Downhill MTB in snow ??

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
thomasvannoten
Downhill MTB in snow ??

Bericht door thomasvannoten » ma nov 05, 2012 8:12 pm

heey,

ik ga elk jaar skieën in de alpen. Ik had dit jaar eens graag mijn downhillfiets meegenomen. Echter weet ik niet of dit mogelijk is om met je downhill bike van een skipiste te vlammen. Heeft er iemand hier al ervaring mee? heb je we voldoende grip in de sneeuw? je kan uiteraard banden kopen met ijzeren studs dat toch iets wat meer grip geeft. wat denken jullie van downhill mtb in de sneeuw?

bedankt,
thomas

Sepp

Bericht door Sepp » ma nov 05, 2012 8:23 pm

spikes helpen alleen op ijs, niet op sneeuw - een band met scherpe noppen werkt het best - rubber mag in tegenstelling tot dirtbanden niet zacht zijn. Harder is beter.

Fietsen op pistes is verboden - tenminste is dat in oostenrijk zo. Ben al van politieagenten op ski's aangehouden, dus daar hoef je de fiets niet voor mee te nemen.

Wel kun je het proberen op rodelbanen en dergelijke, maar dat wordt wel omhooglopen met een DH bak - Ik denk dat het liftpersoneel je fiets niet omhoog zal brengen

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » ma nov 05, 2012 9:11 pm

Bepaalde ski resorts laten het toe, maar dat moet je echt na gaan bij door te mailen of bellen. Klopt namelijk wat Sepp zegt, het mag eigenlijk niet.

Natuurlijk moet zo'n slope helemaal geprepareerd en strak zijn, anders kom je er niet door heen. Dus een fun park opzoeken?

Ik weet dat ze jaarlijks in Chatel, frankrijk een DH - sneeuw race houden. Misschien is dat een optie? 2013, op 5 januari wordt er een sneeuw race in Morgins, Zwitserland gehouden.

Succes!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di nov 06, 2012 5:02 pm

na de mega wil je echt niet meer fietsen in de sneeuw :D

fredo

Bericht door fredo » di nov 06, 2012 8:20 pm

op één van de laatste dagen van het skiseizoen wordt er in alpe d'huez op de sarenne (=langste aangelegde piste van europa) een dh wedstrijd gehouden.... lijkt me wel eens leuk om mee te rijden :)

ook in lac blanc (vogezen) hebben ze wel al eens een wedstrijd in de sneeuw georganiseerd

Plaats reactie