Het grote Dorado-ervaringen topic
Moderator:Beheerders
-
dorado
White Brother; Ik heb er met twee gereden en hij is in al die tijd nauwelijks veranderd; is semi openbad demper aan 1 kant, veer aan andere kant. Zeer lineaire vork, dus ook wel redelijk wat botteming out. Eigenlijk niet voor de 80+ rijder.
Ik heb er een extra bottuming out veer bij gezet en dikkere olie. De nieuwe schijnt ook lucht ondersteund te zijn. Niet zo heel stijf, maar typisch up side down.
De semi opendemper lekte vrij veel, had veel service nodig. Zat aan schijf kant, best lastig.
Ik heb er een extra bottuming out veer bij gezet en dikkere olie. De nieuwe schijnt ook lucht ondersteund te zijn. Niet zo heel stijf, maar typisch up side down.
De semi opendemper lekte vrij veel, had veel service nodig. Zat aan schijf kant, best lastig.
RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!
Ik ben ook wel content over de demping van de dorado, maar met heel dat marketinggebeuren ben ik wel benieuwd eigenlijk naar de huidige boxxers ... Ze dringen het ons zo op, en wij kunnen het uiteraard niet latenDe Jean schreef: Mocht er een Dorado komen met TPC+ die even kompakt inbouwt als de ouwe, maar wat lichter en torsiestijver is, dan zou ik er graag mn 40 voor verkopen!
En zocchi komt er niet meer in.
there i said it.

Als je rondkijkt op internet vind je hopen nog nieuwe dorado's DH '05 (180mm en TPC+), die nieuwere modellen zouden toch al een pak stijver moeten zijn dan de oude. Gewicht zal niet veel verschillen denk ik. Bij Chainreactioncycles hebben ze er bv. nog 1 voor amper 800€.