@ rest: Een van de redenen dat het deze geworden is is inderdaad dat het geen 13 in een dozijn frame is. De ander reden is het veersysteem. kleine 200mm veerweg én een 50mm verplaatsing naar achter van de achteras waardoor hij beter over rotsen e.d. heen rolt. Daardoor is een extra chain pulley nodig on te voorkomen dat je een enorme pedal kickback krijgt.
Ik heb het frame via Pinkbike uit de US gekocht. Is een tweedehandsje. Zal het de eerste in de benelux zijn????
En qua opbouw, een gedeelte wat ik nu op mijn commencal het zitten zoals de vork, een boxxer 2010 race, het voorwiel (azonic outlaw) en de elixir remmen (wit) ook het stuur en de pen gaan over net als de X0 shifter. Ik heb een CK balhoofd en chainguide (MRP G2) bij het frame. Achterwiel wordt een groene naaf van now met hoofdwaarschijnlijk een Spank Spike. Voorwiel wordt hier uiteindelijk ook voor vervangen. Zadelpen en zadel een I-fly met bijpassende I-beam zadelpen. Crankset RaceFace Respond met na een tijdje een groen geanodiseerd (wie heeft die dingen) tandwiel. Stuur wordt uiteindelijk ook een groene raceface.
WIl ook nog ff kijken of het mogelijk is de blauwe knoppen van de demper groen te maken