Is het tijd voor een nieuwe helm?
Moderator:Beheerders
Dit weekend in Lac Blanc aan lage snelheid dom gerashed. Head/face first een goeie meter lager terecht gekomen. Na het bekomen gezien dat de visor van mijn D2 gebroken is in het midden. Is het tijd voor een nieuwe helm, of valt hier nog mee te rijden? Aan de helm zelf is geen zichtbare schade...
Heeft ronde wielen
Kijk hoe de eps liner binnen in de helm eruit ziet als je veel witte scheurtjes ziet verspreid op een bepaald oppervlak,dan is het tijd om je helm te vervangen want de meeste energie heeft de helm voor je opgevangen tijdens de klap.
Tenslotte de meeste helmen op de markt zijn toch 1 hit helmen
Tenslotte de meeste helmen op de markt zijn toch 1 hit helmen

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
En daarbij als je al zo bang bent dat je hem evt moet vervangen en dit hier vraagt zou ik persoonlijk het risico al niet eens nemen om er toch nog mee door te rijden! Wat als je er niks aan ziet maar toch niet 100% is en je later een chrash meemaakt waarbij je m voor de volle 100% nodig hebt en daardoor heb je ernstig letsel dan is het zuur en had dan het geld maar uit gegeven! Zelfs TLD,s kunnen niet alles aan dus IK zou m vervangen maar dat ben IK natuurlijk!
What goes up must come down(hill)