Eindelijk een fatsoenlijke DH-er thuis!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

DeKerfs
Re:Eindelijk een fatsoenlijke DH-er thuis!

Bericht door DeKerfs » vr aug 15, 2003 9:43 pm

clean harry schreef:
ja, kijk waar bettes mee rijdt.. ook niet veel soeps, en blijven gaan zegt ie

Op wat face-plants en andere vreemdsoortige valpartijen na dan.. ;) :P

Pino

Bericht door Pino » vr aug 15, 2003 10:24 pm

DeKerfs schreef:
[
Pino schreef:
Hij is fraai!

Maar voor DH of anderzins nutteloos aan de muur hangen, zou ik in jouw plaats toch op zoek gaannaar een Ancelotti met die fraaie schommelvork of zo"n blauwe Sunn radical.

Schommelvork? U bedoelt zoiets??

Afbeelding

Die heb ik hier een liggen.. had die afgelopen weekend in de SS-er hangen... en nee.. dat veert voor geen vijf centen... maar staat ook wel mooi.. dat dan weer wel ;)

Getting close, maar ik heb in een grijs verleden wat Italianen in Metabief zien rijden met vorkjes waarbij de draaipunten wel ongever zo zaten, maar de buisjes echt van ijzer en een stuk dunner waren, met echte state of the art rubbers of elastomeren.
Het was voor de tijd van de digitale camera.
Die Lawwil (sp?) is toch veel vetter en ik vrees dat er wat aluminimumumumumum in zit.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za aug 16, 2003 11:52 am

Mooie kabelnokken. Hoeveel travel heeft ie nou eigenlijk? (Ik rij xc met 110mm :P)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za aug 16, 2003 3:25 pm

[
Pino schreef:
Getting close, maar ik heb in een grijs verleden wat Italianen in Metabief zien rijden met vorkjes waarbij de draaipunten wel ongever zo zaten, maar de buisjes echt van ijzer en een stuk dunner waren, met echte state of the art rubbers of elastomeren.
Het was voor de tijd van de digitale camera.
Die Lawwil (sp?) is toch veel vetter en ik vrees dat er wat aluminimumumumumum in zit.

Lawwill Leader 3 is dat jah. En jah.. alles alu... weinig veerweg en ook weinig veren überhaupt.. maakt niet uit, is leuk voor aan de muur.

die Italiaan... was dat niet deze wellicht;

Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za aug 16, 2003 3:28 pm

legion schreef:
Mooie kabelnokken. Hoeveel travel heeft ie nou eigenlijk? (Ik rij xc met 110mm :P)

Mooie kabelnokken zeker.. helaas niet altijd even handig. Met name bij mn hardtails, met lage stuurpositie, geeft het soms wat problemen (omknikken buitenkabel).

Travel..? Weet niet.. ik geloof dat zo"n AMP achterbrug iets van 50-65mm heeft.

In elk geval kan ik de rijeigenschappen het beste typeren als een die van een softtail met net iet wat meer veerweg. De achterdemper is enorm progressief. Word snel erg hard. Wipt dus veel onder invloed van trappen en spreekt snel aan. Slaat alleen nooit door, aangezien hij erg snel harder word naar mate hij inveert. Eigenlijk niet zo"n doeltreffend systeem, maar goed... ;)

Pino

Bericht door Pino » za aug 16, 2003 4:43 pm

Geweldig plaatje!
Dat is"m waarschijnlijk niet, want Cilo is zwitsers en ik zag hem in een meer DH gerichte fiets destijds bij de WK downhill in Metabief bij een Italiaan.
Maar het prinsipe is inderdaad hetzelfde.
Die kleuren ook!, zo precies fout en typerend voor die periode. Zou eigenlijk nog zo"n Romer helm bovenop moeten en meer fluo kleding.
Look pedalen en een Flite, een 52 buitenblad waarschijnlijk.

Daar is die van jou maar een modern dingetje bij ;D

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za aug 16, 2003 6:34 pm

@Pino

;D Jah, idd deze DK is opzich nog niet eens zo "verouderd"... het enige waarin hij zich feitelijk onderscheid met de huidige versies van dit type veersysteem is het ontbreken van een extra linkage voor de demper... Die de demper isoleert van de achterbrug wat zijdelinkse krachten betreft. Verder is de demper zelf er nog een van het type "we-pakken-een-draaibank-wat-alu-olie-rubber-en-een-spiraalveer-en-we-hebben-een-demper". Enorm simplistisch van opzet... hielden het ook niet lang vol (seals e.d.).

Oh.. en natuurlijk zijn er nog maar weinig framebouwers die een stalen voorkant in een XC FS-er zetten (op een merk als bijv. SyCip na).

Plaats reactie