Revox en wat dan ook te maken.
Geniet van je fiets, maar blijf er een beetje realistisch over, en als je hem voor het eerst in echt terrein (niet in Sleen dus) hebt gereden, zal een review misschien geloofwaardig over komen.
prijzen VS:
frame: 2000,-
fiets: 5000,-
nederland:
frame: 4000,-
fiets: 6000,-
dus het heeft nikes met CTE, Revox en wat dan ook te maken.
Geniet van je fiets, maar blijf er een beetje realistisch over, en als je hem voor het eerst in echt terrein (niet in Sleen dus) hebt gereden, zal een review misschien geloofwaardig over komen.
- Pieter en zijn V10
- Berichten:1784
- Lid geworden op:zo sep 12, 2004 8:32 pm
Na dit alles heb ik niet het idee dat een review geloofwaardig kan overkomen. Geniet van je fiets en rijd veel, want dit geouwehoer schiet echt niet op.Sepp schreef:Julio nogmaals:
prijzen VS:
frame: 2000,-
fiets: 5000,-
nederland:
frame: 4000,-
fiets: 6000,-
dus het heeft nikes met CTE, Revox en wat dan ook te maken.
Geniet van je fiets, maar blijf er een beetje realistisch over, en als je hem voor het eerst in echt terrein (niet in Sleen dus) hebt gereden, zal een review misschien geloofwaardig over komen.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
wat wil je nu precies zeggen trekrules?
Dat je de duurste hebt? Ok je hebt de duurste. Klaar. Dat trek zichzelf volledig buiten de markt prijst, tja, dan zal jouw fiets wel "exclusief zijn". Mij goed.
CTE?? Ancillotti werkt al bijna 10 jaar met ne enkele arm en een linkage naar de demper toe. In de MX van voor ik kon lopen
Revox? komt echt wel op meerdere frames voor hoor. Al s gevraagd wat een Cane Creek Double Barrel kost? Of breng ik je nu op ideeen?
Kijk, het maakt me innig warm van binnen dat je er zo gelukkig mee bent, maar cut the crap! Aan het eindeloze geemmer hebben we weinig boodschap. Haal je ding uit zn altaar en rijd (en ni te voet langs de chicken runs he) er eens mee in Todtnau, Bad Wildbad, Morzine, .... Daar dient t voor, niet om hele forums dicht te zeveren.
see you on the tracks?
Dat je de duurste hebt? Ok je hebt de duurste. Klaar. Dat trek zichzelf volledig buiten de markt prijst, tja, dan zal jouw fiets wel "exclusief zijn". Mij goed.
CTE?? Ancillotti werkt al bijna 10 jaar met ne enkele arm en een linkage naar de demper toe. In de MX van voor ik kon lopen
Revox? komt echt wel op meerdere frames voor hoor. Al s gevraagd wat een Cane Creek Double Barrel kost? Of breng ik je nu op ideeen?
Kijk, het maakt me innig warm van binnen dat je er zo gelukkig mee bent, maar cut the crap! Aan het eindeloze geemmer hebben we weinig boodschap. Haal je ding uit zn altaar en rijd (en ni te voet langs de chicken runs he) er eens mee in Todtnau, Bad Wildbad, Morzine, .... Daar dient t voor, niet om hele forums dicht te zeveren.
see you on the tracks?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Jean, hij gaat wel met zijn 25cm fiets 6 dagen naar Winterberg !!!
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Dan zou ik toch echt in Willingen beginnen, en dan de stap naar Winterberg maken.Plons schreef:Jean, hij gaat wel met zijn 25cm fiets 6 dagen naar Winterberg !!!

Laatst gewijzigd door ELVIS op do mar 22, 2007 10:22 am, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
@Plons: hij gaat inderdaad naar winterberg voor 6 dagen en ga me daar heerlijk vermaken.
@Elvis: ik ben al 2x naar willingen geweest vorig jaar en de downhill is wel ok en de freeride gaat wel,maar ik vindt winterberg veel leuker en het personeel van de lift in willingen zijn on aardig en de lift gaat zo traag als wat.Verder leuk park,maar toch gaat mijn voorkeur naar winterberg.
@Christiaan: Ik heb helaas niets anders dan mijn Trek session 10 voor 4x gebruik en toch gebruik ik hem voor alle 3 4x races in groningen.Maar ja het is zelf mijn eigen voorkeur wat ik er mee ga doen.
@Dejean: ik geef jouw groot gelijk dat die thuis hoort in Bad wildbad,Morzine,Todtnau,maar ik kan niet op veel plaatsen te gelijk zijn om er naar toe te reizen.Ik ga eerst naar Winterberg voor 6 dagen om alles uit de kast te halen en in september 2 weken lang downhillen in de Harz naar de bikeparks,DH tracks,Ski pistes etc.
@Elvis: ik ben al 2x naar willingen geweest vorig jaar en de downhill is wel ok en de freeride gaat wel,maar ik vindt winterberg veel leuker en het personeel van de lift in willingen zijn on aardig en de lift gaat zo traag als wat.Verder leuk park,maar toch gaat mijn voorkeur naar winterberg.
@Christiaan: Ik heb helaas niets anders dan mijn Trek session 10 voor 4x gebruik en toch gebruik ik hem voor alle 3 4x races in groningen.Maar ja het is zelf mijn eigen voorkeur wat ik er mee ga doen.
@Dejean: ik geef jouw groot gelijk dat die thuis hoort in Bad wildbad,Morzine,Todtnau,maar ik kan niet op veel plaatsen te gelijk zijn om er naar toe te reizen.Ik ga eerst naar Winterberg voor 6 dagen om alles uit de kast te halen en in september 2 weken lang downhillen in de Harz naar de bikeparks,DH tracks,Ski pistes etc.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Dit staat leuk in de brochure voor de fiets, maar dit is niet wat een CTE doet.Trekrules schreef:- CTE aandrijving(Chain torque elimenator) ook speciaal voor de session 10 ontworpen voor super snelle acceleratie wanneer je uit de bochten komt of flink aanzet op rechte stukken om hoge snelheden mee te halen en minder stress aan de achterdemper te geven,waardoor je tijdens het remmen geen invloed hebt op de achtervering en de ketting blijft altijd gespannen,zodat de rit altijd neutraal blijft.
- Wat de ketting op spanning houd is de achterderrailleur.
- Wat ervoor zorgt dat je supersnel kunt accelereren uit een bocht, dat ligt meer aan de combinatie van de achterbrug, demper, sag, niet de CTE.
- Een CTE kan nevernooit voor minder stress op de achterdemper zorgen, minder stress op de demper creeer je voornamelijk door de leverage tussen de achterbrug en de demper te verkleinen, en/of door links te gebruiken in de achterbrugconstructie.
- Een CTE heeft geen invloed op de remwerking, dat kan alleen met een floating brake kit.
- Wat de rit neutraal houd is niet de CTE, maar de achterdemper, in samenwerking met de achterbrug, en de leverage tussen die twee, geometry, de vork en de werking daarvan, enz...
Wat een CTE wel doet is de ketting groei beperken, en pedal kickback voorkomen, that's all
shoot me again, I ain't dead yet
Re: Trek session 10
en het belangrijkste eigenschap van CTE: de invloed van het trappen op de swingarm (hoe heet zo'n ding op z'n nederlands - wij oostenrijkeres noemen heet "Hinterbau":D ) wordt duidelijk verminderd, omdat de trekrichting van de ketting niet onder het draaipunt langs loopt, maar min of meer dorheen.cHoc schreef:Wat een CTE wel doet is de ketting groei beperken, en pedal kickback voorkomen, that's all
IK geef jouw groot gelijk kooz!
Het is natuurlijk leuk en mooi als je je droomfiets kan kopen en zou ik zeker ook doen als ik het geld had. Maar het is nog altijd vetter dat je bijv. een mindere bike hebt, en dan hoeft het niet zonodig te zijn omdat je geen geld voor een duurdere hebt, maar dat je er dan wel meer op kan laten zien.
Het is natuurlijk leuk en mooi als je je droomfiets kan kopen en zou ik zeker ook doen als ik het geld had. Maar het is nog altijd vetter dat je bijv. een mindere bike hebt, en dan hoeft het niet zonodig te zijn omdat je geen geld voor een duurdere hebt, maar dat je er dan wel meer op kan laten zien.
Life begins at the end of your comfortzone.
Smaken verschillen hoeveel je uit wil geven aan een nieuwe fiets,meesten zijn al blij met een fiets van 2500 euro en daar hun skills mee opbouwen is heel mooi en ja voor de gene met een hele dure smaak geld het zelfde ook.Ik geef maar 1 keer uit aan een hele dure fiets zodat ik velen en velen jaren plezier van zal hebben zonder dat ik dure upgrades hoeft te doen om de fiets beter te maken zoals die nu is en ja een fiets dat me 6000 euro gekost heeft mag ik echt niet klagen.Ben er zeer tevreden mee en dat telt 

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Haha...jouw kom ik dan nog wel hoi zeggen.Sepp schreef:Tsjonge, dit wordt steeds leuker hier...![]()
jongens, als een van jullie in toekomst in winterberg iemand met een session 10 ziet, eerst even goed kijken wie het is, voor je conclusies trekt...
de mijne heeft een witte vork, en er zit een bijna bejaarde erop, die net begonnen is met DH, haha...
Life begins at the end of your comfortzone.
ik zeg alleen dat ik mijn eigen skills veel verder kan pushen.Dus jij denkt meteen omdat ik veel geld uitgegeven heb aan een fiets dat ik meteen genoeg skills heb.Als ik eerlijk moet wezen zijn mijn skills niet echt over de top,dus moet ik nog veel leren en mijn skills te verbeteren.Tuup J schreef:Dus je wilt zeggen omdat jij een fiets van €6000,- hebt of kan veroorloven je genoeg skills hebtTrekrules schreef:meesten zijn al blij met een fiets van 2500 euro en daar hun skills mee opbouwen
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life