Sjoerd (n00by, is ze nick) ernstige val @ zoetermeer

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Crash
Re:Sjoerd (n00by, is ze nick) ernstige val @ zoetermeer

Bericht door Crash » zo nov 28, 2004 8:41 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Als het niet belangrijk is een helm te dragen is het dus ook niet erg hem wel te dragen.

Nogmaals ik pis in je nek als je ligt te creperen zonder helm [hiermee bedoel ik dat ik je niet opraap of eerste hulp verleen maar hardop denk "crepeer maar stuk laagdrempelig IQ loos vrete
" 8)]

Heel simpel.

Je zet een helm op als je gaat biken. Als je dat niet doet zijn de concequenties voor jezelf. Gezien de reacties is dat voor de niet helm dragers geen probleem.

Verder maak ik me er niet zo erg druk om.

Tenminste niet zo druk als de niet-helm-dragers zoals blijkt.

Nuff said.

Fijne biker bende gij zeg :-X
Mja als je wat groots gaat springen is t wel beter voor je als je gaat crashen dan helpt zon ding toch ;D

beterschap ermee nooby

Smittie

Bericht door Smittie » zo nov 28, 2004 8:56 pm

BOMBPROOF erik schreef:
Als er een biker zonder helm ligt te creperen bunny-hop ik erover heen en bike verder.

de kans dat je over de gene heen hoopt en hem niet erger verwond lijkt mij niet echt groot met een bomproof :-X

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=348967
die vond ik op pinkbike, ziet er niet lekker uit

aab

Bericht door aab » zo nov 28, 2004 9:16 pm

Dus je valt een keer hard en je stopt er meteen mee. misschien juist een reden om proberen je eigen grenzen te leren kennen en te weten waneer het te link wordt en een helm handig zou zijn.
ik wil niet mee doen in de helm discusie, maar als je er mee stopt omdat je een keer hard val wat verkeerd is afgelopen zou er hier op het forum niemand meer zitten als we nooit een helm op deden.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » zo nov 28, 2004 9:28 pm

Wel of geen helm is een eigen keuze.

Feit is wel dat als je met een groep gaat fietsen en je crasht je de dag voor de groep waarmee je fiets ernstig kan verknallen. Dan kan een helm een groot verschil maken.

Rinse

kennystoofvlees

Bericht door kennystoofvlees » zo nov 28, 2004 9:48 pm

als je valt val je meestal op je voorgevel
en ik denk niet dat hier ook maar iemand op dit forum gaat strieten of
xc rijden met een fullface (en anders lach ik hem uit haha)
dus zijn helm had geen tandje gespaard en zen pols zou hij ook wel eerst gezet hebben

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » zo nov 28, 2004 9:51 pm

vettigen tarzan schreef:
[
PsychoPeter schreef:
[
FoX-racing schreef:

wat een gezeik, met een helm op, kan je minstens even hard vallen. Vaak is het zo dat je je hoofd zoveel mogelijk probeert te beschermen bij een val en dat er andere lichaamsdelen gekwetst wworden. Ik heb een klein jaar geleden mijn borstbeen gebroken en of ik nu een helm ophad of niet, veel had het niet veranderd. IK ben zelfs buiten bewustzijn geweest, stoer he ;) ;) Momenteel zijn mijn kruisbanden van mijn knie gescheurd, en weeral had het niets uitgemaakt of ik nu een helm ophad of niet, iedereen moet dat voor zich persoonlijk uitmaken.
En wat betreft die kostprijs voor de gemeenschap, iemand die ik ken, brak zijn kruisbanden met het volleyballen, iemand anders met skieën, dus, als je alle omstandigheden moet gaan uitsluiten wanneer er iets kan gebeuren, blijven er niet veel sporten meer over. Denk je dat dit dan goed is voor de gemeenschap?

Waarom gezeik?, natuurlijk moet iedereen het zelf uitmaken, maar dan mag iemand anders dat nog wel dom vinden.
Als je een sport bedrijft (waarbij je je soms het begrip sport wel eens kan afvragen :D ) ben ik van mening dat je de beschermingsmiddelen die er daarvoor zijn ook gebruikt om in iedergeval het ergste te voorkomen, vaak is daarnaast te weinig ervaring de oorzaak (slaat voornamelijk op skieen), als je gaat voetballen zonder scheenbeschermers kun er op wachten dat je schenen een keer in puin getrapt worden, als je bijvoorbeeld gaat freeriden/downhillen zonder body protectie zal niemand er raar van op kijken dat als je flink op je bast gaat dat er ribben sneuvelen, net zo goed als je zonder helm een boom een "kopstoot" geeft dat je kop opensplijt,... wat jij aanhaalt over je borstbeen slaat natuurlijk helemaal nergens op, natuurlijk kan een helm daar niets tegen doen, je geeft niet aan wat je aan het doen was, maar als je aan het freeriden was zonder body protection of zelfs aan het DH"en was je dat niet gebeurd.
En er blijven natuurlijk altijd blessures en verwondingen die je soms niet kunt voorkomen.

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » zo nov 28, 2004 10:12 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:
anders trekken jullie je hoofd eens uit je reet? altijd maar dat gezever over helmen of geen helmen.
wat is het percentage bikers onder de bevolking? denk je dat als er een paar meer een helm op hadden, dat je dat ook maar in de verste verte in je portemonnee voelt? jah, ik dacht het niet.

dus als julle nu eens vrolijk allemaal volwasen willen worden, dan kunne we stoppen met discuties over helm of geen helm, want de enige die het aanbelangt zijn de biker en zijn onmiddelijke omgeving, en dat moet dus niet hier besproken worden.

Niet dat het in mijn "knip" uitmaakt, maar als iemand zijn kop opensplijt en de rest van zijn leven verder moet met een karig WAO"tje in een rolstoel of nog erger, verwacht dan ook geen medelijden van de "gemeenschap".
(Er zijn er zelfs die dan op TV komen en zielig gaan zitten doen ;D)

En volwassen zijn er hier genoeg, maar een forum is er voor om te discusseren, daar zijn die dingen voor.
Als iemand een verhaaltje plant wat zo uit het poeziealbum van een puber zou kunnen komen, krijg je reacties en helaas voor jou niet alleen medestanders die het als "cool" ,"vet", "wreed" betitelen, dan kun je je ook nog afvragen of mensen wel zitten te wachten op een story als deze topic,.....hoort dat wel in een forum thuis dan??

n00by

Bericht door n00by » zo nov 28, 2004 10:23 pm

Achja de discussie wel of geen helm is eindeloos.
Ik heb 2 (€150,- aan helm is wel ok) helmen hier liggen, neem er altijd een mee als ik ga streeten. alleen omdat ik een beetje haast had was ik m dit keer vergeten.
Anders had ik m wel opgedaan bij dit soort domme acties, maar de hele dag ging perfect en dan krijg je zon moment dat je denkt dat t wel lukt..
De helmen die ik heb hadden beide geen nut gehad in dit ongeluk, ik heb geen 1 wond die voorkomen zou worden door een niet full face
En zoals eerder gezegd wie street er met een full face ??? .

Over mijn spelling: tik jij maar met een gips hand ;) dan ga je niet elk foutje verbeteren..

En over dit topic: ik heb t niet geopend, alhowel ik t wel aardig vind van jeff.

Verder: TRhnx alles mensen die beterschap wensten e.d. ik heb er een hele groote levensles van geleerd (geniet van de dag, laat iedereen die je mag dat weten, g niet met ruzie uit elkaar)

Volgend jaar begin ik misschien weer met biken.

Sven

Bericht door Sven » zo nov 28, 2004 11:00 pm

n00by schreef:
...Verder: TRhnx alles mensen die beterschap wensten e.d. ik heb er een hele groote levensles van geleerd (geniet van de dag, laat iedereen die je mag dat weten, g niet met ruzie uit elkaar)...

Ik dacht toch dat hier de meest hardcore bikers zaten van het forum...
Naja, ik zal me maar niet schuldig maken aan alweer een discussie, beterschap...

n00by

Bericht door n00by » zo nov 28, 2004 11:20 pm

[quote="D"n Helle"]
[
n00by schreef:
...Verder: TRhnx alles mensen die beterschap wensten e.d. ik heb er een hele groote levensles van geleerd (geniet van de dag, laat iedereen die je mag dat weten, g niet met ruzie uit elkaar)...

Ik dacht toch dat hier de meest hardcore bikers zaten van het forum...
Naja, ik zal me maar niet schuldig maken aan alweer een discussie, beterschap...
[/quote]

ik heb het topic niet hier neer gezet ::)

FoX-racing

Bericht door FoX-racing » ma nov 29, 2004 8:29 am

nee dat heb ik gedaan maar om nou te stoppen met fietsen vin ik eigenlijk niet de bedoeling sjoerd :P

maarja moet je zelf weten

pZyteX

Bericht door pZyteX » ma nov 29, 2004 10:31 am

kennystoofvlees schreef:
als je valt val je meestal op je voorgevel
en ik denk niet dat hier ook maar iemand op dit forum gaat strieten of
dus zijn helm had geen tandje gespaard en zen pols zou hij ook wel eerst gezet hebben

Als je meestal op je voorgevel valt is het juist dom om geen ff op te zetten, bij xc kan ik het nog wel begrijpen want een ff helm is zwaarder en bied vaak niet genoeg ventilatie. Maar voor het streeten kan je em toch gewoon aan je stuur/rugzak hangen en als je em nodig hebt ff opzetten.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma nov 29, 2004 10:39 am

kennystoofvlees schreef:
ik denk niet dat hier ook maar iemand op dit forum gaat strieten of

ach gussch.... Nou dat stadium "van wat andere mensen van mij vinden" ben ik allang voorbij.

kijk er de foto"s van de meetings maar eens op na, hoeveel mensen (waaronder ik zelf) er met een fullface rijden tijdens streeten of UA.

Blijft gewoon zielig dat sommige mensen te beroerd zijn om een helm op te zetten. Ach, we zullen maar zo denken, eens komt de dag dat ze het wel doen (al bestaat dan de mogelijkheid dat de helm dan de deksel van de grafkist is...). Tot die tijd zullen wij ze maar opvoeden.

TBB

Zane!

Bericht door Zane! » ma nov 29, 2004 1:17 pm

30 min.out..? 45 steps stair...?

de tering, dan valt t eigenlijk best nog wel mee.. .respect!

...zane

jojo

Bericht door jojo » ma nov 29, 2004 3:28 pm

n00by schreef:En zoals eerder gezegd wie street er met een full face ??? .

Ken er genoeg die er 1 dragen tijdens street.

En waarom niet......... In mijn ogen ben je "stoerder" als je WEL met een helm biked, en dan ben je tenminste bewust van de gevaren.

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » ma nov 29, 2004 3:47 pm

wie zet die film is online

ben benieuwd hoe groot de crash van n00b nu eigenlijk is

Cannibal

Bericht door Cannibal » ma nov 29, 2004 6:47 pm

45 steps stair...Drie trappen van 15 treden achter elkaar, net zo iets als je in utrecht hebt als je van het station naar de jaarbeurs gaat.

Als de film online gaat moet hij dat zelf maar doen vind ik, dat is zijn keuze.

Smittie

Bericht door Smittie » ma nov 29, 2004 6:48 pm

Viola

ik kan hem nergens anders upploaden dus dan hier maar heb je geen account dan kan ik het filmpje wel mailen.

(sorry n00by maar nu benh je wel van het gezeik af dat iedereen hem wil zien)
op verzoek van Soerd link verwijderd

n00by

Bericht door n00by » ma nov 29, 2004 6:57 pm

Sjittie #45 schreef:
Viola

http://www.eengoedidee.nl/videoz/mounta ... _n00by.wmv

ik kan hem nergens anders upploaden dus dan hier maar heb je geen account dan kan ik het filmpje wel mailen.

(sorry n00by maar nu benh je wel van het gezeik af dat iedereen hem wil zien)

Dude dit vind ik te lame, om nadat ik het gezegt heb het niet te willen dit filmpje alsnog te plaatsen!!

verwijder ff pls.

surfstad

Bericht door surfstad » ma nov 29, 2004 7:07 pm

n00by schreef:
Dude dit vind ik te lame, om nadat ik het gezegt heb het niet te willen dit filmpje alsnog te plaatsen!!
verwijder ff pls.

Fijne vrienden.....
Ziet er trouwens ernstig pijnlijk uit.

Mathijs

Bericht door Mathijs » ma nov 29, 2004 7:24 pm

Ai, idd wel pijnlijk. :o

Maar, een helm had wel kunnen voorkomen dat je 30 minuten weg was, waarschijnlijk.
Dat je hem niet op had is jouw keuze.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma nov 29, 2004 7:33 pm

ziet er inderdaad niet prettig uit. Je clearde die laatste trap en dan zo vol op de grond. Best klote. Beterschap!!

Rinse

Lynx

Bericht door Lynx » ma nov 29, 2004 7:38 pm

n00by schreef:

verwijder ff pls.

Hey nOOby veel beterschap, verzorg jezelf en steek je energie in echte vrienden.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma nov 29, 2004 7:45 pm

op verzoek van Soerd slotje

Gesloten