Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
thomasmb - Berichten:2007
- Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
- Locatie:Lichtaart, België
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » vr apr 04, 2008 9:35 am
Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen ..

-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » vr apr 04, 2008 1:02 pm
thomasmb schreef:Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen ..

Tis een nexus 8 naaf en de meeste stadsfiets en mtb winkels zijn daar wel in gespecialiseerd.De naaf er uit halen is wel moeilijk gezien deze in het frame zit.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
thomasmb - Berichten:2007
- Lid geworden op:di mei 16, 2006 10:09 pm
- Locatie:Lichtaart, België
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » vr apr 04, 2008 4:20 pm
Trekrules schreef:thomasmb schreef:Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen ..

Tis een nexus 8 naaf en de meeste stadsfiets en mtb winkels zijn daar wel in gespecialiseerd.De naaf er uit halen is wel moeilijk gezien deze in het frame zit.
Dus eigelyk gewoon een " bus-versnellings-naaf" in een frame ? :p
-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » za apr 05, 2008 9:12 am
Trekrules schreef:thomasmb schreef:Vind het allemaal wel vet maar...
Wat als je iets aan je gears hebt ? Kan men niet voorstellen dat de lbs dit zomaar kan oplossen ..

Tis een nexus 8 naaf en de meeste stadsfiets en mtb winkels zijn daar wel in gespecialiseerd.De naaf er uit halen is wel moeilijk gezien deze in het frame zit.
Yep, daarom heb ik ook voor deze Nexus internal transmission gekozen en niet voor een Nicolai of iets dergelijks, die zijn veel duurder en moeilijker in onderhoud.

Deze is niet moeilijk om uit het frame te verwijderen.
Spair parts kosten ook niet veel, en in het ergste geval een compleet nieuwe hub kost rond de 200 euro, best te doen allemaal.
En de Nexus 8 Twist Shifter LD822 is te vervangen door de Alfine RapidFire Shifter LD825

--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » za apr 05, 2008 11:21 am
De GT IT-1 van 2007 komt met een Alfine RapidFire Plus Shifter met de Nexus 8 naaf.Ben benieuwd naar het eind resultaat

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » ma apr 21, 2008 5:12 pm
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » ma apr 21, 2008 5:42 pm
Dat wordt een zeer deftige race machine

.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Jean-Pierre
- Berichten:3138
- Lid geworden op:vr sep 21, 2007 3:29 pm
- Locatie:Cuijk
Bericht
door Jean-Pierre » ma apr 21, 2008 6:15 pm
Die bike word Bruuuut !
Aan wat voor Crank zat je te denken, Saint ?
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
Christiaan - Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
Bericht
door Christiaan » ma apr 21, 2008 6:19 pm
Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
-
menace
- Berichten:599
- Lid geworden op:zo jun 22, 2003 4:57 pm
Bericht
door menace » ma apr 21, 2008 6:23 pm
Christiaan schreef:Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
Nee ......... viel mij ook al meteen op
-
Elike - Berichten:65
- Lid geworden op:ma apr 14, 2008 5:11 pm
- Locatie:2930brasschaat
-
Contacteer:
Bericht
door Elike » ma apr 21, 2008 7:13 pm
idd
maar tis nog altijd een ziek machine!!
veel fun dermee
=> PillBoxTrails <=
-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » ma apr 21, 2008 7:22 pm
Jep, komt een Saint in, Sunline direct mount stem en corresponderend V2 stuur.
BB hoogte is 3,5 cm hoger dan de gem. bak ja, maar zo schuin op foto lijkt het meer dan dat idd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
Timmos
- Berichten:1903
- Lid geworden op:ma mar 12, 2007 9:44 am
Bericht
door Timmos » ma apr 21, 2008 9:01 pm
apart maar zeker mooi

Nu de puzzelstukje bij elkaar en dan binnekort een mooie fiets erbij.
Nu nog is laten zien hier in uden

-
De Jean - Berichten:463
- Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
-
Contacteer:
Bericht
door De Jean » di apr 22, 2008 7:46 am
Christiaan schreef:Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
misschien rijdt ie diep in zn sag, en compenseert t wel zo.
Stond eentje aan de lift in bwb dit weekend. Een eye catcher is het wel he. Niemand die de witte M6 ernaast nog bekeek.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
Loeky
- Berichten:1509
- Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm
Bericht
door Loeky » di apr 22, 2008 10:33 am
De Jean schreef:Een eye catcher is het wel he. Niemand die de witte M6 ernaast nog bekeek.
ja, daar doen we het tenslotte voor! Zoveel mogelijk bekijks trekken, boeie hoe de bike rijdt.
ff mierenneuken: jammer van de 2 verschillende velgen en schijven, maar een eyecatcher wordt het zeker!
-
Chmod
- Berichten:3763
- Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
- Locatie:Hoegaarden
Bericht
door Chmod » di apr 22, 2008 10:46 am
Christiaan schreef:Licht het aan mij, of zit de BB wel ERG hoog?
ERUUUG hoog idd...
-
TheBigLjeweetwel
- Berichten:437
- Lid geworden op:do sep 21, 2006 12:08 pm
- Locatie:Brabant
Bericht
door TheBigLjeweetwel » di apr 22, 2008 10:53 am
uhuhuh zeker heel vet.... en wreed

..doet me denken aan een Lambda van Nicolai..enzo... maar deze zal; best hard gaan als ie eenmaal opgebouwd is..zou der best een keer mee van een berg af willen raggen. gt heeft lang me voorkeur gehad
een hoge bb is idd wel heel lastig met trappen

-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » di apr 22, 2008 2:12 pm
Omtrend alle bb spookverhalen,
BB hoogte is 3,5 cm hoger dan de gem. bak (zonder piloot gemeten) ja, maar zo schuin op de foto lijkt het meer dan dat idd.
En bovendien heeft De Jean gelijk, hij rijdt diep in zn sag, en dat compenseert!
En Loeky watbetreft de D521 voorvelg en andere achterschijf, some are posers some are riders

--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
De Jean - Berichten:463
- Lid geworden op:za mei 13, 2006 7:06 pm
-
Contacteer:
Bericht
door De Jean » di apr 22, 2008 4:02 pm
vraagje voor de rocket scientists alhier tezamen:
in feite is dit een single pivot. die worden harder bij t remmen, omdat het moment de vering wil indrukken. Nu als je de baan van t achterwiel bekijkt, moet die eerst naar achter, en daar trekt nu net die onderste buis aan. Dus: brake jack of niet?
Stuur uw antwoord op een gele briefkaart naar
merlina
postbus 54
1060 brussel
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
hubertje - Berichten:1262
- Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am
Bericht
door hubertje » di apr 22, 2008 4:39 pm
De Jean schreef:vraagje voor de rocket scientists alhier tezamen:
in feite is dit een single pivot. die worden harder bij t remmen, omdat het moment de vering wil indrukken. Nu als je de baan van t achterwiel bekijkt, moet die eerst naar achter, en daar trekt nu net die onderste buis aan. Dus: brake jack of niet?
brakejack is ook afhankelijk van de positie van het scharnierpunt tov het zwaartepunt ed..
Moeilijk te zeggen bij dergelijke concepten, ben er zelf nog niet helemaal uit..
-
DESL
- Berichten:1860
- Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
- Locatie:Her en der
Bericht
door DESL » di apr 22, 2008 5:44 pm
Als je brake jack wil zien
http://www.youtube.com/watch?v=GGznEH-Atb0 let wel even op de aftiteling voor de goede orde, maar wel mooi weergegeven.
ps, De gele briefkaart is onderweg

--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-
hubertje - Berichten:1262
- Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am
Bericht
door hubertje » di apr 22, 2008 8:28 pm
Raar ze.. Mijn bighit blokkeert veel minder dan mn Kona bij het remmen..
Mss is dit een ander fenomeen? Want zelfs mn HT gaat behoorlijk weg en weer als ik de remmen toeknijp alsie draait..
Heeft volgens mij meer met de roterende massa van de band te zien.
-
cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Bericht
door cHoc » do apr 24, 2008 6:58 am
hubertje schreef:Raar ze.. Mijn bighit blokkeert veel minder dan mn Kona bij het remmen..
Mss is dit een ander fenomeen? Want zelfs mn HT gaat behoorlijk weg en weer als ik de remmen toeknijp alsie draait..
Heeft volgens mij meer met de roterende massa van de band te zien.
Bighit is geen single pivot, maar een four-bar incl. horst link, die heeft geen last van brake jack, maar brake squat, de vering duikt in.
En Kona is een faux-bar, single-pivot met meerdere draaipunten, en heeft brake jack, dan word de vering harder, en duwt je eerder naar voren.
shoot me again, I ain't dead yet
-
hubertje - Berichten:1262
- Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am
Bericht
door hubertje » do apr 24, 2008 8:50 am
Bighit is geen single pivot, maar een four-bar incl. horst link, die heeft geen last van brake jack, maar brake squat, de vering duikt in.
En Kona is een faux-bar, single-pivot met meerdere draaipunten, en heeft brake jack, dan word de vering harder, en duwt je eerder naar voren.
Lijkt me erg logisch, en komt helemaal overeen met wat ik in de praktijk voel.
Een single-pivot heeft echter nooit meerdere draaipunten

wel scharnierpunten in Kona geval :P (om eens een wijsneus te zijn).