Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
Ik heb al naar Foes zelf gebeld, ze hebben niks meer in huis ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Oh ja, iets waar ik toch ook wel trots op ben: geen enkele van deze (en mijn andere bikes ook trouwens) is als hele bike gekocht, ze zijn allemaal van de eerste tot de laatste bout door mezelf opgebouwd, met zelfgemaakte wielen.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
dit is mijn fietsje
hij is af!...... nou ja nieuwe velgen op komst enz enz ha ha ha
http://www.pinkbike.com/photo/895560/

Mooie fiets!HOPPAH schreef:dit is mijn fietsjehij is af!...... nou ja nieuwe velgen op komst enz enz ha ha ha
Alleen heb ik dat azonic zadel nooit echt mooi gevonden

-
Die shifters en handvatten zijn echt zo kut.. dei scherpe harde kunststof randen snijden in je handen..... ... ook met handschoenen aan.
En die vork is na 3 maanden lek.
Heb hem ook gehad... in een jaar 3 keer lek gehad. Toen heb ik maar weg gedaaan hoor en verkocht..voor de helft././ toen ie weer gefixt was natuurlijk. Waren echt niet goed. Gewoon tijdens normaal xc rijden.
Heb daarna maar de 1ste Bomber gekocht.. 1997 ...een witte was wel een goeie.
En die vork is na 3 maanden lek.

-
TheBigLjeweetwel schreef:Die shifters en handvatten zijn echt zo kut.. dei scherpe harde kunststof randen snijden in je handen..... ... ook met handschoenen aan.
En die vork is na 3 maanden lek.Heb hem ook gehad... in een jaar 3 keer lek gehad. Toen heb ik maar weg gedaaan hoor en verkocht..voor de helft././ toen ie weer gefixt was natuurlijk. Waren echt niet goed. Gewoon tijdens normaal xc rijden.
He TheBigLjeweetwel,
Die grips en shifters heb ik nog geen ervaring mee, want ik heb er nog geen meter mee gereden

Die vork is een XC700. Was die bij jou lek ging niet toevallig een XC500 of lager? Mijn vork is niet lek en de vorige eigenaar meldde nooit dan ook maar één poot naar de vork te hebben uitgestoken. Ook niet geserviced dus, dat moet ik dan zelf maar eens gaan doen

Ik moet overigens zeggen dat ik de vork echt netjes gebouwd vind. Ik heb bv ook Judy's uit die tijd (destijds toch de RS topvork) en die geven mij echt niet helzelfde kwaliteitsgevoel. Neem bv het grappige stelknopje onderin de poot: Machined uit alu, daarna geanodiseerd en als ze ronddraait voel je ook echt heel solide klikjes.
-
-
Ook de remmetjes zijn uit de Sachs Quarz groep. Het zijn mooie remmetjes. De spanning bepaal je niet met zo'n schroefje aan de zijkant, maar door een cilinder die door het remmetje loopt met sleutel 15 aan de achterkant van het remmetje te draaien. Je borgt hem dan met de bout voorop.Nami schreef:Cool trouwens dat je centerpullremmetjes er op hebt! Dat is in bepaalde opzichten veel beter dan gewone V-brakes vind ik.
Om de cantilevers mogelijk te maken heeft Verlicchi een gaatje door de zitbuis moeten maken en daar heeft zij daar een buisje in gelast. Hoop dat dit enig idee geeft van hoe daar achter de routing is:

Elevation12,000 schreef: He TheBigLjeweetwel,
Die vork is een XC700. Was die bij jou lek ging niet toevallig een XC500 of lager? Mijn vork is niet lek en de vorige eigenaar meldde nooit dan ook maar één poot naar de vork te hebben uitgestoken. Ook niet geserviced dus, dat moet ik dan zelf maar eens gaan doen![]()
.
Ja idd het was een xc600.. moest er effe zwaar over nadenken... eentje in Gunmetal bleu. Hier is er een foto van,

Daarna kreeg ik deze... zelf custom, painted de vork.

Gary Fisher Yoshua ZO topmodel 99.
Toen deze gestolen werd, heb ik een Cdale F900 sx voor teruggekocht.
Daarna kwam er een Votec F7 en die ruckus 1.0 02 had ik intussen ook al en een Giant XCX ds van 2001.

Verder heb ik ook slechte ervaringen met Sachs.. parts.. bagger was het.. op mijn cdale F900 sx.. zaten twee achterwielen met Sachs disc naven en ik reed ze in 3 maanden elke keer kapot.. De body sloeg elke keer door. Elevation. Dus ja had geen hoge pet op van hun producten.Vond get altijd maar rare ontwerpen.. :S. Kreeg daarna van cdale een Hope achterwiel..die het gelukkig wel bleef doen. Maar had ondertussen al een Chris King Discotech achternaaf/wiel besteld.. En daar rijdt ik nog steeds mee.

-
He TheBigLjeweetwel,
Niet om te stoken ofzo, maar wel frapant dat aanschouwende wat jij door de jaren heen allemaal gehad hebt jij juist Sachs bagger vindt. Vervelend dat het bij jou zo misging, daar niet van.
Ontwerptechnisch niks raars aan de Quarz groep. Zit allemaal bijzonder helder en logisch in elkaar. Mooi afgewerkt en loopt als een tierelier. Als ik mij niet vergis is dit het laatste wat door Sachs zelf uitgebracht werd voordat ze door SRAM opgeslokt werden en het geen vanzelfsprekendheid meer werd zo veel mogelijk uit metaal te vervaardigen.
Niet om te stoken ofzo, maar wel frapant dat aanschouwende wat jij door de jaren heen allemaal gehad hebt jij juist Sachs bagger vindt. Vervelend dat het bij jou zo misging, daar niet van.
Ontwerptechnisch niks raars aan de Quarz groep. Zit allemaal bijzonder helder en logisch in elkaar. Mooi afgewerkt en loopt als een tierelier. Als ik mij niet vergis is dit het laatste wat door Sachs zelf uitgebracht werd voordat ze door SRAM opgeslokt werden en het geen vanzelfsprekendheid meer werd zo veel mogelijk uit metaal te vervaardigen.
-
-
Dees is mijnen bike:
http://www.pinkbike.com/photo/917398/
Rijd lekker en heb er nog nooit problemen mee gehad.
http://www.pinkbike.com/photo/917398/
Rijd lekker en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Dit is mijn bike een 2006 kona coiler, het is mijn eerste echte mtb en ik fiets er nu ongeveer een maand op. Tot nu toe bevalt hij heel goed, wel is die nog wat veranderd als hoe die op de foto staat, de standaard click pedalen waren egt troep dus die heb ik na een week voor DMR V8's vervangen. Chainguide wordt het volgende wat ik erop ga zetten.
-
Ik heb ook zo'n fiets. Alleen dan van Batavus. Was compleet Sachs.TheBigLjeweetwel schreef:Verder heb ik ook slechte ervaringen met Sachs.. parts.. bagger was het.. op mijn cdale F900 sx.. zaten twee achterwielen met Sachs disc naven en ik reed ze in 3 maanden elke keer kapot.. De body sloeg elke keer door. Elevation. Dus ja had geen hoge pet op van hun producten.Vond get altijd maar rare ontwerpen.. :S. Kreeg daarna van cdale een Hope achterwiel..die het gelukkig wel bleef doen. Maar had ondertussen al een Chris King Discotech achternaaf/wiel besteld.. En daar rijdt ik nog steeds mee.![]()
Met het voorwiel heb ik meer dan 20.000 km mee gereden. Crossmax wielen gekocht (eerste type) na een jaar weg gegooit en mijn sachs naaf terug gepakt. Niet kapot te krijgen. Zelf de voorderieur doet nog steeds volop zijn werk. En veel beter als menig xt derieur. En dat na mischien wel 30.000 km.
Life is what happens while you're busy making other plans.