keuze DH banden
Moderator:Beheerders
ik ben toe aan een nieuw setje banden,
maar weet nog niet goed de welke,
voorwarde; ze moeten vooral veel grip hebben,
& moeten toch liefst een 1jaar volhouden
ik twijfel wat tussen de volgende
- schwalbe wicked will
- maxxis minion
of andere moest je er betere weten
ik rij nu met een setje specialized chunder 2.3
laat maar iets weten
bedankt grtz
maar weet nog niet goed de welke,
voorwarde; ze moeten vooral veel grip hebben,
& moeten toch liefst een 1jaar volhouden
ik twijfel wat tussen de volgende
- schwalbe wicked will
- maxxis minion
of andere moest je er betere weten
ik rij nu met een setje specialized chunder 2.3
laat maar iets weten
bedankt grtz
-
Die noppen zijn echt heel zacht, rij je dus maar eventjes mee.koen vlemminx schreef:continental kaiser.
ik heb ze zelf ook, en je heb veel grip in nat en droog weer, lopen vrij ligt. (ik durf niet te zeggen dat ze 1jaar mee gaan ligt er ook aan hoe vaak je rijd). maar het zijn aanraders.
mvg koen vlemminx
@maarten: wat is 1 jaar ook? hangt er van of hoe frequent en op welke ondergrond je rijdt he.
Ik heb nu al 1 jaar Tioga Factory DH's en ben daar best tevreden van, in dat ene jaar 2 maal lek gereden (1x vooraan door puntige ondergrond, 1x achteraan door een nijping, te lage bandendruk..) en die gaan dit jaar wellicht nogmaals dienen in PdS.
Al neem ik sowieso reserve mee
succes
Ik heb nu al 1 jaar Tioga Factory DH's en ben daar best tevreden van, in dat ene jaar 2 maal lek gereden (1x vooraan door puntige ondergrond, 1x achteraan door een nijping, te lage bandendruk..) en die gaan dit jaar wellicht nogmaals dienen in PdS.
Al neem ik sowieso reserve mee

succes
[quote="Bart"]Misschien een domme vraag; maar waar ga je rijden? DH? Je zoekt trouwens wel een mooie tegenstrijdigheid; duurzaam vs veel grip.
Nog iets specifieker je vraag en je wordt geholpen....[/quote]
belgische DH (nissan DH cup) en tussendoor ook wat trainen op de pistes,
en 1keer per jaar naar winterberg vor 5dage
maar ben egt aan het twijfelen tussen de maxxis minion DHF 2.5 supertracky en de schwalbe wicked will
Nog iets specifieker je vraag en je wordt geholpen....[/quote]
belgische DH (nissan DH cup) en tussendoor ook wat trainen op de pistes,
en 1keer per jaar naar winterberg vor 5dage
maar ben egt aan het twijfelen tussen de maxxis minion DHF 2.5 supertracky en de schwalbe wicked will
minder remmen maartenMrtnrider schreef:1 jaar met een band rijden kan niet, hoe je rijdt, welke ondergrond, je band haalt 1 jaar niet;)greenie schreef:@maarten: wat is 1 jaar ook? hangt er van of hoe frequent en op welke ondergrond je rijdt he.

de ene rijdt al meer dan de andere he.. Hoeveel km is jaar bedoel ik.
Ik was ook eens aan het kijken voor een nieuwe achterband en wou ook eens overstappen naar een maxxis hogh roller. Nu is mijn vraag welke kan ik het beste nemen voor downhill maar moet ook goed rollen omdat ik af en toe ook wel eens een beetje enduro rij.
Er zijn namelijk verschillende high rollers maar wat is het verschil en wat is het beste voor mij?
3C Compound
Dual ply
single ply
UST
LUST
Er zijn namelijk verschillende high rollers maar wat is het verschil en wat is het beste voor mij?
3C Compound
Dual ply
single ply
UST
LUST
- cHoc
Ga dan voor de Dual ply, en kies zelf of je voor de super tacky of de 60a gaat, de laatste gaan langer mee, de eerste bieden meer grip.stunior schreef:Ik was ook eens aan het kijken voor een nieuwe achterband en wou ook eens overstappen naar een maxxis hogh roller. Nu is mijn vraag welke kan ik het beste nemen voor downhill maar moet ook goed rollen omdat ik af en toe ook wel eens een beetje enduro rij.
3C Compound
Dual ply
single ply
UST
LUST
shoot me again, I ain't dead yet
-
Je bent zelf een prutser.kevinv10 schreef:Beter precies andersom prutser...Don schreef:Uitstekende DH all round combi (rijd ik al een aantal jaar mee):
Highroller voor, Minion achter.
Niet erg geschikt in de modder, maar je kan ook niet alles hebben!
Minion 2.5, super tacky voor, High Roller 2.35 60a achter.
Zondagsrijder
Ik krijg mijn high roller 2.5 langs geen kanten op mijn spank velgen
Zit er aan de ene kant wel met veel moeite op maar de andere kant gaat nu helemaal niet.
Ik heb al geprobeerd hem te verwarmen om het rubber soepel te maken, zeep op zowel band als velg gedaan, binnenband in opgeblazen om vorm te geven..
Iemand enig idee of het mogelijk is dat die gewoon niet past of wat oplossingen zijn?

Zit er aan de ene kant wel met veel moeite op maar de andere kant gaat nu helemaal niet.
Ik heb al geprobeerd hem te verwarmen om het rubber soepel te maken, zeep op zowel band als velg gedaan, binnenband in opgeblazen om vorm te geven..
Iemand enig idee of het mogelijk is dat die gewoon niet past of wat oplossingen zijn?
- cyberhawk
- Contacteer:
sommige high wall velgen zijn kut hiermee..
zie het maar als UST..die zijn oko wat strakker..
als je een rand erin hebt.. mnoet de ander ook kunne in principe
probeer de band zoveel mogenlijk in het middem van je velg te houden ..
in het diepe gedeelte waar de nipples ook zitten..
desnoods met banden wippers.. dan maakt hij de kleinst mogenlijke cirkel..
ik heb dit probleem ook gehad met mijn minions op mn spinergy velgen,,
zie het maar als UST..die zijn oko wat strakker..
als je een rand erin hebt.. mnoet de ander ook kunne in principe

probeer de band zoveel mogenlijk in het middem van je velg te houden ..
in het diepe gedeelte waar de nipples ook zitten..
desnoods met banden wippers.. dan maakt hij de kleinst mogenlijke cirkel..
ik heb dit probleem ook gehad met mijn minions op mn spinergy velgen,,