GT IT-1 Ballistic Assault Weapon Final Phase

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

thomasmb
Berichten:2007
Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
Locatie:Lichtaart, België
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr apr 04, 2008 9:35 am

Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen .. :?
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Drunken Monkey
Berichten:26
Lid geworden op:wo mar 26, 2008 12:46 pm

Bericht door Drunken Monkey » vr apr 04, 2008 9:48 am

Damn! :o nice nice nice!
Succes dr mee! 8)


Later

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » vr apr 04, 2008 1:02 pm

thomasmb schreef:Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen .. :?
Tis een nexus 8 naaf en de meeste stadsfiets en mtb winkels zijn daar wel in gespecialiseerd.De naaf er uit halen is wel moeilijk gezien deze in het frame zit.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

thomasmb
Berichten:2007
Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
Locatie:Lichtaart, België
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr apr 04, 2008 4:20 pm

Trekrules schreef:
thomasmb schreef:Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen .. :?
Tis een nexus 8 naaf en de meeste stadsfiets en mtb winkels zijn daar wel in gespecialiseerd.De naaf er uit halen is wel moeilijk gezien deze in het frame zit.
Dus eigelyk gewoon een " bus-versnellings-naaf" in een frame ? :p
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » za apr 05, 2008 9:12 am

Trekrules schreef:
thomasmb schreef:Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen .. :?
Tis een nexus 8 naaf en de meeste stadsfiets en mtb winkels zijn daar wel in gespecialiseerd.De naaf er uit halen is wel moeilijk gezien deze in het frame zit.
Yep, daarom heb ik ook voor deze Nexus internal transmission gekozen en niet voor een Nicolai of iets dergelijks, die zijn veel duurder en moeilijker in onderhoud.
Afbeelding
Deze is niet moeilijk om uit het frame te verwijderen.

Spair parts kosten ook niet veel, en in het ergste geval een compleet nieuwe hub kost rond de 200 euro, best te doen allemaal.

En de Nexus 8 Twist Shifter LD822 is te vervangen door de Alfine RapidFire Shifter LD825
Afbeelding Afbeelding
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » za apr 05, 2008 11:21 am

De GT IT-1 van 2007 komt met een Alfine RapidFire Plus Shifter met de Nexus 8 naaf.Ben benieuwd naar het eind resultaat 8)
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » ma apr 21, 2008 5:12 pm

Phase 2 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Gebruikersavatar
Trekrules
Berichten:3705
Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
Locatie:Sleen

Bericht door Trekrules » ma apr 21, 2008 5:42 pm

Dat wordt een zeer deftige race machine 8) .
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Gebruikersavatar
Jean-Pierre
Berichten:3138
Lid geworden op:vr sep 21, 2007 3:29 pm
Locatie:Cuijk

Bericht door Jean-Pierre » ma apr 21, 2008 6:15 pm

Die bike word Bruuuut !
Aan wat voor Crank zat je te denken, Saint ?
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Christiaan
Berichten:6303
Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm

Bericht door Christiaan » ma apr 21, 2008 6:19 pm

Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?

Gebruikersavatar
menace
Berichten:599
Lid geworden op:zo jun 22, 2003 4:57 pm

Bericht door menace » ma apr 21, 2008 6:23 pm

Christiaan schreef:Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
Nee ......... viel mij ook al meteen op

Elike
Berichten:65
Lid geworden op:ma apr 14, 2008 5:11 pm
Locatie:2930brasschaat
Contacteer:

Bericht door Elike » ma apr 21, 2008 7:13 pm

idd
maar tis nog altijd een ziek machine!!
veel fun dermee
=> PillBoxTrails <=

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » ma apr 21, 2008 7:22 pm

Jep, komt een Saint in, Sunline direct mount stem en corresponderend V2 stuur.

BB hoogte is 3,5 cm hoger dan de gem. bak ja, maar zo schuin op foto lijkt het meer dan dat idd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Gebruikersavatar
Timmos
Berichten:1903
Lid geworden op:ma mar 12, 2007 9:44 am

Bericht door Timmos » ma apr 21, 2008 9:01 pm

apart maar zeker mooi :o Nu de puzzelstukje bij elkaar en dan binnekort een mooie fiets erbij.

Nu nog is laten zien hier in uden :passifier:

De Jean
Berichten:463
Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
Contacteer:

Bericht door De Jean » di apr 22, 2008 7:46 am

Christiaan schreef:Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
misschien rijdt ie diep in zn sag, en compenseert t wel zo.
Stond eentje aan de lift in bwb dit weekend. Een eye catcher is het wel he. Niemand die de witte M6 ernaast nog bekeek.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Gebruikersavatar
Loeky
Berichten:1509
Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm

Bericht door Loeky » di apr 22, 2008 10:33 am

De Jean schreef:Een eye catcher is het wel he. Niemand die de witte M6 ernaast nog bekeek.
ja, daar doen we het tenslotte voor! Zoveel mogelijk bekijks trekken, boeie hoe de bike rijdt.

ff mierenneuken: jammer van de 2 verschillende velgen en schijven, maar een eyecatcher wordt het zeker!

Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden

Bericht door Chmod » di apr 22, 2008 10:46 am

Christiaan schreef:Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
ERUUUG hoog idd...

Gebruikersavatar
TheBigLjeweetwel
Berichten:437
Lid geworden op:do sep 21, 2006 12:08 pm
Locatie:Brabant

Bericht door TheBigLjeweetwel » di apr 22, 2008 10:53 am

uhuhuh zeker heel vet.... en wreed :evil: ..doet me denken aan een Lambda van Nicolai..enzo... maar deze zal; best hard gaan als ie eenmaal opgebouwd is..zou der best een keer mee van een berg af willen raggen. gt heeft lang me voorkeur gehad

een hoge bb is idd wel heel lastig met trappen :|

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » di apr 22, 2008 2:12 pm

Omtrend alle bb spookverhalen,
BB hoogte is 3,5 cm hoger dan de gem. bak (zonder piloot gemeten) ja, maar zo schuin op de foto lijkt het meer dan dat idd.

En bovendien heeft De Jean gelijk, hij rijdt diep in zn sag, en dat compenseert!

En Loeky watbetreft de D521 voorvelg en andere achterschijf, some are posers some are riders ;)
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

De Jean
Berichten:463
Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
Contacteer:

Bericht door De Jean » di apr 22, 2008 4:02 pm

vraagje voor de rocket scientists alhier tezamen:
in feite is dit een single pivot. die worden harder bij t remmen, omdat het moment de vering wil indrukken. Nu als je de baan van t achterwiel bekijkt, moet die eerst naar achter, en daar trekt nu net die onderste buis aan. Dus: brake jack of niet?

Stuur uw antwoord op een gele briefkaart naar
merlina
postbus 54
1060 brussel
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » di apr 22, 2008 4:39 pm

De Jean schreef:vraagje voor de rocket scientists alhier tezamen:
in feite is dit een single pivot. die worden harder bij t remmen, omdat het moment de vering wil indrukken. Nu als je de baan van t achterwiel bekijkt, moet die eerst naar achter, en daar trekt nu net die onderste buis aan. Dus: brake jack of niet?
brakejack is ook afhankelijk van de positie van het scharnierpunt tov het zwaartepunt ed..
Moeilijk te zeggen bij dergelijke concepten, ben er zelf nog niet helemaal uit..

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Bericht door DESL » di apr 22, 2008 5:44 pm

Als je brake jack wil zien :shock: http://www.youtube.com/watch?v=GGznEH-Atb0 let wel even op de aftiteling voor de goede orde, maar wel mooi weergegeven.

ps, De gele briefkaart is onderweg :lol:
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » di apr 22, 2008 8:28 pm

Raar ze.. Mijn bighit blokkeert veel minder dan mn Kona bij het remmen..
Mss is dit een ander fenomeen? Want zelfs mn HT gaat behoorlijk weg en weer als ik de remmen toeknijp alsie draait..
Heeft volgens mij meer met de roterende massa van de band te zien.

Gebruikersavatar
cHoc
Berichten:1079
Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)

Bericht door cHoc » do apr 24, 2008 6:58 am

hubertje schreef:Raar ze.. Mijn bighit blokkeert veel minder dan mn Kona bij het remmen..
Mss is dit een ander fenomeen? Want zelfs mn HT gaat behoorlijk weg en weer als ik de remmen toeknijp alsie draait..
Heeft volgens mij meer met de roterende massa van de band te zien.
Bighit is geen single pivot, maar een four-bar incl. horst link, die heeft geen last van brake jack, maar brake squat, de vering duikt in.
En Kona is een faux-bar, single-pivot met meerdere draaipunten, en heeft brake jack, dan word de vering harder, en duwt je eerder naar voren.
shoot me again, I ain't dead yet

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » do apr 24, 2008 8:50 am

Bighit is geen single pivot, maar een four-bar incl. horst link, die heeft geen last van brake jack, maar brake squat, de vering duikt in.
En Kona is een faux-bar, single-pivot met meerdere draaipunten, en heeft brake jack, dan word de vering harder, en duwt je eerder naar voren.
Lijkt me erg logisch, en komt helemaal overeen met wat ik in de praktijk voel.
Een single-pivot heeft echter nooit meerdere draaipunten ;) wel scharnierpunten in Kona geval :P (om eens een wijsneus te zijn).

Plaats reactie