Bike-advies / vraag

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » wo feb 09, 2011 8:05 am

madrista666 schreef:luv 2 ride: XT zijn zeker geen slechte remmen hoor! Doen wat van hun gevraagd wordt zelf in DH! Zelf die deore remmen doen hun werk. Oké Hope is altijd wel die meerwaarde maar zit je ook in een iets hogere prijscategorie hé.

@ Alwin: is idd 2x die prijs en zoals Luv 2 ride zegt min 180mm schijf, beter nog 203mm schijven
Ik wil hiermee ook niet zeggen dat Deore en Xt slechte remmen zijn hoor,heb geen ervaring met Shimano remmen dus... 8) ik spreek graag alleen goeds uit eigen ervaring dus vandaar de genoemde merken..

Greetzz
Intense Uzzi Vpx

alwin228

Bericht door alwin228 » wo feb 09, 2011 2:19 pm

maar met de standaard remmen erop kun je ook nog wel winterberg e.d. overleven?

cheers

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » wo feb 09, 2011 11:08 pm

alwin228 schreef:maar met de standaard remmen erop kun je ook nog wel winterberg e.d. overleven?

cheers
Bedoel je de Juicy s waar je het eerder over had? Ik denk persoonlijk dat het in het begin als je nog niet echt hard gaat mischien voldoende is...maar ik zou dus voor je eigen veiligheid gelijk beginnen met goede remmen....safety first and better safe then sorry 8) Heb zelf ook met Juicy op een xc fiets gereden en vond ze toen al een beetje week aanvoelen laat staan hoe dat gaat als je een Fr/Dh track gaat nemen.. :(

Greetzz
Intense Uzzi Vpx

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo feb 09, 2011 11:50 pm

luv 2 ride schreef:
alwin228 schreef:maar met de standaard remmen erop kun je ook nog wel winterberg e.d. overleven?

cheers
Bedoel je de Juicy s waar je het eerder over had? Ik denk persoonlijk dat het in het begin als je nog niet echt hard gaat mischien voldoende is...maar ik zou dus voor je eigen veiligheid gelijk beginnen met goede remmen....safety first and better safe then sorry 8) Heb zelf ook met Juicy op een xc fiets gereden en vond ze toen al een beetje week aanvoelen laat staan hoe dat gaat als je een Fr/Dh track gaat nemen.. :(

Greetzz
Avid Juicy's kun je goed dh mee rijden hoor.

hubertje

Bericht door hubertje » do feb 10, 2011 8:32 am

absoluut. Remkracht geen probleem, maar hou rekening met aardig veel onderhoud. Zelfs met ouwe Hayes 9 kan je al echt hard knallen voor je in de problemen komt.
Het enige wat ik écht zou afraden zijn nieuwere hayes, ik heb ze in de alpen al zo hard weten overkoken dat je 5 min op kant moet gaan staan.

Plaats reactie