verbod op MTB/DH trail rijden in zwitserland

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr feb 17, 2012 10:13 am

Vergeet niet dat het nog maar een voorstel is van een belangenorganisatie, in dat stuk op pinkbike stond ook dat half Zwitserland erover viel, inclusief wetshandhavers ( 8) )en de toeristische sector.

De kans is dus groot dat er niks mee gedaan wordt.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Caramba

Bericht door Caramba » vr feb 17, 2012 10:20 am

cyberhawk schreef:de helft van je typt klopt niet of mist de point.. maar je ben vergeven . de minderbedeelden kan je niet veel kwwalijk nemen
je had beter de spellings controle eroverheen kunnen gooien :lol:
Spellingscontrole :? ;)

frykt

Bericht door frykt » vr feb 17, 2012 10:30 am

:clap:

Kerel, lees eens wat je hier allemaal schrijft? Spellingscontrole eroverheen durven gooien... Omdat ik paar woorden omgedraaid heb.
cyberhawk schreef: de helft van je typt klopt niet of mist de point.. maar je ben vergeven . de minderbedeelden kan je niet veel kwwalijk nemen
je had beter de spellings controle eroverheen kunnen gooien :lol:
de helft van WAT je typt klopt niet of mist de point.. maar je benT vergeven .

cyberhawk schreef:dat we dalijk te maken krijgen met allerlij beaurocratische regeltjes en bijbehorende boetes.
allerlEI BUREAUCRATISCHE regeltjes en BIJHORENDE boetes.
cyberhawk schreef:het ligt ten 2de ook heel erg aan de stad of dorp waar je rijd
je rijdT
cyberhawk schreef:maar baat t niet dan schaad t niet.
schaadT
cyberhawk schreef:Maar wat ik elke maand aan belasting afsta verdiend een agent bij lange na nie
verdienT een agent

Dank u cyberhawk, u heeft ons duidelijk gemaakt wie hier de minder bedeelde is.
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » vr feb 17, 2012 11:23 am

Maar een spellingscontrole haald de D en T vauten er ook niet alteit uit :lol:

Wat Bern betreft: lijkt me niet dat ze zomaar een melkkoe naar de slacht zullen brengen (toerisme etc) Die paar vogelkijkers die er per jaar heen zullen gaan weegt naar alle waarschijnlijkheid niet op tegen bike (en ski) tourisme.
En verder is het alleen Bern...dus in Suisse kan dan altijd nog wel gefietst worden (ik weet niet of Bern het mooist is, als dat zo is zou dat natuurlijk wel jammer zijn)

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » vr feb 17, 2012 11:25 am

Herhaling: blijf on-topic, anders moeten we helaas het maar sluiten. Onderlinge vetes graag buiten het forum uitvechten.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr feb 17, 2012 11:25 am

een belg die mijn nederlands kan verbeteren :shock:

de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :lol:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr feb 17, 2012 12:25 pm

Petitie ook getekend, en als ze het gewone biken willen verbieden op die paden zou ik eerst eens naar die (Monster) Trotti,s kijken die je kan huren en waarmee je het zelfde pad moet delen als auto,s, koeien, landbouwvoertuigen, wandelaars, bikers, en locals en dit alles kan ook nog in tegengestelde richting voorkomen uphill en downhill!
Voor degenen die het niet weten Trotti,s zijn stalen steps waarmee je een Forstweg afgaat downhill wel te verstaan! MonsterTrotti,s zijn de grotere variant met een geveerde voorvork en schijfremmen!
http://www.saas-fee.ch/en/page.cfm/fami ... n/scooters
What goes up must come down(hill)

stennis

Bericht door stennis » vr feb 17, 2012 12:43 pm

Misschien is het wel een goed idee om een frustratie-topic aan te maken waar je al je gal kan spuwen?
Maar Zwitserland houdt gewoon niet van rijden, maakt niet uit met wat. Auto fiets liefst lopen ze daar gewoon.

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » vr feb 17, 2012 12:56 pm

of op zo'n trotti dus :P :lol:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr feb 17, 2012 12:57 pm

Nou ik hou van Zwitserland als ik het geld had was ik vandaag nog vertrokken,voorgoed!
Maar het probleem is dat elk Kanton zijn eigen regels mag bepalen min of meer, dus als Bern dit beslist wil het niet automatisch zeggen dat heel CH meedoet!
En inderdaad sommige regels zijn streng daar maar ze doen ook nergens aan mee geen Irak/Afganistan, Euro, EU, etc etc dus ze hebben daar ook geen last van banken crisis, immigratie problemen ze moeten zelfs de Franc devalueeren ivm het toerisme dat iets terug liep, dan denk ik wie is er nu gek zij of de rest van Europa ;)

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr feb 17, 2012 12:59 pm

Thomas_mtb schreef:of op zo'n trotti dus :P :lol:
Gaat Focking hard zo,n ding maar op een DH bak haal je ze nog harder in wat sommige mensen op Trotti,s weer niet zo leuk vinden 8) :D

Seth

Bericht door Seth » vr mar 09, 2012 6:37 pm

ik ben benieuwd of ze het verbod zouden terugdraaien zodra ze het zomerse kas tekort door hebben.

Zouden ze eens moeten doen, liftkaart verkoop van zomer 2000 en die van 2011 :D ik weet zeker dat daar wat over te zeggen valt

Plaats reactie