Nieuwe Freerider van Transition

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
trixie24
Nieuwe Freerider van Transition

Bericht door trixie24 » vr aug 06, 2010 6:33 am

Afbeelding

The new TR250 prototype is our new mini DH platform. We took everything we loved about the TR450 and put it into a tighter more responsive frame designed to rip bike parks, jump trails and DH courses where less travel can improve your time. What this amounts to is a more "playful" feeling DH bike.

The TR250 has adjustable travel between 160 and 180mm and designed to match up to the single crown fork of your choice in those travel settings. We maintain the adjustable geometry found in the TR450 for head angle and BB height but also add chainstay length/wheelbase adjustment via the dropout. We wanted to have a shorter rear end option to make the bike perform better for jump trails while still giving a longer wheelbase option for high speed racing scenarios. The TR250 frame is .7 lbs lighter than the current TR450 and will come stock with a Fox DHX RC4. Full product launch will be at Eurobike with full geo and pricing to follow. Availability should be around late January/February 2011.

Bron: http://www.pinkbike.com/news/transition ... -Peak.html

KWIJL! :o

jaspero

Bericht door jaspero » vr aug 06, 2010 9:33 am

Ik vind hem niet mooi

trixie24

Bericht door trixie24 » vr aug 06, 2010 10:16 am

jaspero schreef:Ik vind hem niet mooi
Ik vind alleen de wielen niet mooi... rest wel :)

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » vr aug 06, 2010 10:26 am

Ben benieuwd wat die gaat kosten. Ik vind indd de wielen ook niet echt mooi frame is nice...
Specialized Demo 8 2011

trixie24

Bericht door trixie24 » vr aug 06, 2010 10:35 am

r083rt schreef:Ben benieuwd wat die gaat kosten. Ik vind indd de wielen ook niet echt mooi frame is nice...
Ben ook benieuwd... Mooi frame voor jou in de toekomst :)
Maar ik denk dat je voor Frame + Achterveer op 2000+ kunt rekenen...

joch

Bericht door joch » vr aug 06, 2010 12:02 pm

ik vind het een mooi frame,alleen jammer dat ze de dirtbag niet meer verkopen.
tot nu toe ben ik nog geen beter stuurende bike tegengekomen dan de dirtbag,
dat is natuurlijk een pers. mening van iemand die dan nog inorm fan is van 4 BL
veersysteem
ik hoop wel om eens de kans te krijgen om deze hierboven eens aan de tand te voelen.
Laatst gewijzigd door joch op ma aug 09, 2010 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr aug 06, 2010 3:35 pm

joch schreef:ik vind het een mooi frame,alleen jammer dat ze de dirtbag niet meer verkopen.
tot nu toe ben ik nog geen beter stuurende bike tegengekomen dan de dirtbag,
dat is natuurlijk een pers. mening van iemand die dan nog innorm fan is van 4 BL
veersysteem
ik hoop wel om eens de kans te krijgen om deze hierboven eens aan de tand te voelen.
innorm...hmmmm vertel...

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr aug 06, 2010 5:27 pm

Innorm fan van 4 BL?? Nooit last van brake jack dan!? :(

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr aug 06, 2010 5:45 pm

Innorm ja... Ik hebt noit las van breek sjek hoor :lol:

GTLTS

Bericht door GTLTS » zo aug 08, 2010 9:28 pm

Gewoon een "afgetuned" 450 frame toch?! Of mis ik hier iets?
Volgens mij niet zo baanbrekend behalve dat het een zeer luie poging is
om de niet-downhillracers van een freerideframe te voorzien zonder veel uren te hoeven besteden boven een tekentafel.

joch

Bericht door joch » ma aug 09, 2010 11:10 am

spelfout aangepast, kan al eens gebeuren he.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma aug 09, 2010 6:11 pm

joch schreef:spelfout aangepast, kan al eens gebeuren he.
helaas gast, ik denk dat het woord wat je zoekt enorm is...

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di aug 10, 2010 8:35 pm

GTLTS schreef:Gewoon een "afgetuned" 450 frame toch?! Of mis ik hier iets?
om de niet-downhillracers van een freerideframe te voorzien zonder veel uren te hoeven besteden boven een tekentafel.
dat zie je wel bij meer merken. Intense doet het bijvoorbeeld ook met hun 951 en slopestyle.

GTLTS

Bericht door GTLTS » di aug 10, 2010 9:29 pm

Santa Cruz schreef:
GTLTS schreef:Gewoon een "afgetuned" 450 frame toch?! Of mis ik hier iets?
dat zie je wel bij meer merken. Intense doet het bijvoorbeeld ook met hun 951 en slopestyle.
Precies! Een beetje een trend tegenwoordig. En wat ik me dan gelijk afvraag is of verschillende disciplines niet ook andere veerkarakteristieken -het veranderen van de balhoofdhoek voor een "nieuw" afgetuned FR-frame etc. buiten beschouwing gelaten- vereisen. Want wat maakt 10 of 20 millimeter veerweg meer of minder nou uit als het "karakter" van de veerweg gelijk blijft?

Wat je ziet is dat veel fabrikanten al hun geld zetten op een manier van aansturing van de demper (zij het fourbar, vpp of iets anders) en elke bike uit hun catalogus op basis daarvan ontwikkelen. Met de snel evoluerende dempertechnologieën kun je je dan afvragen of de marges tussen een AM, FR en DH frame niet heel erg klein worden. Juist en zeker als het gaat om telkens "hetzelfde" frame met ietsje meer of minder veerweg, iets andere wielbasis enzovoorts.

Persoonlijk zou ik het veel interessanter vinden om te zien dat een fabrikant bijvoorbeeld overtuigd is van een bepaalde demperaansturing voor discipline A en voor discipline B weer overtuigd is van een andere aansturing. In ieder geval voor FR en DH. Voor mij is namelijk een FR-fiets waarmee je niet omhoog kan fietsen nog altijd een DH-fiets... en dan zal de keuze snel gemaakt zijn als het frame met 200mm veerweg een kilo minder op de weegschaal brengt dan het frame met 230mm veerweg, zeker in Europa. En precies dat proces zien we vaak met twee frames die elkaar ernstig overlappen (bv de Demo's en de Sessions).

Desondanks snap ik best dat Transition, na hoge ogen te hebben gegooid met de TR450, kiest voor het zelfde frame om het (commerciële) gat tussen hun "oudere" frames en de TR450 te dichten (specifieker zoals ik het lees: tussen de Bottlerocket en de Blindside).

Begrijp me trouwens niet verkeerd. Ik blijf de 450 een prachtig frame vinden.

Plaats reactie