Hahaha

zo stevig zijn mn armen nu ook weer niet maar als je altijd alles met 1 arm doet dan raak je er wel een beetje aan gewend

En als fietsen dan ook nog eens in je bloed zit, dan blijf je net zo lang proberen tot het wèl lukt en laat je je door een fysieke beperking (of ouwe troep) ècht niet kennen .. maar, even dikke vrienden !

De reden en mn keuze voor 24" is dat (en dat is na ruim 10 jaar testen/vergelijken) de fiets véél wendbaarder is met een kleiner voorwiel, zeker als je maar een kleine draaibeweging kan maken met 1 arm. De fiets reageert zo veel sneller dan bv mn 29'er waarbij ik mn stuur een serieuze zwiep moet geven om dezelfde draai te maken. Voor 'relax' XC te rijden is dit heerlijk, maar als ik dan wil corrigeren is er veel meer macht voor nodig omdat de draaiafstand veel groter is .. Klinkt gek misschien, zeker met de eeuwige discussie over de wielmaten 24/26/29 .. maar nogmaals, de ene lust spruiten, de ander niet ..
De klappen zijn inderdaad misschien wat harder met een 24" maar dat word dan weer gecompenseerd met de veerweg + setup ervan ! Ik heb ook met verschillende Boxxers gereden en die veren dan weer net tè om tijdig te kunnen corrigeren, wel lekker omdat die wel héél soepel rijden maar door het 'puddinggevoel' iets minder gevoel met de track !
Naar mijn eigen ervaring, en nogmaals, dat is ieder voor zich, is 24" met 17 cm veerweg vooraan ideaal omdat de fiets zo (voor mij) het beste reageert .. de veerweg achter (23cm) is perfect, das op je luie stoel jumpen hehehe ! Pluspunt aan de Ironhorse is dan weer dat je kan spelen met de wielmaat en er 24" of 26" op kan zetten, geometrie en karakter veranderd wel, maar dat is nu net het leuke aan biktunen ..
Btway, met 24" voor en 26" achter lijkt het meer op een DH-racer en reageert die nog venijniger, maar das voor mij dan weer net tè, ik denk als ik 2 handen had dat ik zo permanent zou blijven rijden .. !!!
Ow, een een xt Dualcontrol met hydraulische splitter zou een must moeten zijn voor iedereen die met 1 hand, ALLE controle wil kunnen houden op zn stuur !!!