Passportes 2007
Moderator:Beheerders
Ik moet het eens zijn met jullie... Die lus vanuit chatel was gewoon "retarded", zeker omdat ze helemaal niet overeen kwam met de beschrijving in het routeboek. (meer klimmen en langer)
Maar voor mij, ons was de route niet echt het probleem maar wel het feit dat we 2,5h onderweg zijn geweest op die lus en daardoor de mooie stukken van morzine-les gets-morzine aan onze neus voorbij hebben zien gaan!
Dit tijdsverlies heeft er wel voor gezorgd dat de rest van rit heerlijk verliep tegen een moordtempotje omdat we anders de lift naar avoriaz zouden kunnen missen...
Al bij al was het leuke dag, of zeg maar weekend... Freeride is niet enkel de passportes, freeride is a way of life!
Deze avond komt er van mij een helmetcam filmpje online van tijdens de passportes! Stay tuned!
Samenvatting van het weekend: bier, torgon, BRAAAAP, bier, filmpje
greetz
bettes
Maar voor mij, ons was de route niet echt het probleem maar wel het feit dat we 2,5h onderweg zijn geweest op die lus en daardoor de mooie stukken van morzine-les gets-morzine aan onze neus voorbij hebben zien gaan!
Dit tijdsverlies heeft er wel voor gezorgd dat de rest van rit heerlijk verliep tegen een moordtempotje omdat we anders de lift naar avoriaz zouden kunnen missen...
Al bij al was het leuke dag, of zeg maar weekend... Freeride is niet enkel de passportes, freeride is a way of life!
Deze avond komt er van mij een helmetcam filmpje online van tijdens de passportes! Stay tuned!
Samenvatting van het weekend: bier, torgon, BRAAAAP, bier, filmpje
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
Klopt dat stukje is ook super, je weg zoeken tussen alle rotsblokken, wij hadden daar de mazzel dat voor het begin van de trail de helicopter moest landen om een dame met een gebroken enkel op te halen, helaas spijtig voor haar. Hierdoor lag de trail compleet vrij en konden wij heerlijk ons eigen tempo rijden zonder telkens door de iets minder technische rijder (laat ik mij zo maar netjes uitdrukkenmadrista666 schreef:Count me also in!!!!de afdaling vanuit Avoriaz naar Morzine, welke ik toch één van de lekkerste afdalingen van de PDS vond, mooie singletrail met veel wortelstukken en wat korte steile stukjes in het begin en daarna het speed stuk met de haarspeldbochten = heerlijk driften.lekker afdalingkje tesamen met het technische stukje naar Chatel als ik me niet vergis???

My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
raggertje schreef:minder technische rijder?RR schreef:Zelf daar bijna nog een keer headfirst gegaan toen mijn voorwiel bleef steken tussen twee rotsen, maar dat ging gelukkig net goed.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Opmerking was trouwens wel met alle respect voor andere rijders, heb mensen zien martelen om beneden te komen om ze dan toch onderaan met een BIG-smile op hun gezicht te zien omkijken en dat vind ik nu een typisch voorbeeld van freeride "ieder op zijn eigen niveau lekker een trail rijden".
My bikes:
Het is super geweest.. alleen ja die klote lus met veel klimmen.. maja who cares als ge in zo een omgeving zit te biken. Prachtige afdalingen gehad, af en toe es bijna een koe / xc'er meegepakt. Ik denk alles in beschouwing genomen dat de tocht toch zeker 69 Braap waard was. Zeker de Franse DH babes
Verdoeme wa zitten wij hier toch in Vlaanderen te chipoteren 
En dan de DH in morzine en les gets... dát was genieten. Het was mijne eerste keer ginds ma zéker nie de laatste. Int begin nog wat onzeker op de wortelsectie van les gets ma daarna ging het beter en beter. BRAAAAAAAP braaappp braaaaapp.
Hasta la vista, Morzine! I'll be back
:p

En dan de DH in morzine en les gets... dát was genieten. Het was mijne eerste keer ginds ma zéker nie de laatste. Int begin nog wat onzeker op de wortelsectie van les gets ma daarna ging het beter en beter. BRAAAAAAAP braaappp braaaaapp.
Hasta la vista, Morzine! I'll be back

-
wohhhhhooooe da filmpke doet me direct terugdromen zie
het technisch stukje staat op het filmpje zie
zalig
enkel het Zwitserse gedeelte viel een beetje tegen
@ bettes
k ben ule bende nog tegengekomen in Les Gets de zondag, heb een klappeke gedaan met den TBX, toffen pée!!! aan u heb ik er ni kunnen uithalen maar ga is afspreken met TBX om te gaan biken

zalig
enkel het Zwitserse gedeelte viel een beetje tegen
@ bettes
k ben ule bende nog tegengekomen in Les Gets de zondag, heb een klappeke gedaan met den TBX, toffen pée!!! aan u heb ik er ni kunnen uithalen maar ga is afspreken met TBX om te gaan biken
Nee, ik was ziek...raggertje schreef:vlgns mij vanaf champoussin richting Les Crosets...msxx schreef:Ik herken de locatie niet direct, welk stukje is dat? Rond welke plaats?
Jij passeportes niet meer gereden?
Komend weekend ga ik de schade inhalen

Champery dus, dat is mooi, want dat is dit keer onze uitvalsbasis

-
heb m ook niet kunnen rijden.... totale ruque natuurlijk..
was op maandag al in les gets, maar t hoosde met 200 bakken tegelijk uit de hemel.. de vooruitzichten bleven toen de eerste 4 dagen nog slecht.. 4 dagen wachten in de regen had ik geen zin in dus doorgereden naar gardameer... waar ik vervolgens anderhalve week gereden heb!!
tsja tsja en nog s tsja, soms moet je keuzes maken... en voortaan niet een week van tevoren er al naartoe gaan..
was op maandag al in les gets, maar t hoosde met 200 bakken tegelijk uit de hemel.. de vooruitzichten bleven toen de eerste 4 dagen nog slecht.. 4 dagen wachten in de regen had ik geen zin in dus doorgereden naar gardameer... waar ik vervolgens anderhalve week gereden heb!!
tsja tsja en nog s tsja, soms moet je keuzes maken... en voortaan niet een week van tevoren er al naartoe gaan..
ook toegekomen in de regen (woensdag). Maar van donderdag tot en met zondag was het zalig weer.Sir Gonz Lays schreef:heb m ook niet kunnen rijden.... totale ruque natuurlijk..