nieuwe DH kopen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

kevinv10

Bericht door kevinv10 » ma okt 29, 2007 12:03 pm

Steel Farmer schreef:Ieder zijn mening. Mr Woodbumble is van een oude woodbumble plus (echt een top bak) naar een UMF Duncan gegaan en hij is helemaal lyrisch over de verbetering. Maarja als jij dan liever op een oude Woodbumble plus rijdt is dat prima. Ik moet wel erbij zeggen dat de topicstarter beter af is met die session 10 voor 2500 dan een UMF Freddy voor 2500 voor DH. Het zou vrij dom zijn om die session 10 niet te kopen.

grtz Casper
Liever een paar jaar oude Be One Team DH voor 2500 dan een splinternieuwe UMF voor hetzelfde geld.
Ervaringen van een ander hecht ik weinig waarde aan omdat de gemiddelde DPer het verschil nieteens zou merken tussen een goede en een slechte DH bak.
Ik ken verschillende mede racers die op zulke low budget ripoff bikes hebben geraced ivm sponsoring en hoewel de veersystemen op elkaar lijken kan je ze niet met elkaar vergelijken.
Die linkage van de UMF "lijkt" misschien op dat van bijv. een m1 maar doordat de linkages een iets andere lokatie ed hebben mogen ze kwa rijeigenschappen nieteens naast elkaar staan.
SlapHappy

christoff

Bericht door christoff » do nov 01, 2007 7:58 am

Ik heb in namen even op een Demo mogen testen en dat was wel een zalige fiets.
Ik wil altijd een nieuwe DH (geen 2de hands dus), Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen tussen de Digger, Demo of de Big Hit.
(Ben ook nog op de prijsofferte van de Demo en de Big hit aan het wachten, kent er iemand de prijs van die 2?)

Lacer

Bericht door Lacer » do nov 01, 2007 4:37 pm

de demo of de big hit
niet de digger :yucky:

kevinv10

Bericht door kevinv10 » do nov 01, 2007 4:57 pm

Die digger natuurlijk man!
Sla gewoon iedereen's raad van je af en koop die Digger!!
SlapHappy

Rik_B

Bericht door Rik_B » za nov 03, 2007 1:34 pm

Trekrules schreef:
thomasmb schreef:
Rik_B schreef:Hehe ik ga met je mee wat betreft Demo beetje overkill maar een demo is nog steeds veelzijdiger dan een session 10...begrijp me niet verkeerd een session 10 is een brute bak als je van 6 hoog naar beneden wild springen. Heb op een session 10 gereden en ik vond dat je echt moet gooien met die bike...mn demo vind ik lekkerder rijden.

Kijk gewoon wat je er mee wilt gaan doen en koop daar een bike voor...
toch zegt hij letterlijk dat hij een DH bak zoekt. Die session 10 nemen dus ! Ik weet niet juist hoe het met je rijervaring van de session 10 zit rik B maar als je 1x op zo'n fiets hebt gereden vind ik niet dat je kan zeggen dat hij lomp bolt.
mee eens,gewoon de session 10 nemen.Zoals Thomasmb al zegt als je hem 1 dag hebt getest dan ben je behoorlijk kort zichtig over de fiets of je moest een session 10 gehad hebben(zal waarschijnlijk niet zo zijn).De session is netzo veelzijdig als een demo of welke DH bak dan ook.
Dit is mijn persoonlijke mening...en ik heb hem een dag getest jah en ik vind hem een goeie setting hebben, een laag zwaarte punt...MAAR "EIGEN MENING" ik vind dat je heel erg met die bak moet gooien...DUS als je volgende keer weer commentaar hebt op een MENING bedenk dan eerst date r meer mensen zijn met een ander smaak.
einde discusie.
Ride it like you stole it!

Rik_B

Bericht door Rik_B » za nov 03, 2007 1:40 pm

demo 7 1 is 3000 bighit is volgens mij 1600.
Ride it like you stole it!

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » za nov 03, 2007 1:45 pm

Nou , ik weet toevallig ,mischien dat die nu al weg is , dat er bij het bikepark winterberg alle huurfietse te koop staan , ga daar es langs , bergamont DH team voor 1800 euro of iets in die richting , echt KOOPJES!
If you aint dirty you didnt bike like you should do

Sneeck

Bericht door Sneeck » za nov 03, 2007 1:55 pm

Gek he voor compleet afgerachte bike's die dit seizoen verhuurt zijn?

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » za nov 03, 2007 6:50 pm

Tommmmmss schreef:Nou , ik weet toevallig ,mischien dat die nu al weg is , dat er bij het bikepark winterberg alle huurfietse te koop staan , ga daar es langs , bergamont DH team voor 1800 euro of iets in die richting , echt KOOPJES!
Idd die bikes zijn 1 a 2 seizoenen gebruikt door :
-Goede rijders die hem echt perto rijden op de dh

-Slechte rijders die crashes a vollonté
Dat was wel een veralgemening :p

Maar een algemeen antwoord nu :
De meeste en wie weet allemaal van die bakken zijn dagelijks 5-7u intensief gebruikt 2seizoenen aan een stuk en ik geloof dat er weinig vorken+dempers daar ooit een service beurt hebben gekregen :)

Maak nu zelf maar de conclusie ;)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Lacer

Bericht door Lacer » za nov 03, 2007 9:21 pm

ik snap niet waarom je niet de session koopt hoor
je zegt dat je geen 2ehands wilt

voor hetzelfde geld is ie in topstaat
en dan sla je een topbike af voor een mooie prijs

tja maar het is jouw keuze
ik zou het wel weten ;)

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo nov 04, 2007 10:56 am

Lacer schreef:ik snap niet waarom je niet de session koopt hoor
je zegt dat je geen 2ehands wilt

voor hetzelfde geld is ie in topstaat
en dan sla je een topbike af voor een mooie prijs

tja maar het is jouw keuze
ik zou het wel weten ;)
Daar heb je idd een punt. Maar een wrak van een 2dehandse digger wil je dan wel kopen ? :roll:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Plip

Bericht door Plip » zo nov 04, 2007 1:14 pm

Tommmmmss schreef:Nou , ik weet toevallig ,mischien dat die nu al weg is , dat er bij het bikepark winterberg alle huurfietse te koop staan , ga daar es langs , bergamont DH team voor 1800 euro of iets in die richting , echt KOOPJES!
Je kunt muziek maken met alle speling.
Heerlijk

Sepp

Bericht door Sepp » zo nov 11, 2007 12:42 am

klopt, maar dit hier is zeker een beter koopje...
Dit zijn de Foto's van de huidige staat...genomen op 10.nov.2007

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sepp op zo nov 11, 2007 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » zo nov 11, 2007 11:06 am

oke daar hebben jullie ook een punt , maar op de morewood shova waar ik op reed vond ik toch nog erg prima vork enzo deden het allemaal gewoon goed , en hij wil die session 10 niet (als ik het zo mag zien want hij reageert er niet op) en die morewood is iets meer freeride!:)
If you aint dirty you didnt bike like you should do

Lacer

Bericht door Lacer » zo nov 11, 2007 12:20 pm

nou ik zou het wel weten :roll:
en die morewood is iets meer freeride!
en
ik ben van plan om een nieuwe DH
:?

jarnö
Contacteer:

Bericht door jarnö » zo nov 11, 2007 11:32 pm

Hey !

Mooi ding die Trek...

Maar als je een echte dh bike wil, zou ik mij even een pm sturen over mn Nicolai Mpire ...

http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=

Zo goed als nieuw, gaat weg omdat ik iets nieuws ga opbouwen.

Oh en vraag maar aan Kevin... ik rij als een oud waif ;)

Bruno

Bericht door Bruno » wo nov 14, 2007 7:28 pm

Dat Digger frame is btw identiek aan Azonic/Mondraker/Kraftstoff... teveel om op te noemen! (komt immers van dezelfde fabriek!) Die Session 10 is een vette bike maar wel single pivot tegen 4-bar op die Digger (Maar je hebt dan wel een Trek)...

Er is niks mis met een 2de handse, ik heb evt een goeie M1 te koop voor nog veel minder mocht je interesse hebben maar laat niet meteen je hoofd op hol brengen door vanalles wat er hier verteld wordt, hier wordt meer gezeverd dan echt advies gegeven, het seizoen is nog maar net gedaan dus neem nog ff de tijd om rond te kijken en te vgl. Zoek je een DH, kijk dan naar DH fietsen en niet naar die zware FR'ers (afgeslankte DH modellen) maar wees bewust van de beperkte gebruiksmogelijkheden. Met die zware FR'ers kan je ook DH'en maar het is niet hetzelfde als op een pure DH en ze zijn volgens mij niet echt veel polyvalenter, draait volgens mij weeral om commerce, ze proberen het gat tussen AM en DH op te vullen maar ik zie er echt het nut niet van in . Ik vind trouwens die sc vorken met 180mm en meer ook maar niks, maar da's natuurlijk ook weer persoonlijk.

Wat ik ook niet begrijp is waarom die Session 10 met zulke specs verkocht wordt voor zo goed als dezelfde fiets in de plaats te kopen :? Ik dacht dat Nederlanders juist gierig waren :o

Mijn M1 heeft maar 2 seizoenen (in totaal een week of 3) dienst gedaan, ook de nodige (lees "meer") gebruikssporen dan die Session 10 maar je hebt dan ook rijden en rijden he :roll:

Sepp

Bericht door Sepp » wo nov 14, 2007 7:38 pm

Bruno schreef:Die Session 10 is een vette bike maar wel single pivot tegen 4-bar op die Digger (Maar je hebt dan wel een Trek)...
niet helemaal - bij een single pivot wordt de demper direct door de achterbrug aangestuurd - bij de session zitten er nog twee losse links in het spel.

wat is er mis met deze specs?

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » wo nov 14, 2007 7:40 pm

die trek is ook niet van een nederlander maar van een oostenrijker die in nederland woont en bij/voor trek werkt..tja dan zou ik ook elk jaar een nieuwe bike hebben.

Sepp

Bericht door Sepp » wo nov 14, 2007 7:46 pm

degoe schreef:die trek is ook niet van een nederlander maar van een oostenrijker die in nederland woont en bij/voor trek werkt..tja dan zou ik ook elk jaar een nieuwe bike hebben.
sinds vandaag is ie van een duitser - die oostenrijker haalt er weer een nieuwe, maar deze keer met een Fox 40 RC2 :lol: 8)

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » wo nov 14, 2007 7:49 pm

Sepp schreef:
degoe schreef:die trek is ook niet van een nederlander maar van een oostenrijker die in nederland woont en bij/voor trek werkt..tja dan zou ik ook elk jaar een nieuwe bike hebben.
sinds vandaag is ie van een duitser - die oostenrijker haalt er weer een nieuwe, maar deze keer met een Fox 40 RC2 :lol: 8)
heel goed man je hebt hem verkocht?
beter ik zie je wel weer bij 24h am semmering of eerder als je ook wnterberg ixs 2008 gaat.

ps pech voor alle andere deze trek was echt een koopje

Lacer

Bericht door Lacer » wo nov 14, 2007 7:58 pm

issie weg :cry:

niet dat ik genoeg tijd had om mn budget van 25,- naar 25.00,- op te krikken maarja

Sepp

Bericht door Sepp » wo nov 14, 2007 8:06 pm

degoe schreef:
Sepp schreef:
heel goed man je hebt hem verkocht?
beter ik zie je wel weer bij 24h am semmering of eerder als je ook wnterberg ixs 2008 gaat.

ps pech voor alle andere deze trek was echt een koopje
zal toch zeker wel lukken, he...

IXS Winterberg ben ik wel van plan - en het weekend daarvoor is OeM op Semmering (heb straks met mijn ouders gebeld en daar ligt nu al meer dan een meter, als de winter zo doorgaat, moeten ze die wedstrijd wel opschuijven)
24h semmering staat vast - zal binnenkort al een vlucht boeken. Dit was gewoon geweldig de laatste keer. :dribble:

hubertje

Bericht door hubertje » wo nov 14, 2007 8:07 pm

niet helemaal - bij een single pivot wordt de demper direct door de achterbrug aangestuurd - bij de session zitten er nog twee losse links in het spel.
Jouwe klopt niet, een monopivot heeft (zoals de trek) 1 draaipunt. Een Kona is ook een monopivot.
Anyway, mono of multi maakt niks uit, tis de uitvoering die het een goeie bike maakt.
En ik vind de staat van de trek zielig goed. Tis jammer dat zo'n ding niet HARD gebruikt is...
Laatst gewijzigd door hubertje op wo nov 14, 2007 8:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

-AAB-

Bericht door -AAB- » wo nov 14, 2007 8:21 pm

aah je bent zelf hard gebruikt

Plaats reactie