Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
ELVIS - Berichten:1593
Re:DH: Porte du Soleil
Bericht
door ELVIS » vr sep 05, 2003 7:24 am
KillerPiet schreef:
The bike or not to bike........
for real dawk
wat betekent dawg, of nee wat betekent die hele post eigenlijk ? ???
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » vr sep 05, 2003 8:59 am
ELVIS schreef:
[
Plons schreef:
Laten we het zo zeggen : de tracks in PDS zijn voor kinderen, die van chatel en morgin voor volwassenen
ja helemaal mee eens

, vandaar dat de wereld cup er al een keer gehouden is en in 2004 weer..????
Das ni op de permanente pistes he.
Als je de Mont Chéry opgaat liggen de permanente links, de Wereldbeker DH van in de jaren 90 ligt rechts. Die van vorig jaar ben ik ni zeker van
-
ELVIS - Berichten:1593
Bericht
door ELVIS » vr sep 05, 2003 9:23 am
aaaaaaaa dat wist ik niet he!!!!! :-[
maar dan gaat het gewoon om het idee ;D
-
mechanicien - Berichten:778
Bericht
door mechanicien » vr sep 05, 2003 11:41 am
suri schreef:
Weet niet???
Ik zie mensen zieke dingen doen met hardtails.
Mijn vriend reed in Chatel met een Nicolai met achter en van voren 13 cm. Dus noem het maar een freeride bike.
Chatel was niet heftig door vette jumps of drops maar was heftig door de enorme steile bosstukken met wortels en met haakse bochten.
In het weekeinde dat wij er waren hebben de meeste mensen de DH gemeden en van die die hem deden liepen de meeste de steile stukken(een hele groep Engelse Hooligans ;D).
Er waren wel 2 locals die lieten zien hoe het moest.
Niet om nu op te scheppen maar ook de pistes in chatel en morgins zijn met een dual HT te rijden. Heb ik namelijk zelf uitgetest. Stuiterd alleen een beetje maar het is als je technisch goed onderlegt bent zeker te doen. Ga nu niet zeggen dat het makkelijk is maar het is mogelijk!! En een absolute aanrader om deze pistes eens te nemen als je in dat gebied zit
-
k@tze
Bericht
door k@tze » ma sep 08, 2003 12:25 pm
welke heb je in chatel gereden?
-
Bericht
door mechanicien » ma sep 08, 2003 3:18 pm
k@tze schreef:
welke heb je in chatel gereden?
Allebij de pistes. Er zijn er bij mijn weten 2 en die komen allebij uit bij een boardercross baantje. De ene piste is uit gezet met blauwe skistokkies en ligt helemaal in open terrein. Met veel korte bochtjes wat kleine sprongetjes en gaat bij een bruggetje onder de andere piste door. De anders is uitgezet met zwarte stokkies en heeft veel steile stukken met drops en wortels in den beginnen gevolgd door een open stuk. Uitgezet als een soort slalom. Gaat met een brug over de ander piste heen en komt dan in een 2 bos stuk met steile stukken, vol met wortels, drops enz. Niet snel maar wel erg technisch.
-
k@tze
Bericht
door k@tze » ma sep 08, 2003 6:25 pm
ok, dan hebben we het over hetzelfde... er is er maar een ( de echte ) ...die technische dus. De ander is gewoon zonde van je remblokken, velen gaan hier op omdat ze denken dat hij makkelijker is, maar hij is juist gevaarlijker door de klote lage en soms vlakke bochten en dan dat stuk over de landweg, gewoon jammer. De technische met de steile stukken is formidabel. vooral als je het parcour niet volgt en dwars over de obstakels een rechte lijn rijd.
-
Zane!
Bericht
door Zane! » ma sep 08, 2003 6:40 pm
vooral als je het parcour niet volgt en dwars over de obstakels een rechte lijn rijd.
*meldt zich*
zane
-
V-spec Stinky - Berichten:465
Bericht
door V-spec Stinky » di sep 09, 2003 11:43 am
mechanicien schreef:
[
suri schreef:
Weet niet???
Ik zie mensen zieke dingen doen met hardtails.
Mijn vriend reed in Chatel met een Nicolai met achter en van voren 13 cm. Dus noem het maar een freeride bike.
Chatel was niet heftig door vette jumps of drops maar was heftig door de enorme steile bosstukken met wortels en met haakse bochten.
In het weekeinde dat wij er waren hebben de meeste mensen de DH gemeden en van die die hem deden liepen de meeste de steile stukken(een hele groep Engelse Hooligans ;D).
Er waren wel 2 locals die lieten zien hoe het moest.
Niet om nu op te scheppen maar ook de pistes in chatel en morgins zijn met een dual HT te rijden. Heb ik namelijk zelf uitgetest. Stuiterd alleen een beetje maar het is als je technisch goed onderlegt bent zeker te doen. Ga nu niet zeggen dat het makkelijk is maar het is mogelijk!! En een absolute aanrader om deze pistes eens te nemen als je in dat gebied zit
wat voor voorvork heb je dan?
-
Bericht
door mechanicien » do sep 11, 2003 11:41 am
wat voor voorvork heb je dan?
Nothing special gewoon een psylo sl met 125mm veerweg
-
V-spec Stinky - Berichten:465
Bericht
door V-spec Stinky » vr sep 12, 2003 1:34 pm
heb zelf 90 mm veerweg, niet eens olie (elastom.)...was voor mij (-n fiets) wel erg zwaar...reed in feite zonder voorvering...maar wel erg gaaf natuurlijk! ;D