Nieuw model DH Intense 650 of 29"?!
Moderator:Beheerders
Toen ik vandaag op Pinkbike keek zag ik een ad van Intense staan in de sidebar. Hier was een blauw frame te zien die erg op een 951 lijkt. Er zat een upside down vork in en hij had zwart geblurrde wielen. Als tekst stond erbij "every second counts" en "coming april 2013".
Wellicht een april fools grap of intense is na KHS een van de eerste die een big rig 650 of 29" op de markt gaan brengen.
Ben benieuwd!
P.S. ik zag de ad net toen ik het venster sloot en daarna kreeg ik dezelfde ad niet meer.
Wellicht een april fools grap of intense is na KHS een van de eerste die een big rig 650 of 29" op de markt gaan brengen.
Ben benieuwd!
P.S. ik zag de ad net toen ik het venster sloot en daarna kreeg ik dezelfde ad niet meer.
-
-
Op dat een 29 minder fijn snelle en scherpere bochten neemt dan een 26 inch en een 650b daar precies goed tussen valt best of both worlds zeg maar en Enduro is nog steeds een andere discipline dan WC DH racing!freeko schreef:Waar baseer jij dat op??...Enduro gaat ook al de 29er kant op..Flip van Veen schreef:Wordt een 650b 29 is niet wendbaar genoeg maar mischien belangrijker is het een carbon 951 met 650b wielen?
Maar wat ik al zei interessanter is of die 951 carbon word!?
What goes up must come down(hill)
-
Omdat er toevallig wat merken zijn die nu 29" enduro bikes uitbrengen? Ik weet het niet. Ik zie zeker een toekomst in 650B, maar 29.......freeko schreef:Waar baseer jij dat op??...Enduro gaat ook al de 29er kant op..Flip van Veen schreef:Wordt een 650b 29 is niet wendbaar genoeg maar mischien belangrijker is het een carbon 951 met 650b wielen?
voor cross country is 29 inch wel de nieuwe standaard denk ik\.
Giant bijvoorbeeld, maakt alleen het goedkoopste model (Revell en de goedkopere Talon) met 26 inch
verder is alles 29 inch
voor downhill zie ik die grote wielen niet echt zitten.
209 inch heeft zeker meer rijcomfort en is wellicht iets sneller.
maar volgens mij rijdt men geen downhill om comfortabel te rijden.....
wie comfortabel wilt rijden moet maar lekker gaan racefietsen
Giant bijvoorbeeld, maakt alleen het goedkoopste model (Revell en de goedkopere Talon) met 26 inch
verder is alles 29 inch
voor downhill zie ik die grote wielen niet echt zitten.
209 inch heeft zeker meer rijcomfort en is wellicht iets sneller.
maar volgens mij rijdt men geen downhill om comfortabel te rijden.....
wie comfortabel wilt rijden moet maar lekker gaan racefietsen

FOX meldde na het testen met de nieuwe '40' met Syndicate dat er op een run van 3 minuten toch al minimaal 1,5 seconde tussen 26" en 27" zit!freeko schreef:Ik voorspel dat 29 inch de trend gaat worden....het verschil tussen 26 en 27,5 inch is niet veel,tussen 26 en 29 wel...
Specialized heeft al hoge ogen gegooid met hun 29er Enduro,ik denk dat de rest nu snel volgt....
Maar we gaan het zien........
En ik denk dat 29er DH wielen echt te lomp en te zwak worden, hoewel er dan waarschijnlijk altijd wel weer parcoursen zijn waar je voordeel uit de grote wielen kan halen zonder dat je last hebt van de nadelen.
Ik denk inderdaad dat in de toekomst de pro-atleten kunnen kiezen welke wielen ze willen rijden. technische en zwaar parcour = 26 inch. Lang en minder zwaar parcour = 29 inch.Lars TB schreef:FOX meldde na het testen met de nieuwe '40' met Syndicate dat er op een run van 3 minuten toch al minimaal 1,5 seconde tussen 26" en 27" zit!freeko schreef:Ik voorspel dat 29 inch de trend gaat worden....het verschil tussen 26 en 27,5 inch is niet veel,tussen 26 en 29 wel...
Specialized heeft al hoge ogen gegooid met hun 29er Enduro,ik denk dat de rest nu snel volgt....
Maar we gaan het zien........
En ik denk dat 29er DH wielen echt te lomp en te zwak worden, hoewel er dan waarschijnlijk altijd wel weer parcoursen zijn waar je voordeel uit de grote wielen kan halen zonder dat je last hebt van de nadelen.
Dat 29 inch snel en comfortabel is heeft het al bewezen. Beter opvangen van schokken en een groter oppervlakte van de band die in contact staat met de grond maar of het voor grote jumps, zware rockgardens of technische parcouren ook geschikt is weet ik niet.
Plus het feit dat ik Troy Brosnan en andere kleine rijders niet zie fietsen op bikes met zulke grootte wielen omdat de hele geo van de fiets er dan op moet worden aangepast
Om dan nog een voorbeeldje erbij te halen. als het hard waait en ik spring de lucht in met de fiets dan fungeren de wielen haast als wind vangers laat staan als je wielen 29 inch is dan wordt je bijna weggeblazen haha.
Hoe zit het dan eigenlijk met fourcross fietsen?? ook 29 inch lijkt me geen goed plan.
mvg
-
- de lachende derde
- Contacteer:
Daar heb je wel een punt. De vraag is of met die langere vork het stuur niet te hoog komt te zitten voor kleinere rijders; de meesten rijden met een flatbar en geen spacers dus valt er daar ook niet te compenseren zoals op een XC fiets.Ron 44 schreef:Plus het feit dat ik Troy Brosnan en andere kleine rijders niet zie fietsen op bikes met zulke grootte wielen omdat de hele geo van de fiets er dan op moet worden aangepastLars TB schreef:verhaal
mvg
Niet voor niets dat Specialized die Enduro 29er niet in small uitbrengt..
Het fiets frame wordt door grote wielen gewoon uit elkaar getrokken. Hoe kleiner de maat hoe in elkaar gepropter de fiets wordt. Troy Brosnan rijdt al een Demo maatje xs dus dat wordt hem gewoon niet want de xs ziet er al een beetje apart uit omdat ie zo klein is.
Maargoed, ik denk dat 29" alleen voor de grotere rijders is weggelegt.
Maargoed, ik denk dat 29" alleen voor de grotere rijders is weggelegt.
Mvg Ron