Ironhorse SGS Pro Downhill

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
epicman1
Ironhorse SGS Pro Downhill

Bericht door epicman1 » wo apr 24, 2013 9:46 pm

Wat denken jullie?

-manitou swinger 4 way shock met 23 cm veerweg
-manitou sherman voorvork 13 - 17 cm veerweg
-24" NS bikes/Dt Swiss naaf + velgen met Maxxis DH
-E13 linkage upgrade
-E13 chainguide
-Bontrager Big Earl crankset
-Truvativ Holzfeller balhoofd 1,5 head
-Specialized Big Hit DH stuur of FSA

ik ken niet al te veel van downhill bikes maar ga twee weken naar Leogang en daar kun je degelijk downhillen haha :D

Smittie

Bericht door Smittie » wo apr 24, 2013 10:44 pm

Ik denk:
Oude fiets
24 inch wielen is drie keer niks
En 2 weken Leogang houd ie niet vol...

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo apr 24, 2013 10:52 pm

:lol:

Degelijk downhillen zal in jouw geval naar beneden fietsen worden. Zou maar een goede helm kopen. ;)

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » do apr 25, 2013 6:56 am

Ook ik denk....ouwe troep
Enne......Leogang....ideaal beginnersbaantje :thumbsup:

Daarnaast wel weer heel apart dat nu de grote wielen discussie, ook in de DH, op volle toeren draait weer een paar 24" uit de kelder te halen....
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

epicman1

Bericht door epicman1 » do apr 25, 2013 4:14 pm

Technicks schreef::lol:

Degelijk downhillen zal in jouw geval naar beneden fietsen worden. Zou maar een goede helm kopen. ;)
het word meer de flow trails denk ik dan de echte downhill :)

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr apr 26, 2013 9:29 am

Flow ze!
Life begins at the end of your comfortzone.

chkm8

Bericht door chkm8 » do jun 27, 2013 10:24 am

Ouwe troep ? ? ? Ahum ..

Dit lijkt verdacht veel op mijn eigen advertentie aangezien ik de mijne verkoop en daar 'toevallig' dezelfde naven/vork/specs op zitten en zoveel zijn er in Belgie niet !

Oud(er) is de fiets misschien wel, daar heb je gelijk in, maar troep zeker niet ! Hij is degelijk opgebouwd en dat moest wel omdat ik met 1 arm niet zomaar met elke fiets/setup kan rijden !! En in vergelijking met mijn vorige downhillers is dit de beste die ik tot nu toe gehad heb ! Hij mag dan wel zwaar zijn (lees : stevig), het is een verdomde tank als die naar beneden gaat die elke DH-track in Chamonix doet lijken alsof het een ritje door t stadspark is op een doordeweekse dag .. :)
en geloof me, voor iemand met 2 armen = leuk, voor mij met 1 arm = must have Bike, dus zéér tevreden !!
En even ter info : de vorige downhillers die ik had en de anderen die ik reeds getest heb, waren 'ook' géén troep vandaar dat ik die vergelijking DURF maken ..

Ik zou zeggen, test hem eerst vooraleer je dergelijke commentaar geeft ..

Enne 24" .. ieder zijn ding, net zoals dat jij liever een string draagt en je vriendin een boxer zeker ? ;) Op deze fiets kunnen probleemloos 26"ers gezet worden, V en A ..

Grtjs

Smittie

Bericht door Smittie » do jun 27, 2013 11:29 am

chkm8 schreef:Ouwe troep ? ? ? Ahum ..

Ik zou zeggen, test hem eerst vooraleer je dergelijke commentaar geeft ..

Enne 24" .. ieder zijn ding, net zoals dat jij liever een string draagt en je vriendin een boxer zeker ? ;) Op deze fiets kunnen probleemloos 26"ers gezet worden, V en A ..

Grtjs
op basis van de info die er gegeven wordt zeg ik wat ik denk/verwacht
dat was de vraag van de topic starter!

natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in eerste instantie denk je daar niet aan.

dus niet gelijk aangevallen voelen ;)
heel veel respect voor jou als jij met 1 arm durf te fietsen. ik zal het je niet na doen!

alleen dan snap ik jou keuze voor 24 inch niet.
met kleine wielen komen alle klappen, kuilen, stenen, wortels etc... stuk harder aan.
deze moet je met 1 arm opvangen, dan mag je wel een arnold schwarzenegger arm hebben ;)

chkm8

Bericht door chkm8 » do jun 27, 2013 12:00 pm

Hahaha :) zo stevig zijn mn armen nu ook weer niet maar als je altijd alles met 1 arm doet dan raak je er wel een beetje aan gewend :) En als fietsen dan ook nog eens in je bloed zit, dan blijf je net zo lang proberen tot het wèl lukt en laat je je door een fysieke beperking (of ouwe troep) ècht niet kennen .. maar, even dikke vrienden ! ;)
De reden en mn keuze voor 24" is dat (en dat is na ruim 10 jaar testen/vergelijken) de fiets véél wendbaarder is met een kleiner voorwiel, zeker als je maar een kleine draaibeweging kan maken met 1 arm. De fiets reageert zo veel sneller dan bv mn 29'er waarbij ik mn stuur een serieuze zwiep moet geven om dezelfde draai te maken. Voor 'relax' XC te rijden is dit heerlijk, maar als ik dan wil corrigeren is er veel meer macht voor nodig omdat de draaiafstand veel groter is .. Klinkt gek misschien, zeker met de eeuwige discussie over de wielmaten 24/26/29 .. maar nogmaals, de ene lust spruiten, de ander niet ..
De klappen zijn inderdaad misschien wat harder met een 24" maar dat word dan weer gecompenseerd met de veerweg + setup ervan ! Ik heb ook met verschillende Boxxers gereden en die veren dan weer net tè om tijdig te kunnen corrigeren, wel lekker omdat die wel héél soepel rijden maar door het 'puddinggevoel' iets minder gevoel met de track !
Naar mijn eigen ervaring, en nogmaals, dat is ieder voor zich, is 24" met 17 cm veerweg vooraan ideaal omdat de fiets zo (voor mij) het beste reageert .. de veerweg achter (23cm) is perfect, das op je luie stoel jumpen hehehe ! Pluspunt aan de Ironhorse is dan weer dat je kan spelen met de wielmaat en er 24" of 26" op kan zetten, geometrie en karakter veranderd wel, maar dat is nu net het leuke aan biktunen .. ;)
Btway, met 24" voor en 26" achter lijkt het meer op een DH-racer en reageert die nog venijniger, maar das voor mij dan weer net tè, ik denk als ik 2 handen had dat ik zo permanent zou blijven rijden .. !!!
Ow, een een xt Dualcontrol met hydraulische splitter zou een must moeten zijn voor iedereen die met 1 hand, ALLE controle wil kunnen houden op zn stuur !!! :D

Plaats reactie