Advies voor aanschaf All-round/Freeride mountainbike

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » wo apr 24, 2013 12:07 am

Dan nog een laatste berichtje voor Nick, jij zegt dat ik voor iets meer een dikke bike met Fox vork (me like, doe maar zon 36 of 40iger) en Demper en ook nog top onderdelen (ik lees hier dan Zee/Saint/XO/e.thirteen) kan opbouwen. Dan zou ik graag van jou willen weten hoe/wie/waar etc. want zoiets heb ik wel interesse in, en over hoeveel meer prijs praten we dan?
Sorry dit had ik ff over het hoofd gezien. Ok ik zal nog een keer proberen duidelijk te maken wat ik bedoel.
Aangezien jij wil beginnen met fr/dh maakt het voor jou geen bal uit of je nu op een 2010 of een 2013 frame rijd. Logisch is het in mijn ogen dan dat je een overjarig dus goedkoper model koopt die normaal in een hoger segment ligt. Dus betere afmontage.

Ik ga het niet hebben over persoonlijke voorkeur(Ja ik weet het het fanboyisme spat er van af) en bedoelde het ook meer als voorbeeld. Er zijn zat van dit soort deals als je ze maar weet te vinden. Die link wat ik je stuurde is een frame kit van €2700 voor €1050 met deze onderdelen:

Supreme frame,
Shock: Fox DHX RC2
Vork: Fox Float FIT 36 RC2
Stem: Thomson 4X
Seatpost: Thomson Elite
Handlebar: Sunline V1
Chainguide: E13 LG1+ W/ Taco

http://www.commencal-store.com/PBSCProd ... ID=8401362

Nog nodig: Voorbeeld

Wielset: Hope pro 2 met Mavic ex velg €400
Crankset: Zee €85
Derailleur: Zee €55
Shifter: Zee €28
Remmen: Zee €220
Pedalen: Saint m820 €45
Zadel: SDG €50
Schijven: ? a 60
Banden: Maxxis €100
Cassette en ketting: Shimano/Sram €75

http://www.bike-components.de/

Nu zal ik nog wel wat vergeten zijn maar ik zit nu nog maar op €1950.
Dit is dan wel met de goedkopere Zee onderdelen maar je kunt ook bv de Saint M810 van vorig jaar nemen dan ben je misschien €200 meer kwijt. Nog steeds zit je onder de prijs van de Cube. Ik hoop dat je inziet dat je gewoon veel meer voor minder kunt krijgen als je je eigen bike in elkaar zet.
Zoek desnoods iemand hier op het forum die in de buurt woont en je wel een paar uurtjes wil helpen. Persoonlijk zou ik daar geen problemen mee hebben het is dat je ver weg woont.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

Maartenvde

Bericht door Maartenvde » wo apr 24, 2013 12:12 am

Bedankt Nick,

Super reactie, mja ik weet nog niet zo goed waar te zoeken afentoe, nieuw he, wel een leuke opstelling die je hebt gemaakt. En opzich ook wel interessant. Zal links of rechts vast nog wat ontbreken maar belangrijkste dingen zitten erbij.

We zullen er eens goed overna denken.

Groet

_rolo_

Bericht door _rolo_ » zo mei 12, 2013 12:22 pm

Hoe is het met de zoektocht vraag ik mij af?
Al iets gevonden?

Maartenvde

Bericht door Maartenvde » za mei 18, 2013 11:12 pm

Hey allemaal,

Ik ben nog niet verder gekomen in mijn zoektocht, ik heb een rit gemaakt op de Cube Hanzz SL 2012, en deze reed behoorlijk prima, ik vond de zwaarte van trappen meevallen en zelfs uphill ging redelijk. Ook heb ik wat 29ers, en 160mm travel bikes geprobeerd ondertussen, zoals de Cube Stereo en Scott Genius. En deze bikes voelde toch anders en niet helemaal wat ik zoek.

De eigenaar van de Cube Hanzz SL 2012 heb ik een bod gedaan, en zelfs nog een tweede bod gedaan dat dichter bij zijn vraagprijs zat. Maar ik krijg geen reactie meer. Er moesten nog redelijk wat dingen gecontroleerd en vervangen worden dus dat ging me al vlug 200 euro extra kosten. Wel jammer dat hij helemaal niets meer laten weten.

Denk dat dit idee weer even in de koelkast gaat tot ik een mooie andere fiets of frame zie voor een goeie prijs. Heb iets van een Transition Bottlerocket, TR250 of een NS Soda of iets anders in die regionen. Maar dat zal nog flink zoeken zijn voor zoiets met een Fox RC4 en Fox 36 Float.

Sta nog steeds open voor eventuele suggesties of aanbiedingen die iemand weet. Maar heb er geen haast bij.

Groeten Maarten

Ron 44

Bericht door Ron 44 » zo mei 19, 2013 5:44 pm

Komt een Canyon torque frx Playzone (fox) of Nukeproof Mega AM niet in de buurt bij je freeride, downhill, allround gedachte.

En als je meer een enduro achtig wil kun je een Canyon strive AL 7.0 of een Nukeproof Mega TR eens in gedachte nemen.

Dit zijn allemaal goed uitgeruste fietsen voor een aardig prijsje lijkt me.
Mvg Ron

Plaats reactie