Nicolai G boxx proto

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

HoPe
Berichten:622
Lid geworden op:ma apr 08, 2002 4:22 pm
Re:Nicolai G boxx proto

Bericht door HoPe » vr jun 18, 2004 11:19 am

Van ridemonkeymonkeys:

There will be two of them, the lighter enduro, between 15 and 18kg, depending on the size an the parts you"re using. According on of their employees you can make it to 14,x kg, using only light-weight-gear.
The downhill-tfr will be shown in autumn and definitely will will be heavier, the chain e.g. is hidden in the swing-arm.

Nucleon TFR Enduro aproximate weight without pedals:


Mainframe : 1750 g
Swingarm : 350 g
Bearing axles: 150 g
Shock incl. axles : 730 g
Rohloff gearbox : 1600 g
Left inner G-Boxx cap : 153 g
Left outer G-Boxx cap : 142 g
Cable cap : 9 g
Right inner G-Boxx cap : 151 g
Right outer G-Boxx cap : 128 g
Screws assembly : 200 g
Cranks and supplies : 660 g
BBU : 330 g
Frontwheel : 800 g
Rearwheel : 850 g
Chain : 300 g
Front tire : 622 g
Rear tire : 622 g
Tubes : 440 g
Fox Talas Fork : 1900 g
A-head set : 200 g
Truvative CC stem : 180 g
Truvative Riser bar : 370 g
Discbrakes 2x Magura Loiuse : 798 g
Grips : 150 g
Rohloff Shifter and cables : 300 g
Seat clamp : 55 g
Seat post : 300 g
Saddle : 235 g

Ammount : 15475 g


4300 EUR incl.

Frame
Shock
Crankset
BBU
Rearhub
Rohloff gearbox unit
(these parts are ready mounted)


Nucleon TFR Freeride/DH aproximate weight without pedals:


Mainframe 2350 g
Swingarm 1750 g
Bearing axles 250 g
Shock incl. axles 930 g
Rohloff gearbox 1600 g
Left inner G-Boxx cap 153 g
Left outer G-Boxx cap 142 g
Cable cap 9 g
Right inner G-Boxx cap 151 g
Right outer G-Boxx cap 128 g
Screws assembly 280 g
Cranks and supplies 860 g
BBU 430 g
Frontwheel 1100 g
Rearwheel 1300 g
Chain 300 g
Front tire 1000 g
Rear tire 1000 g
Tubes 800 g
DH Fork 3700 g
A-head set 280 g
Truvative DH stem 280 g
Truvative Riser bar 470 g
Discbrakes 2x Grimeca 12 1200 g
Grips 150 g
Rohloff Shifter and cables 300 g
Seat clamp 55 g
Seat post 300 g
Saddle 235 g

Ammount : 21503 g



4300 EUR incl.

Frame
Shock
Crankset
BBU
Rearhub
Rohloff gearbox unit
(these parts are ready mounted)

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:Nicolai G boxx proto

Bericht door legion » vr jun 18, 2004 11:41 am

1.6kg voor die rohloff? Damn, dat valt me nog ernstig tegen. Het klinkt alsof er nog flink wat gewicht af kan allemaal...

HoPe
Berichten:622
Lid geworden op:ma apr 08, 2002 4:22 pm

Re:Nicolai G boxx proto

Bericht door HoPe » vr jun 18, 2004 12:32 pm

G-boxx zonder Rohloff is een beetje moeilijk he.. Trouwens het gewicht ligt in het midden waardoor het minder opvalt dat je zo"n ding van 1.6kg meesleurt.

Gebruikersavatar
legion
Berichten:4264
Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re:Nicolai G boxx proto

Bericht door legion » vr jun 18, 2004 12:56 pm

Bij het sturen, maar een enduro moet ook omhoog willen..

Gebruikersavatar
cHoc
Berichten:1079
Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)

Re:Nicolai G boxx proto

Bericht door cHoc » vr jun 18, 2004 1:13 pm

legion schreef:
1.6kg voor die rohloff? Damn, dat valt me nog ernstig tegen. Het klinkt alsof er nog flink wat gewicht af kan allemaal...


daarbij vergeleken heb je wel een triple/double nodig, een derr, en een kransen pakket.

plus, de rohloff zit technisch perfect in mekaar, op de site van rohloff hebben ze een fotootje staan van een rohloff die er al 90.000km op heeft zitten, en nog loopt als op de eerste dag, zonder een spoor van slijtage.
probeer dat maar eens op de "normale" derrailleur manier.....

dan wil ik er ook wel een, maar de prijs :-[

Plaats reactie