DHX Air vervangen door Coil?
Moderator:Beheerders
-
HI,
Ik wil mijn DHX air demper gaan vervangen door een Coil. Heb de Air opgemeten, 20 cm hart tot hart. Weet iemand of ik hiervoor in de plaats gewoon een coil kan zetten?
Ik wil mijn DHX air demper gaan vervangen door een Coil. Heb de Air opgemeten, 20 cm hart tot hart. Weet iemand of ik hiervoor in de plaats gewoon een coil kan zetten?
-
coil
Heb nu een Kona CoilAir...
-
coil
Zat zelf gewoon aan een DHX te denken, maakelijkste 

-
coilair
Omdat de grotere drops toch uit-bottomen. Ik ben sowieso op zoek naar een DH bike naast deze, maar dat blijkt met mijn budget en een maat L niet eenvoudige te zijn. Dus wilde kijken of ik een stukje op zou kunnen lossen door achter een coil veer erin te steken. Denk jij dat het niet uit gaat maken?
He lachen, heb net de ander stap gemaakt, dus van een coil (Roco TST-R) naar een DHX Air. Kreeg de coil voor mijn rijstijl (de betere black-singletracks in de alpen) niet lekker afgesteld, teveel last van bobing (of hoe noem je dat wippen van de achtervering
) tijdens het klimwerk en door de demper wat straffer te zetten weer te weing travel in de downhill. Voor ieder stuk afstellen is ook niet relaxed. Nu een DHX-air 4.0 gemonteerd en smoothness is terug in de bike en gaat veel relaxter door de travel heen. Moet deze nog wel een keer goed testen, maar bij de testrun op de Posbank beviel het in ieder geval super.
In mijn geval gaat het om een Cannondale Prophet MX2 single-pivot design en wsl is het ook wat je persoonlijk lekkerder vind biken, big-drops zijn toch niet mijn ding
.
Succes met je speurtocht.

In mijn geval gaat het om een Cannondale Prophet MX2 single-pivot design en wsl is het ook wat je persoonlijk lekkerder vind biken, big-drops zijn toch niet mijn ding

Succes met je speurtocht.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
Ik ben in mijn Santa Cruz Nomad ook van de DHX 5.0 Air naar de DHX 4.0 Coil gegaan.
Bobing of hoe je het ook noemt(het wippen bij het trappen) heb je met VPP al sowiezo bijna niet.Ik vind de bike met de coil veel smoother en beter controleerbaar.Zeker op het ruigere Freeride en DH werk merk ik duidelijkhet verschil.
Op de DH in Winterberg voelde m'n Nomad aan als een mini DH bike,kon overal vol gas overheen.
Ik neem het beetje extra gewicht voor lief en laat de coil er lekker in en houd de air demper wel als reserve.
Het ligt er een beetje aan wat je met je bike wil,als ik alleen maar in NL zou rijden kan ik het zat met de Air demper doen.
Bobing of hoe je het ook noemt(het wippen bij het trappen) heb je met VPP al sowiezo bijna niet.Ik vind de bike met de coil veel smoother en beter controleerbaar.Zeker op het ruigere Freeride en DH werk merk ik duidelijkhet verschil.
Op de DH in Winterberg voelde m'n Nomad aan als een mini DH bike,kon overal vol gas overheen.
Ik neem het beetje extra gewicht voor lief en laat de coil er lekker in en houd de air demper wel als reserve.
Het ligt er een beetje aan wat je met je bike wil,als ik alleen maar in NL zou rijden kan ik het zat met de Air demper doen.
-
coil
Heb uiteindelijk gewoon een Fox Van RC met een Kona Operator eromheen gekocht. Scheelt weer ombouwen.