commencal downhill
Moderator:Beheerders
Heb een commencal supreme dh 2009 framekit op internet gevonden voor weinig....nu is mijn vraag, wie heeft er wel eens met deze fiets gereden? Ik heb altijd prima ervaringen met Commencal, maar aangezien dit wel een serieuze aankoop is wilde ik even ook wat andere meningen horen....
http://www.bikeplanetonline.nl/detail/0 ... 09%29.html
http://www.bikeplanetonline.nl/detail/0 ... 09%29.html
om een paar te noemenTIthomas schreef:Zijn er ook andere dempers passend in dit frame te monteren? Heb zelf ook niet zo heel veel vertrouwen meer in Marzocchi
Rock shox vivid
Fox DHX
X fusion vector HLC
Manitou swingers/Revox
enz
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Een maat van me en ik rijden nu beiden een ruim halfjaar op een Commencal Supreme DH.
Over het algemeen zijn we zeer tevreden met de fiets. Enige minpunt is echter dat commencal aluminium ringetjes in de linkage gebruikt en die gaan nogal makkelijk kapot. Ik heb hiervoor een aantal dikkere rvs ringen laten maken en die doen het uitstekend.
Verder valt er niks aan te merken op de fiets. Hij heeft goede afstelbare geometrie. De leverage ratio is netjes progressief zonder rare sprongen erin zoals bij verschrikkelijk veel fietsen wel het geval is. Persoonlijk denk ik dat de leverage ratio een van de belangrijkste aspecten is bij het veersysteem en ook het duidelijkst merkbaar. Axle path en anti-squat zijn natuurlijk niet te verwaarlozen maar imho ondergeschikt.
Wat me wel opvalt is het verschil in passingen tussen onze 2 fietsen. Bij mij valt de headtube sleeve er gewoon uit wanneer je de boutjes losdraait terwijl bij de andere moet je een stuk hout en een hamer gebruiken. Maar dit heeft tot nog toe geen gevolgen voor het gebruik van de fiets.
In mijn fiets zit een Bos S**toy en in de andere een TF tuned Rockshox Vivid.
Wij rijden beide op een L/XL, ik ben zelf 183cm en vondt de kleine maat een veel te korte toptube hebben. En de grotere maat maakt hem stabieler en makkelijker met sprinten.

Over het algemeen zijn we zeer tevreden met de fiets. Enige minpunt is echter dat commencal aluminium ringetjes in de linkage gebruikt en die gaan nogal makkelijk kapot. Ik heb hiervoor een aantal dikkere rvs ringen laten maken en die doen het uitstekend.
Verder valt er niks aan te merken op de fiets. Hij heeft goede afstelbare geometrie. De leverage ratio is netjes progressief zonder rare sprongen erin zoals bij verschrikkelijk veel fietsen wel het geval is. Persoonlijk denk ik dat de leverage ratio een van de belangrijkste aspecten is bij het veersysteem en ook het duidelijkst merkbaar. Axle path en anti-squat zijn natuurlijk niet te verwaarlozen maar imho ondergeschikt.
Wat me wel opvalt is het verschil in passingen tussen onze 2 fietsen. Bij mij valt de headtube sleeve er gewoon uit wanneer je de boutjes losdraait terwijl bij de andere moet je een stuk hout en een hamer gebruiken. Maar dit heeft tot nog toe geen gevolgen voor het gebruik van de fiets.
In mijn fiets zit een Bos S**toy en in de andere een TF tuned Rockshox Vivid.
Wij rijden beide op een L/XL, ik ben zelf 183cm en vondt de kleine maat een veel te korte toptube hebben. En de grotere maat maakt hem stabieler en makkelijker met sprinten.

-
Burgtec RideWideelias den otter schreef:welk stuur heb je erop zitten? zeer mooi
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22403