Detail van de shock:
Nicolai M-Pire
Moderator:Beheerders
Die King Steelset kon ik mij echt nie meer permitteren, geloof dat het iets van een kleine €200 was, cane creek scheelde niet veel terwijl ik voor een nieuwe NoThreadset slechts €100 heb betaald dacht ik.
Heb natuurlijk eerst gekeken naar andere opgebouwde nicolai dh-frames en bleek dat ze niet allemaal een 1.1/8" headset met diepe inbouw nodig hadden.. ik spring ook niet bepaald van huizen af, dus denk dat de headtube stevig genoeg is voor hetgeen ik ermee doe.
Heb natuurlijk eerst gekeken naar andere opgebouwde nicolai dh-frames en bleek dat ze niet allemaal een 1.1/8" headset met diepe inbouw nodig hadden.. ik spring ook niet bepaald van huizen af, dus denk dat de headtube stevig genoeg is voor hetgeen ik ermee doe.
N.B: als je nog foto's van m-pires zoekt, moet je hier maar es kijken:
http://fotos.mtb-news.de/fotos/showgall ... way=&cat=2
In ieder geval geen drops of zelfs een afdaling proberen met de geometrie die je nu hebt, achterwiel zit veels te dicht bij de seattube lijkt me. Zeker proberen wat hierboven al beschreven staat: veer eruit halen, shock laten zitten en zien hoe veel kans er is dat uw achterwiel de kader raakt.
Edit: Ik herinner mij dat ze bij de eerste fase van de vernieuwde versie problemen hadden met de lengte van die 2 armen tussen voor- en achterkant omdat ze te lang waren waardoor men hetzelfde probleem kreeg als jij nu hebt. Bij de 2de fase (diegene die ik heb) hebben ze die dan o.a. verkort en de fiets kwam hoger op zijn poten te staan. Ik denk moest je vragen aan Nicolai om u kortere staafjes op te sturen dat ze dat wel zullen doen. (vermeld er wel bij dat die van de eerste fase zijn, of kennen ze u daar al?
)
J.
http://fotos.mtb-news.de/fotos/showgall ... way=&cat=2
In ieder geval geen drops of zelfs een afdaling proberen met de geometrie die je nu hebt, achterwiel zit veels te dicht bij de seattube lijkt me. Zeker proberen wat hierboven al beschreven staat: veer eruit halen, shock laten zitten en zien hoe veel kans er is dat uw achterwiel de kader raakt.
Edit: Ik herinner mij dat ze bij de eerste fase van de vernieuwde versie problemen hadden met de lengte van die 2 armen tussen voor- en achterkant omdat ze te lang waren waardoor men hetzelfde probleem kreeg als jij nu hebt. Bij de 2de fase (diegene die ik heb) hebben ze die dan o.a. verkort en de fiets kwam hoger op zijn poten te staan. Ik denk moest je vragen aan Nicolai om u kortere staafjes op te sturen dat ze dat wel zullen doen. (vermeld er wel bij dat die van de eerste fase zijn, of kennen ze u daar al?

J.
- cHoc
idd.GTLTS schreef:effe een linkage-programmaatje ertegenaan gooien...???Hope, hij ziet er goed uit.
Vraagje, zou je er eens een foto van kunnen maken als deze, maar dan van de andere kant van de fiets, de non drive side dus. graag wel met de vooras er net wel op
Hope, bedankt voor de fotos, maar ik heb de complete fiets in 1 foto nodig voor het linkage programma.HoPe schreef:U vraagt, wij draaien. Dit zou het moeten zijn:
Dus als je zo lief

en, ik ben lastig ik weet het

shoot me again, I ain't dead yet
Jajaja, hoeken zijn veel te slack en hij gaat hem raken maar dat wist ik al. 
Zoals je ziet heeft ie geen 9 gaten voor dat blok dus mijn shock zal wel best zitten zo. Ik heb nieuwe foto's geplaats in het "Show your DH". Daar staat de bike wel met alles op de goeie hoogte alleen mist er nogal wat!
Mooie bike hoor Hope!
Mag ik vragen waarom je er Hookworms op hebt?

Zoals je ziet heeft ie geen 9 gaten voor dat blok dus mijn shock zal wel best zitten zo. Ik heb nieuwe foto's geplaats in het "Show your DH". Daar staat de bike wel met alles op de goeie hoogte alleen mist er nogal wat!
Mooie bike hoor Hope!
Mag ik vragen waarom je er Hookworms op hebt?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Hey men !HoPe schreef:Die King Steelset kon ik mij echt nie meer permitteren, geloof dat het iets van een kleine €200 was, cane creek scheelde niet veel terwijl ik voor een nieuwe NoThreadset slechts €100 heb betaald dacht ik.
Ik wil je er graag op wijzen dat je garantie vervalt als je geen gebruik maakt van een headset met extra lange insert !!!
Bij elke lange DH vork is de kans dat je balhoofdbuis uitlubbert erg groot, en t zou zonde zijn als dat bij je Empire overkomt.
Zie ook www.nicolai.net >warranty > warranty printable PDF !!!
daar staat :
"... Damages to the headtube, following the mounting of an inappropriate headset despite our recommendations, will not be covered by the Nicolai warranty. This is why we recommend the use of headsets with 1" deep bearing cups on ALL models except Argon, Argon road, Nonius, Helius CC and Saturn.... "
Duss ook al ben je geen bender style dingen van plan, ik zou een ander headsetje halen. Sowieso voor iedereen met een triple clamp vork een goed idee....
Heb ik allemaal goed gelezen toen, maar onder die voorwaarden heb ik verstaan dat enkel wanneer de headtube bv. zou barsten dat de garantie niet meer geldt en dat als er nu pakt iets mis loopt met de linkage of het achtersteven in het algemeen, ze wel zouden bijspringen. Zo heb ik het mij toch laten vertellen en zo staat het toch ook letterlijk in uw quote van de Nicolai-website.. Die headtube lijkt mij ook stevig genoeg voor hetgeen ik er 'maar mee doe', genoeg andere DH-modellen van nicolai met 1.1/8" headsets gezien die er (voorlopig nog) geen problemen mee hebben gehad. Vanaf dat ik er een zie schakel ik zeker over, nu maar hopen dat ik niet den eersten ben natuurlijkjarnö schreef:Hey men !HoPe schreef:Die King Steelset kon ik mij echt nie meer permitteren, geloof dat het iets van een kleine €200 was, cane creek scheelde niet veel terwijl ik voor een nieuwe NoThreadset slechts €100 heb betaald dacht ik.
Ik wil je er graag op wijzen dat je garantie vervalt als je geen gebruik maakt van een headset met extra lange insert !!!
Bij elke lange DH vork is de kans dat je balhoofdbuis uitlubbert erg groot, en t zou zonde zijn als dat bij je Empire overkomt.
Zie ook www.nicolai.net >warranty > warranty printable PDF !!!
daar staat :
"... Damages to the headtube, following the mounting of an inappropriate headset despite our recommendations, will not be covered by the Nicolai warranty. This is why we recommend the use of headsets with 1" deep bearing cups on ALL models except Argon, Argon road, Nonius, Helius CC and Saturn.... "
Duss ook al ben je geen bender style dingen van plan, ik zou een ander headsetje halen. Sowieso voor iedereen met een triple clamp vork een goed idee....