hij zit er echt goed uit

ik heb nog wel een rood zwart zadel liggen, en dan niet zon lomp ding..
zit een klein scheurtje in de achterkant, maar dat ziet er beter uit dan die tioga

Grttz Robin
Moderator:Beheerders
Ja dat begrijp ik en mijn demper is ook 222mm maar was de veer die op de demper zat (waar het in het topic waar ik naar linkte) ook wel de goede maat? Ik heb nu een 2.8 veer op mijn demper met 2.75 slag dacht ik.cHoc schreef:daar heeft hij hem mee gekregen ja, maar er hoort voor de goede orde en werking een 222mm demper in te zitten.
dat is ook wat nicolai als dempermaat aangeeft, en voor die maat is de achtervering ook gemaakt.
dat weet ik zo niet meer, maar Pieter heeft vrij snel oa op aanwijzing van Nicolai een FOX DHX5.0 222mm demper gekocht met de veer die er volgens Nicolai bij hoorde, en daar heeft Pieter de meeste tijd ook mee gebiked.N I E L S schreef:maar ik vroeg me af of de veer die Pieter had ook wel de juiste veer was voor de 216mm shock en niet voor een 222mm misschien.
Aha, maar dat ie em kocht zat de 216mm er al op? Of heeft die er gewoon niets mee te maken? Volgens mij zou het em daar wel eens in kunnen zitten namelijk.cHoc schreef:dat weet ik zo niet meer, maar Pieter heeft vrij snel oa op aanwijzing van Nicolai een FOX DHX5.0 222mm demper gekocht met de veer die er volgens Nicolai bij hoorde, en daar heeft Pieter de meeste tijd ook mee gebiked.N I E L S schreef:...
Nouja, het is wel een beetje verdacht dat ze er per se een 222mm in willen en vervolgens een 216 bij geven, toch? En als ze er dan een 222 veer op hebben gedraaid dan krijg je inderdaad wat Erik zei.cHoc schreef:die heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, die hebben ze er gewoon bijgedaan om een frame met demper te kunnen verkopen
om ff recht te zetten, Pieter heeft hem niet van Nicolai gekocht.N I E L S schreef:Nouja, het is wel een beetje verdacht dat ze er per se een 222mm in willen en vervolgens een 216 bij geven, toch? En als ze er dan een 222 veer op hebben gedraaid dan krijg je inderdaad wat Erik zei.cHoc schreef:die heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, die hebben ze er gewoon bijgedaan om een frame met demper te kunnen verkopen
Weet ik maar toch wel van iemand die voor Nicolai reed?cHoc schreef:om ff recht te zetten, Pieter heeft hem niet van Nicolai gekocht.N I E L S schreef:Nouja, het is wel een beetje verdacht dat ze er per se een 222mm in willen en vervolgens een 216 bij geven, toch? En als ze er dan een 222 veer op hebben gedraaid dan krijg je inderdaad wat Erik zei.cHoc schreef:die heeft er waarschijnlijk niks mee te maken, die hebben ze er gewoon bijgedaan om een frame met demper te kunnen verkopen
cHoc schreef:idd dat is bijna 22% sag, terwijl normaal voor dh meestal een 25% to35% gebruikt word, soms meer, en hoeveel slagen heb je hem dan nu op de demper gedraait?
Hier zie je de demper montage in dat 4kant van 9 gaten onderin en naar voren zitten, dat zie ik ook op de website van nicolai, dat is blijkbaar de beste plek voor de demper in het huidige frame.HoPe schreef:![]()