Re:verspringen....

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

suri

Bericht door suri » ma nov 01, 2004 9:22 am

Drops van 4-5 meter yada yada yada.

Ik wil je niet in meteen afkraken maar er zijn heel wat mensen die ook in de hoogte van drops een beetje overdrijven.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het mens eigen is om een beetje te overdrijven.
Ik heb drops van 5 meter gezien ( o.a. Morgins onder de lift) die waarschijnlijk alleen een enkeling hier op DP zal doen. En dan heb ik het niet over de "wall" in Todtnau die je nog met een hard tail kunt doen.

Dit soort onzinnige topics hoeft dus voor mij niet. Ik ben meer impressed als je vet kunt dirt jumpen.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma nov 01, 2004 1:13 pm

Okee, okee, ik weet ook wel een beetje te overdrijven. Maarrr. Ik weet in Soest (Provincie Utrecht) een drop waar ene hoop mensen de eerste keer flink van slikken (van slik, durf jij dat...!?) maar het uiteindelijk allemaal - de grootste bangerikken incluis - gewoon doen omdat de drop reuze meevalt. Het uiteindelijke hoogteverschil van bovenkant plateau tot het gras/struiken eronder is toch echt zon 4 a 5 meter. Dat je niet volledig rechtstandig naar beneden spring (alsof je van de duikplank in het zwembad springt) dat doet er niet toe vind ik. Het is meer een gewone skischanshelling-achtige drop. Het verschil in hoogte tussen je achterwiel en de grond bedraagt vaak niet meer dan 1 meter. Je moet hier dus zowel droppen als een beetje snelheid te hebben. Uiteindelijk land je dus vele meters lager dan waar je vandaan kwam. Dat is mijn manier van droppen. Maar ook een drop naar flat vind ik leuk al bedraagt daar de hoogste sprong van mij zo tegen de 2 meter.

Die de "wall" is in principe van het zelfde soort als in Soest. Zolang je maar hard genoeg gaat kan je - erg - ver komen. En dus is de drop dan dieper dan wanneer je bijna stilstand de "wall" neemt.

Resumee: Ieder doet zijn ding op zijn/haar manier. Of dat inclusief overdrijven is moet iedereen voor zichzelf weten. Wat een ieder "cool/vet/impressed/kicken/etc" vindt moet ook ieder voor zichzelf weten.

TBB

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma nov 01, 2004 7:33 pm

Als je de finish bult van todtnau hard genoeg neemt heb je een drop van 10 meter.

Vraag maar aan Clausman.

8)

E

Crash

Bericht door Crash » ma nov 01, 2004 8:16 pm

Das wel dik 8) alleen jammer dat het zo ver weg is :P
Waar ligt de grootste drop in nedeland ??

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » ma nov 01, 2004 8:48 pm

Crash schreef:
Das wel dik 8) alleen jammer dat het zo ver weg is :P
Waar ligt de grootste drop in nedeland ??

Die finish jump is al bijna een jaar uit het parcours....

The General
Contacteer:

Bericht door The General » ma nov 01, 2004 8:55 pm

Ik weet niet hoor , maar wat ik hier lees

Ik zou zeggen de gene met echte ballen gaat nu een email sturen naar Jeroen Surftstad. En vraagt of er contest gehoude kan worden, nederland verste dropper/ verspringer in Bergschepoep . Ik weet zeker dat dit heel cool word . We bouwen gewoon die schans weer op die Crash steeds sprong met opening van de baan .

Gr Michael

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma nov 01, 2004 9:39 pm

Neej da"s een houten schans.

Moet natuurlijk zijn.

Anders kun je wel met een touw achter de auto over een houten ding.

Grootste drop in NL ligt weetikveelwaar.

Hier in Utrecht aan Adam Rijnkanaal ligt een bizar enge kun je dus wel 6m safe droppen maar 6,5m is rest van je leven zitten tussen twee wielen..................

E

The General
Contacteer:

Bericht door The General » ma nov 01, 2004 10:44 pm

BOMBPROOF erik schreef:

hoor ik iemand die aan het terug krabbelen is?

oke dan maken we hem toch gewoon van zand

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » ma nov 01, 2004 11:10 pm

The General of the diss0rs schreef:
[
BOMBPROOF erik schreef:

hoor ik iemand die aan het terug krabbelen is?

oke dan maken we hem toch gewoon van zand

ik vind t een goed plan ik wil hem ook wel ene keer proberen daar

Igor

Bericht door Igor » ma nov 01, 2004 11:17 pm

Ik ken kwintelooien tamelijk goed, om daar meer dan 10 meter te springen moet je gewoon uitzonderlijk lomp zijn en totaal niet nadenken.

surfstad

Bericht door surfstad » ma nov 01, 2004 11:17 pm

Michael, ik denk niet dat ik zo´n wedstrijd durf te organiseren.
Als ik zie dat 31% van de mensen 10 meter verspringt, durf ik te wedden dat iedereen zich zelf wil bewijzen.
Voor dit soort ongein moet je niet opgefokt zijn en zeker van je skills zijn.
Als ik dit lees, weet ik zeker dat Nederlans Bender Crash heet.
Jeroen

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di nov 02, 2004 10:19 am

surfstad schreef:
ik durf zo"n wedstrijd niet te organiseren.

zeker bang voor wat van die gele helicopters op de parking zeker! ;)

(off topic: @ Surfstad: al die grote videoband gekregen van de jongens, hoe vond je hem?)

TBB

Crash

Bericht door Crash » di nov 02, 2004 6:11 pm

surfstad schreef:
Michael, ik denk niet dat ik zo´n wedstrijd durf te organiseren.
Als ik zie dat 31% van de mensen 10 meter verspringt, durf ik te wedden dat iedereen zich zelf wil bewijzen.
Voor dit soort ongein moet je niet opgefokt zijn en zeker van je skills zijn.
Als ik dit lees, weet ik zeker dat Nederlans Bender Crash heet.
Jeroen

;D

mja ik wil nie de popie jopie uithangen hoor maar jeroen heeft wel gelijk denk dat mensen dur eigen kunnen bezeren met dit soort fratsen die landing in bh is ook lomp had best last van mn voeten na dat weekend :P
en geloof dat er toen ook nog een gevallen was door een windvlaag ook dingen waar de meeste geen rekening mee houden veel wind is geen droppen ;)

Zane!

Bericht door Zane! » di nov 02, 2004 6:27 pm

die wind toen + mijn niet al te excellente springkunsten waren toen mijn reden voor n ass-show :D

zane

Smittie

Bericht door Smittie » di nov 02, 2004 7:07 pm

Zane! schreef:
die wind toen + mijn niet al te excellente springkunsten waren toen mijn reden voor n ass-show :D

zane

ja dat was mooi om te zien :P
ik deet hem 1 minuutr later wel maar sprong aardig scheef met die stinky test bike :)

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » di nov 02, 2004 9:18 pm

He shit ik d8 al dat heb ik makkelijk gewonnen, gewoon volgas naar beneden en dan volle bak knallen 20meter ver jumpen voor eens en voor altijd af van dat gelul van 13-jarige chatsletten 8)

Ik denk nog dan pas zien ze me voor vol aan en ik wil er al zo enorm graag bij horen :-X

Maar Jeroen je hebt gelijk. Je moet dit niet willen organiseren, als xc rijders hier lucht van krijgen komen ze en masse op 15 jaar oude goldrocks met spinnewebben, te strak verschoten lycra en de calimero helm achterstevoren.

We doen dit zelf wel een keer, ik vind het wel leuk dat men toch inziet dat springen het probleem niet is, het vliegen in principe ook niet, maar de landing weleens een uitdaging kan zijn. De mate van je skills hangt imho af van het moment waarop je je dat afvraagt. Dat is dus voor / tijdens of na de sprong. De randverschijnselen in chronologische volgorde zijn dan : Guts and Glory / Geluk / Ongeluk.

Ikzelf ga het liefst voor de eerste 8)

;D

E

Gast

Bericht door Gast » do nov 04, 2004 11:01 pm

*Zucht*

Geloof dat de discussie beetje verzand in grootheidswaanzin....

Schijnt dat sommige mensen hier altijd wel vinden dat ze beter/verder/hoger/lomper/groter kunnen springen dan de rest. Lekker belangrijk hoor, vooral als je dan ook nog vind dat je de ongekroonde koning van verspringend Nedeland bent....

Je kan het toch ook alleen voor jezelf doen...?

Pirremenir.

camouflage

Bericht door camouflage » vr nov 05, 2004 8:38 am

Joeee ,

Om toch maar ff iets te kunnen zeggen,....

In A"ntwerpen is dit (tot nu toe geweten) de hoogste en verste drop die je kunt nemen , en der heb je geen houte schans of 45 Km/h voor nodig....

Juist genoeg ballen aan e lijf en trapvermogen....

Er zijn er al meer die em sprongen, nog geen een Nederlander die op bezoek was dierf hem springen,zelfs niet met een V10 .

Foto van mij en Yoko ;

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=200762
(camou = 5-6 meter*met 8erdemper die stuk was*)

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=199570
(yoko = 7-8 meter)

Greetz

-camou-

PS : Volgend jaar word ie overgedaan,is ondertussen bijgewerkt
(zodat je em verder moet springen,....)(heb namelijk geen fully meer in huis)

suri

Bericht door suri » vr nov 05, 2004 8:50 am

Eindelijk iemand die weet wat een vette drop is van een aantal meters en geen jump langs een helling.
Camouflage for president zou ik zeggen.
Respect.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr nov 05, 2004 12:09 pm

suri schreef:
Eindelijk iemand die weet wat een vette drop is van een aantal meters en geen jump langs een helling.

Ik weet niet hoor, maar noem je dit geen helling? Ik wel. Zo een als dit weet ik in Austerlitz te liggen. Die springt BP erik tot beneden in. hoogteverschil top-bottom pakweg 6 -7 meter. Zelfs Luc en Koenie en Mave hebben daar wel eens gesprongen.

TBB

allicht one

Bericht door allicht one » vr nov 05, 2004 4:29 pm

suri schreef:
Camouflage for president zou ik zeggen.
Respect.

Doe die 2e maar voor president, want die eerste heeft serieus de aller lelijkste style ooit.

Loeky

Bericht door Loeky » vr nov 05, 2004 7:09 pm

ja is idd niet zo"n schone sprong :P

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr nov 05, 2004 8:06 pm

Ik vind hem helemaal goed die sprongen op de foto.

Moeilijk of niet 99% van de bikers haalt het geeneens in zijn bol om hier vanaf te jumpen.

Dus dan is het zowieso al ok als je er gewoon vanaf jumped.

Ik denk dat ie wel onder de definitie "grote mannen harde jannen drop" valt. Alhoewel het helling verhaal wel erg duidelijk aanwezig is.

Persoonlijk zeg ik dat een drop altijd to flat is. Al het andere is een jump.

Op Soesterhoogt ligt een leuke drop, die is ca 2,5m to ffalseflat en ca 8 meter vliegen [ver] over een gat heen, en als je in dat gat je achterwiel plant is het even lastig.

Daarom zei ik [in mijn achterhoofd een drop is to flat], als je de [oude] todtnau finish bult hard genoeg nam had je een drop van 10 meter.

Maareh respect hoor voor die drops [is ook op Kwintelooijen of niet, liggen daar ook van die lelijke bulten]

E

flippie flink

Bericht door flippie flink » vr nov 05, 2004 10:01 pm

misschien kan iemand mij hier vertellen wat er nou zo boeiend is aan droppen aangezien iedereen er hier zo vol van is?

k@tze

Bericht door k@tze » vr nov 05, 2004 10:35 pm

Iedereen?

Plaats reactie