Specialized Demo 8, Cannondale JUDGE, of Foes DHS Mono

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gast

Bericht door Gast » di jun 27, 2006 4:59 pm

downhillbiker schreef:ik zal je de prijzen alvast laten zien wat ze kosten
Demo 9 = 3950 euro
Demo 8 = 4750 euro
Judge Dh = 7000 euro volgens Cannondale

Good luck any way met het kopen van de fiets
Hoho, ik heb enkel een frame nodig!! Ik kan de JUDGE krijgen voor +/- € 2500,- de overige parts heb ik al

Gast

Bericht door Gast » di jun 27, 2006 5:40 pm

N I E L S schreef:Zijn punt is toch duidelijk? Een Judge hoeft geen 7500 te kosten, dat heeft niets met andere fietsen te maken. Als je dat frame bij CRC koopt kun je hem wel vrij goed opbouwen voor een euro of 4000. Laten we zeggen:

Vork = 700
Schijfremmen = 250
Wielen= 300

Ben je dus al een heel eind.
En ik heb dus idd alle delen al zoals je kan zien in de startpost:

-Marzocchi Shiver 2005
-Hope Mono 6 voor / Mono 4 achter
-Raceface Cranks
-Mavic Deetrax wielen
-Raceface stuur en zadelpen
-Nope zadel

heb alleen een frame nodig :)
Laatst gewijzigd door Gast op di jun 27, 2006 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » di jun 27, 2006 5:45 pm

N I E L S schreef:http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=10824

Als je 7000 euro uitgeven wilt kun je nu nog 5000 spenderen aan je afmontage. :lol:
Hij kost daar "maar" € 1936,- dat is een stuk goedkoper dan in NL!
Ik krijg mijn SCOTT frame wel voor garantie dus per saldo zal het me niet al teveel kosten

Gast

Bericht door Gast » di jun 27, 2006 8:10 pm

Pieter en zijn V10 schreef:
downhillbiker schreef:het kan nog gekker hoor in prijzen voor een DH fiets. een Nicolai TST Evo frame kost al zo'n 7294 euro + de rest :shock:
http://www.nicolai.net/service/price/pr ... aucher.pdf
Nou voor mij zobiezo never nooit geen nicolai meer.
En weer on topic.

Waarom beperk je jezelf tot alleen die 2 fietsen.
wat dacht je van een turner dhr (puur downhill bak)
santa cruz V10
Intense M3

Als je echt voor dh races wilt gaan zou ik eerder voor zoiets dergelijks kiezen.
Ok droppen moet je er niet lomp mee doen, maar daar zijn dh bakken ook niet voor gemaakt.

Pieter
Ik heb al aardig wat rongekeken en bovengenoemde had ik al uit mijn slectie gehaald, deze fietsen vind ik persoonlijk veel te lomp. ik hou van framebouw a la Cannondale die ook nog eens sterk en licht is!!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » di jun 27, 2006 8:20 pm

Ik heb al aardig wat rongekeken en bovengenoemde had ik al uit mijn slectie gehaald, deze fietsen vind ik persoonlijk veel te lomp. ik hou van framebouw a la Cannondale die ook nog eens sterk en licht is!!
wordt het een cannondale of niet,als het er toch 1 wordt dan zeg ik maar veel succes alvast :thumbsup:

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jun 27, 2006 9:09 pm

Ironhorse heeft Sundays op voorraad staan
Sam Hill (staat No1 in de WC) rijd op identiek frame

houd je veel poen in je zak

E

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jun 27, 2006 10:01 pm

-Gast- schreef:
Pieter en zijn V10 schreef: wat dacht je van een turner dhr (puur downhill bak)
santa cruz V10
Intense M3

Als je echt voor dh races wilt gaan zou ik eerder voor zoiets dergelijks kiezen.
Ik heb al aardig wat rongekeken en bovengenoemde had ik al uit mijn selectie gehaald, deze fietsen vind ik persoonlijk veel te lomp. ik hou van framebouw a la Cannondale die ook nog eens sterk en licht is!!
Te lomp? Op welk vlak te lomp?
En een C'dale is echt niet lichter dan die drie, afhankelijk van de afmontage...

Gast

Bericht door Gast » wo jun 28, 2006 8:05 am

Ironhorse Erik schreef:Ironhorse heeft Sundays op voorraad staan
Sam Hill (staat No1 in de WC) rijd op identiek frame

houd je veel poen in je zak

E
Die Iron Horse is idd wel OK

Gast

Bericht door Gast » wo jun 28, 2006 8:05 am

N I E L S schreef:
-Gast- schreef:
Pieter en zijn V10 schreef: wat dacht je van een turner dhr (puur downhill bak)
santa cruz V10
Intense M3

Ik heb al aardig wat rongekeken en bovengenoemde had ik al uit mijn selectie gehaald, deze fietsen vind ik persoonlijk veel te lomp. ik hou van framebouw a la Cannondale die ook nog eens sterk en licht is!!
En een C'dale is echt niet lichter dan die drie, afhankelijk van de afmontage...
Ik vin die box achtige frames van o.a. Intense en Santa Cruz niet mooi

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo jun 28, 2006 10:15 am

Ik denk dat ie bedoelt met het frame design van Intense en Santa Cruz hoe ze eruit zien qua look

Gast

Bericht door Gast » wo jun 28, 2006 11:47 am

downhillbiker schreef:
Ik denk dat ie bedoelt met het frame design van Intense en Santa Cruz hoe ze eruit zien qua look
precies, ik hou meer van buizen, zoals Cannondale, Iron Horse en Specialized

Gast

Bericht door Gast » zo jul 02, 2006 9:34 am

Ik heb mijn selectie wat uitgebreid naar deze 4 modellen;
-Specialized Demo 8
-Cannondale Judge
-Foes DHS Mono
-Ironhorse Sunday

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik er mee wil doen is Freeride en Downhill (ook races). Ik drop en spring wel aardig

Eisen zijn dus:
-sterker zijn dan de SCOTT maar niet (veel) zwaarder
-meer racy gevoel
-scherper sturen

De Specialized ken ik dus persoonlijk en dit is een fijne fiets, wie heeft ervaring met de overige bikes? of weet de prijzen en gewichten van o.a. de Foes en de Ironhorse Sunday.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » zo jul 02, 2006 4:08 pm

de foes weet ik wel wat de frame prijs en gewicht is
de frame prijs = 3300 euro inc curnut shock
gewicht = 4750 gram

te koop bij Free-wheelz.com
http://www.free-wheelz.com/product_info ... cts_id=165

en trouwens die je daar als afbeelding hebt staan is de Foes 2:1 DHS mono en die is in Nederland niet te koop

Gast

Bericht door Gast » zo jul 02, 2006 5:07 pm

downhillbiker schreef:de foes weet ik wel wat de frame prijs en gewicht is
de frame prijs = 3300 euro inc curnut shock
gewicht = 4750 gram

te koop bij Free-wheelz.com
http://www.free-wheelz.com/product_info ... cts_id=165

en trouwens die je daar als afbeelding hebt staan is de Foes 2:1 DHS mono en die is in Nederland niet te koop
Die moet toch wel te krijgen zijn, in Duitsland hebben ze hem iig wel :D

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » zo jul 02, 2006 6:46 pm

Chain reaction cycles heeft hem niet,maar wel de voorvork voor de foes alleen jammer dat ie bijna netzo duur is als het frame is :(

Rabelista

Bericht door Rabelista » zo jul 02, 2006 6:47 pm

downhillbiker schreef:Chain reaction cycles heeft hem niet,maar wel de voorvork voor de foes alleen jammer dat ie bijna netzo duur is als het frame is :(
Dat is wel jammer ja. Maarja, dan heb je ook weer voor het beste van het beste.

Gast

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 8:05 am

-Gast-: Het beste wat je kan doen is naar de foes site gaan en daar naar de Dealers lijst gaan en welke landen in europa foes dealer zijn.
Als het een foes Dhs mono of 2:1 dhs mono wordt,dan heb je echt een hele hele hele mooie bike

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma jul 03, 2006 9:03 am

Of probeer hem uit Amerika te krijgen. Meestal ook goekoper, laat je op het pakketje zetten dat het een cadeau is en heb je vaak geluk dat je hier geen belasting erover hoeft te betalen.

Gast

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 2:30 pm

Tuup J schreef:Of probeer hem uit Amerika te krijgen. Meestal ook goekoper, laat je op het pakketje zetten dat het een cadeau is en heb je vaak geluk dat je hier geen belasting erover hoeft te betalen.
Die truuk werlt vaak wel ja :) bij grote "pakjes" moet je echter wel uitkijken, kan je beter de term sponsoring gebruiken :)

Gast

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 2:31 pm

downhillbiker schreef:-Gast-: Het beste wat je kan doen is naar de foes site gaan en daar naar de Dealers lijst gaan en welke landen in europa foes dealer zijn.
Als het een foes Dhs mono of 2:1 dhs mono wordt,dan heb je echt een hele hele hele mooie bike
Heeft iemand wel is zo'n ding (FOES 2:1) gezien of zelfs bereden?

Gast

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 2:51 pm

Niemand hier op het Dp forum heeft er 1.Op pinkbike is wel iemand met een 2:1 mono en ook nog met de origionele parts erop.maar die was iets van 9000 dollar kwijt. de Foes blijft toch nog steeds 1 van de bruutste downhill bikes op de markt.Ik heb wel een link van die gast die er wel 1 heeft als je het niet erg vindt -Gast-.

http://vpfree.pinkbike.com/bb/viewtopic ... t=#7502600

Sven

Bericht door Sven » ma jul 03, 2006 3:08 pm

Downhillbiker, je ziet Luc over het hoofd. Hij heeft een DHS Mono uit 2004, je kan hem contacteren, hij is hier vaak online.

Gast

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 5:37 pm

downhillbiker schreef:
Niemand hier op het Dp forum heeft er 1.Op pinkbike is wel iemand met een 2:1 mono en ook nog met de origionele parts erop.maar die was iets van 9000 dollar kwijt. de Foes blijft toch nog steeds 1 van de bruutste downhill bikes op de markt.Ik heb wel een link van die gast die er wel 1 heeft als je het niet erg vindt -Gast-.

http://vpfree.pinkbike.com/bb/viewtopic ... t=#7502600
Het is idd een hele dikke fiets, ik sta nu in contact met de mannen uit de USA, kijken of dit wat wordt, hebben ze btw iemand die wedstrijden rijd op deze fiets, scoort hij goed :) ?

-Passen er btw wel andere parts op deze bike, mijn Shiver b.v.?
-Zo te zien past er iig geen andere shocker in.

Gast

Veerweg

Bericht door Gast » ma jul 03, 2006 5:59 pm

Die Foes vork heeft gewoon 8,5 inch veerweg, dat is 21.57 CM :shock:
De achterkant vd bike heeft 10 inch, dat is 25.38 CM :shock:

Erg vet!!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » ma jul 03, 2006 6:23 pm

Die shiver kan niet in de Foes 2:1 mono,weet je waarom niet.Als je de Handleiding van foes leest,die staat op de foes site.De foes heeft 10 inch veerweg en om die veerweg te laten activeren raden ze je echt aan om een fork met 8.5 inch veerweg te nemen anders kan de bike niet de volle 10 inch veerweg hebben en je veranderd the head angle en dan klopt de geomatrie niet meer.De Foes XTD vork die er bij hoort is special gemaakt voor de Foes DHS mono en 2:1 DHS mono.Daarom zie je die 2 bikes die vork altijd hebben.

http://www.foesracing.com/assets/techdo ... Manual.pdf

Plaats reactie