Downhill-riders in Zuid-Holland?
Moderator:Beheerders
- de lachende derde
- Contacteer:
[één keer is genoeg]
Laatst gewijzigd door de lachende derde op wo jan 18, 2012 5:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- de lachende derde
- Contacteer:
De 4x baan is inderdaad illegaal aangelegd waardoor er totaal geen overzicht of communicatie was met de gebruikers. Later is er wel een club opgericht, maar dit liep ook niet omdat er toch mensen ondanks vele waarschuwingen op eigen houtje onderhoud aan de baan gingen plegen. Het recreatieschap zag shapen als graven. Toen de skibaan eigenaar afstand deed van het terrein besloot het recreatieschap alles plat te gooien.de lachende derde schreef:aappii schreef:Tinus96 schreef: Door dit soort grappenmakers is de 4x baan in Bergschenhoek gesloopt.
En aangelegd.
De tijden veranderen, en tegenwoordig huurt het recreatieschap liever een graafmachine om de hele zooi plat te gooien dan om met de bikers in gesprek te gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn. het initiatief moet dus van ons komen. Neem als voorbeeld de jongens van bikepark Utrecht, mooi bikepark goed overzicht en ze houden zich aan de regels.
- de lachende derde
- Contacteer:
Vertel mij wat, ik heb vanaf 2003 meegegraven aan die baanaappii schreef: Een lang verhaal.

En de tijden zijn idd veranderd, tegenwoordig kom je daar echt niet meer mee weg, iig niet in Bergschenhoek.
Ik heb altijd gedacht dat de baan weg ging in het kader van natuurcompensatie omdat er achter Bleiswijk een nieuwbouwwijk gebouwd werd op natuurgrond.
http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/nat ... mpensatie/
Grappig, ik reageerde alleen op een bericht van mijn voorganger dat hier (Zuid-Holland) geen goede spots zijn. Als gevolg hiervan constateerde ik (en dus niet zoals enkele interpreteren als zijnde dat ik actie ga ondernemen) dat deze hellingen geschikt zijn om een, weliswaar korte, baan aan te leggen. Met als gevolg dat er gelijk een discussie ontketend wordt over van alles en nog wat......
Excuses, dit was niet mijn bedoeling en is geheel off topic.....Nog meer rijders in/uit Zuid-Holland, en zijn er nog plannen voor tripjes?
Zelf ga ik 28 januari naar Malmedy, voor het bikepark (mits toegankelijk) of gewoon lekker XC'en.
Zaterdag 11 februari weer naar Filthy trails om nieuwe dingen te leren.

Excuses, dit was niet mijn bedoeling en is geheel off topic.....Nog meer rijders in/uit Zuid-Holland, en zijn er nog plannen voor tripjes?
Zelf ga ik 28 januari naar Malmedy, voor het bikepark (mits toegankelijk) of gewoon lekker XC'en.
Zaterdag 11 februari weer naar Filthy trails om nieuwe dingen te leren.
-
-