merken

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
PieterS
merken

Bericht door PieterS » zo feb 05, 2012 8:49 pm

Hallo,

Ik ben vanplan een dh/fr fiets aan te schaffen maar ik weet niet echt wat de goede merken zijn ...
Ik heb ben er al even mee bezig met op internet te zoeken maar vind niet echt meer dan een paar merken cube, trek, nukeproof, kona, marin, scott

als iemand nog goede merken kent met fietsen liefst niet duurder dan 3000 euro wil je me dit even laten weten ? ik wil namelijk eerst eens weten wat er allemaal op de markt is en dan pas beslissen.

froggy01

Bericht door froggy01 » zo feb 05, 2012 9:08 pm

onder de 3000
kona operator, yt industries teus, canyon heeft er ook nog
specialized status. ik dacht dat een giant glory ook niet heel duur was
er zullen er vast nog meer zijn maar deze komen zo even in me op

Thomas_mtb

Bericht door Thomas_mtb » zo feb 05, 2012 9:52 pm

Glory's zijn nieuw stevig aan de prijs hoor (die 0 is 4500 ofzo)

Advies: nieuw voor die prijs, iets als YT tues / Canyon Torque (FRX), en www.jehlebikes.de <-- staan wel paar leuke..gewoon zoeken bij Freeride / Downhill...zo hadden ze bijv ook een Morewood Izumu voor 2400 (mooi ding!!)

En op het moment staat er een Glory 1 uit 2011 te koop op t forum (erg mooie fiets ook)

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » zo feb 05, 2012 10:03 pm

De grote merken zijn Trek, Specialized, Giant enz.
Ik heb zelf een Glory 0 en die bevalt echt super, een Glory 1 kost nieuw rond de 3700.

Alleen als u begint met downhillen kan je mischien beter kijken naar de kleiner merken als Canyon, YT, Haibike of iets dergelijks. Bij deze merken krijg je vaak een wat betere afmontage voor het geld.
Zeker als dit je eerste fr/dh bike is kan je met zo'n fiets goed uitzoeken wat je het fijnste vindt en waar je voorkeuren liggen.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » zo feb 05, 2012 10:55 pm

Scott voltage, Santa Cruz V10, Transition TR 450/250,Commencal, GT Fury,Foes Hydro, Specialized Demo/Status,Mondraker Summum, Trek Session, Banshee Legend, LaPierre 720/920,Nicolai Ion,Intense 951/M6,etc etc etc! Rij zelf op n YT Teus DH 2010 en vind dit een heel goed alternatief voor de grote/dure (boven genoemde) merken 2e hands is ook van alles te koop en denk voor als je wilt beginnen ook de beste optie!
What goes up must come down(hill)

christoff

Bericht door christoff » ma feb 06, 2012 9:25 am

kheb nog een yeti 303 RDH te koop staan

spreukenkoning

Bericht door spreukenkoning » ma feb 06, 2012 5:09 pm

ja en ik ook alleen, het kleurtje is wat mooier, en hij is iets goedkoper.haha christoff
Brake hard pedal faster.

frykt

Bericht door frykt » di feb 07, 2012 8:34 am

spreukenkoning schreef:ja en ik ook alleen, het kleurtje is wat mooier, en hij is iets goedkoper.haha christoff
Haha, +1
+ speed never kills, suddenly becoming stationary is what gets you +

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di feb 07, 2012 12:02 pm

wat nou +1..

't ding is net af en nu al in de verkoop..

er was hier nog een ander topic daarover.. :shutup:

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di feb 07, 2012 12:09 pm

Misschien kan je het merk Dartmoor ook eens bekijken, dit is veel goedkoper in vergelijking met grote merken zoals specialized, transition, giant, etc.

Ze hebben wel geen full on DH bakken, wat in mijn ogen zware overkill is voor België, de meeste Duitse bikeparken, etc. En als je dan in je achterhoofd houdt dat je hier 90% van de tijd zal doorbrengen op je fiets...
http://dartmoor-bikes.com/hardware/bikes/wish-pro

Zelf heb ik een Dartmoor 26player dirt frame. Voor nog geen 200euro kan je niet beter vinden imo voor dat geld. Mooie afwerking, lekkere geo, etc.
Ze zouden wel de frames vanuit de fabriek wat beter mogen afwerken waar ik het volgende met bedoel:

Ik heb de draad in men BB serieus moeten opkuisen en heb men BB ook moeten laten vlakken omdat het niet 100% recht was. Ook de schijfrem bevestiging heb ik moeten vlakken. Dit alles duurde maar een half uurtje maar je moet er wel voor naar je LBS. Vlakgereedschap kost een hoop geld en is het niet waard om in huis te halen.

Young Talent kan je ook overwegen, heb wel gehoord dat de frames durven scheuren. Maar de prijs die je betaalt bij young talent voor een complete met top end onderdelen is niets. Voor dat geld heb je nog geen frame van de grotere merken.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

PieterS

Bericht door PieterS » wo feb 08, 2012 5:41 pm

al bedankt voor de info, de fietsen van yt industries lijkt me wel een goede prijs/kwaliteit fiets zowel de dh als de fr.

Maar ondertussen heb ik nog een vraagje, ik zat te zoeken naar het verschil tussen freeride fietsen en downhill fietsen maar ik vond alleen maar dat er een verschil is in veringweg en geometrie.
Maar wat is dan het verschil in rij-gedrag tussen de 2 soorten fietsen ? :?

baconstrips

dh/fr

Bericht door baconstrips » wo feb 08, 2012 5:57 pm

[quote="PieterS"]al bedankt voor de info, de fietsen van yt industries lijkt me wel een goede prijs/kwaliteit fiets zowel de dh als de fr.

Maar ondertussen heb ik nog een vraagje, ik zat te zoeken naar het verschil tussen freeride fietsen en downhill fietsen maar ik vond alleen maar dat er een verschil is in veringweg en geometrie.
Maar wat is dan het verschil in rij-gedrag tussen de 2 soorten fietsen ? :?[/quote]

om het simpel uit te leggen: downhill fietsen zijn meestal zwaarder en zit veel meer vering op en dient dus alleen om van bergen te rijden, wat moeilijk gaat op de weg want dan zul je te veel energie verliezen. bij een freeride kan je eigenlijk ook downhillen maar is gemakklijker voor op de weg.

Michielvanosch

Re: dh/fr

Bericht door Michielvanosch » wo feb 08, 2012 6:26 pm

baconstrips schreef:
PieterS schreef: al bedankt voor de info, de fietsen van yt industries lijkt me wel een goede prijs/kwaliteit fiets zowel de dh als de fr.

Maar wat is dan het verschil in rij-gedrag tussen de 2 soorten fietsen ? :?
om het simpel uit te leggen: downhill fietsen zijn meestal zwaarder en zit veel meer vering op en dient dus alleen om van bergen te rijden, wat moeilijk gaat op de weg want dan zul je te veel energie verliezen. bij een freeride kan je eigenlijk ook downhillen maar is gemakklijker voor op de weg.
Nog een verschil is de geometrie natuurlijk, een freeride fiets is speelser dan een dh bak.
Dh bikes zijn gemaakt om ook bij hoge snelheden op ruw terein stabiel te blijven. Ze zijn zwaarder en dat samen met de geometrie maken dat ze iets moeilijker te sturen zijn.
Over het algemeen kan je met een freeride alles doen, alleen als je veel downhill rijdt en naarmate je niveau stijgt kan je tekort komen op een fr bike.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Plaats reactie