Niet "een" voelen met mijn fiets

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
spikeguns
Niet "een" voelen met mijn fiets

Bericht door spikeguns » zo mar 15, 2009 12:47 pm

Hallo ik heb een probleempje , ik fiets regelmating in het stammender bos en
dat gaat ook goed maar als ik spring over een schans dan heb ik niet het gevoel wat de fiets doet zeg maar.

Dit gevoel heb ik wel vroeger gehad op een bmx , je weet precies wat de bmx gaat doen en waar hij heen gaat.

Ligt dit aan mij ? of past de fiets gewoon niet bij mij ? (specialized p2 2006)
Want ik weet wat ik kan en wat ik niet kan/durf maar als je het echt wil gaan doen dan twijfel ik wel terwijl ik het gewoon kan.

Heeft iemand advies of tips ? of moet ik maar eens zoeken naar een andere fiets?

Bedankt, Thijs.

den_Willy

Bericht door den_Willy » zo mar 15, 2009 3:54 pm

Ja dat is normaal denk ik hoor. Ik had dat in het begin heel veel. En als ik na een tijdje terug op men fiets kroop na lang niet gereden te hebben had ik dat gevoel terug.

Het heeft bij mij zeker een jaar geduurt maar door veel te fietsen is mijn zelfvertrouwen gegroeid.

Volgens mij is het dus niet zozeer een kwestie van fiets en rijder maar zit het vooral in je hoofd. Als je niet gewend bent met je fiets te springen dan voelt het ook gewoon raar aan. Probeer zoveel mogelijk te fietsen en na een tijd gaat het wel goed aanvoelen. Daar ben ik van overtuigd.

Enja het kan natuurlijk ook aan de geo van je fiets liggen. Maar ik denk dat een specialized p2 heel normaal is. Ik reed in het begin met men banshee, morphine. En omdat die tussen freeride en street ligt het evenwicht wat meer naar achter heb ik gemerkt. In het begin dacht ik dus dat het niet normaal was dat ik bij veel jumps gewoon op men gat lande maar nu begrijp ik wel waarom dat komt...

Willy

spikeguns

Bericht door spikeguns » zo mar 15, 2009 4:15 pm

met de fully's die ik voor de p2 had ik dat gevoel niet , Zal wel tussen de oren zitten.
Ik denk dat ik me veiliger voel ofzo met een fully ... bets raar :?
Maar bedankt voor je reactie :D

den_Willy

Bericht door den_Willy » zo mar 15, 2009 4:24 pm

Ah als je al op fully's hebt gereden ligt het nog meer voor de hand...
Een ht tegenover een fully is inderdaad dag en nacht verschil. Fully's zijn er op gebouwd dat je in een lijn vliegt met een zeer grote stabiliteit h. Ht is gewoon één en al beweeglijkheid. Nu ik ook met fully rij durf ik de jumps die ik vroeger wel deed niet meer met een ht hoor. Het is gewoon anders.
Geen zorgen en gewoon fietsen beste ;)

spikeguns

Bericht door spikeguns » zo mar 15, 2009 4:46 pm

Heb de fiets al 6 maanden ofzo maar ik heb mijn hand gebroken gehad +-2 maanden geleden dus daarom ben ik ook voorzichtiger gaan doen.
Vanmorgen nog gevallen met de fiets en het verbaasde me dat het geen pijn deed :roll: .

Nu fiets ik zoveel mogelijk alleen omdat ik niet op mn bek wil vallen en dat hun dat zien :X
Maarja nu even een paar eigen jumps bouwen , messchien helpt dat iets.

Thijs.

den_Willy

Bericht door den_Willy » zo mar 15, 2009 5:14 pm

hehe. Zeker.
Of terug een fully kopen ;). Fully's zijn het einde :D.

spikeguns

Bericht door spikeguns » zo mar 15, 2009 7:11 pm

en ht het begin =)
Net even een eigen jump gemaakt (1m hoog , 1,5 meter lang) en het ging echt super!
Een paar keer gevallen maar daar merk je nauwelijks iets van :D .

Daarna nog naar de halfpipe gegaan @ stammenderbos en daar ging het ook echt
goed! Ik geloof dat ik het weer te pakken heb :arms:

Binnen kort zal ik de 10mp cam eens meenemen voor een paar actie foto's en filmpjes.

GR.thijs

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » zo mar 15, 2009 10:02 pm

Heey spikeguns

Ik weet niet of we ons al kunnen maar Stammerderbos is onze home trail.
Hier is het voor ons allemaal begonnen.
Ik wil je graag helpen. Ik stel voor dat we een keer lekker gaan biken en dan komen we er wel uit! Overal is een oplossing voor

Ik zou zeggen laat maar even wat weten!

Greetz Robin

Insane inda Brain

Bericht door Insane inda Brain » zo mar 15, 2009 11:11 pm

Ik ben ook wekelijks in het Stammenderbos te vinden.
Het is mijn inziens net niet de bedoeling om alleen te fietsen uit angst om af te gaan. Daar leer je niks van en zo kom je niet verder. Kom gewoon naar halfpipe beetje sfeer proeven. We helpen elkaar door over en weer wat tips te geven om elkaar naar een hoger level te trekken. Misschien kunnen we jouw ook wat tips geven.
Er zijn genoeg beginnelingen geweest die steeds meer de smaak van freeride te pakken krijgen en nu veel fun beleven daar in het Stambos.
Als ik die gasten van Team-Solid niet was tegengekomen dan zat ik nu nog steeds op m'n cross-country fietsje de brunsummerheide te fietsen. Niet dat dat erg is maar wel als je, zoals ik, van nature een adrenaline-junkie bent.
Freeride + Stammenderbos + relaxte sfeer= LEVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!
Verstand op nul ......en GAAN !!!!!!

spikeguns

Bericht door spikeguns » ma mar 16, 2009 7:17 am

ik ga vandaag nog eens wat bouwen en een beetje fietsen, en jullie hebben mij vast al eens gezien : witte knie beschermers , specialized p2 , integraal helm van sixixone ofzo en een kleine schep vastgemaakt aan mijn riem :P .
Als ik zondag/zaterdag tijd heb dan kom ik wel naar de halfpipe, wel kut dat de hut in de fik is gestokebij dat azielzoekerscentrum. ( kort bij zand paatje)

Plaats reactie