Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
-
-
- Contacteer:
Bij boxxers en dergelijke is er een andere versie van de " maxle " aanwezig.Mrtnrider schreef:Bedoel je ermee dat je QR 20mm niet goed werkt?Pieter en zijn V10 schreef:Het is gewoon een aangepaste QR. Ik rijd er ook mee.
Het zou fijn als rockshox iets betere assen gaat maken.
Hoezo werkt het niet goed dan? Klemt het ofzo?
Grtz.
Daar moet je nog wel degelijk imbussen gebruiken voor hem los te krijgen.
-
de standaard maxxle is ook een qr as. alleen in een andere vorm als jij gewend bent(hendeltje omhoog/omlaag) die maxxle draai je vast/los met een 6mm inbus.Mrtnrider schreef:Zo bedoel ik het niet.volcomjerk schreef:Als je weet en snapt hoe het principe van een maxxle as is dan begrijp je ook wel waarom ik er een qr in gemaakt heb.
Pieter zegt: een aangepaste QR.
Hoezo is die aangepast?
Ik heb dat aangepast met een"standaard qr hendel met wat adapter busjes.
Dat spul zit er puur in om de 20mm as vast en op zn plek te houden. De maxxles overlijden namelijk nogal snel.
Duidelijk??
Bijna, ik heb in mijn pike ook een 20mm maxxle zitten, qr open zetten, rond draaien en eruit trekken. Alleen blijft mijn as heel af en toe een beetje steken, moet je iets harder trekken. Is dat dan normaal of niet?volcomjerk schreef:de standaard maxxle is ook een qr as. alleen in een andere vorm als jij gewend bent(hendeltje omhoog/omlaag) die maxxle draai je vast/los met een 6mm inbus.Mrtnrider schreef:Zo bedoel ik het niet.volcomjerk schreef:Als je weet en snapt hoe het principe van een maxxle as is dan begrijp je ook wel waarom ik er een qr in gemaakt heb.
Hoezo is die aangepast?
Dat spul zit er puur in om de 20mm as vast en op zn plek te houden. De maxxles overlijden namelijk nogal snel.
Duidelijk??
-
- Contacteer:
Heb het ook bij men totem , pike en argyle gehad. Gewoon montagepasta op de as en op de draad en het ' probleem ' lijkt opgelost te zijn.Mrtnrider schreef:Bijna, ik heb in mijn pike ook een 20mm maxxle zitten, qr open zetten, rond draaien en eruit trekken. Alleen blijft mijn as heel af en toe een beetje steken, moet je iets harder trekken. Is dat dan normaal of niet?volcomjerk schreef:de standaard maxxle is ook een qr as. alleen in een andere vorm als jij gewend bent(hendeltje omhoog/omlaag) die maxxle draai je vast/los met een 6mm inbus.Mrtnrider schreef: Zo bedoel ik het niet.
Hoezo is die aangepast?
Duidelijk??
-
new bike
Laatst gewijzigd door Michel #63 op ma dec 22, 2008 3:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Djamgils schreef:En wat en hoe zou het dan moeten stabiliseren?Michel #63 schreef:das geen dempertje maar een stabilisator. dat ding beweegt niet
De ophanging van de shock aan de voorzijde in combinatie met de ééngelenker, en dan voornamelijk voor de zijdelingse krachten!
Volgens mij heb je nu trouwens 195mm veerweg achter en 180 voor Michel, bewuste keuze?
Dat staafje is zo dun dat het echt niet zal bijdragen aan zijdelingse stijfheid. Volgens mij is het enige nut dat je de downtube iets ontlast van krachten van de demper, de krachten geef je door aan de seat tube.YuriS schreef:De ophanging van de shock aan de voorzijde in combinatie met de ééngelenker, en dan voornamelijk voor de zijdelingse krachten!Djamgils schreef:En wat en hoe zou het dan moeten stabiliseren?Michel #63 schreef:das geen dempertje maar een stabilisator. dat ding beweegt niet
Ik was benieuwd naar zijn uitleg van de stabilisator omdat ik of zijn interpretatie van stabilisator niet begrijp of omdat het nergens op slaat wat hij zegt.
-
Volgens mij heb je nu trouwens 195mm veerweg achter en 180 voor Michel, bewuste keuze?[/quote]
Klopt, in eerste instantie vond ik rond de 180mm voor en achter voldoende maar naderhand heb ik voor singelspeed van voren gekozen en toen werd de veerweg automatisch meer.
ik geloof als je een voorderallieur hebt dan kan je max 175mm veerweg bij de ufo st.
Klopt, in eerste instantie vond ik rond de 180mm voor en achter voldoende maar naderhand heb ik voor singelspeed van voren gekozen en toen werd de veerweg automatisch meer.
ik geloof als je een voorderallieur hebt dan kan je max 175mm veerweg bij de ufo st.
-
ze hebben mij vertelt dat ie ook de zijdelingse krachten moet opvangen wat mij ook sterk lijkt, maar in elk geval ook idd de krachten op de downtube naar de seattube doorgeven.Djamgils schreef:Dat staafje is zo dun dat het echt niet zal bijdragen aan zijdelingse stijfheid. Volgens mij is het enige nut dat je de downtube iets ontlast van krachten van de demper, de krachten geef je door aan de seat tube.YuriS schreef:De ophanging van de shock aan de voorzijde in combinatie met de ééngelenker, en dan voornamelijk voor de zijdelingse krachten!Djamgils schreef: En wat en hoe zou het dan moeten stabiliseren?
Ik was benieuwd naar zijn uitleg van de stabilisator omdat ik of zijn interpretatie van stabilisator niet begrijp of omdat het nergens op slaat wat hij zegt.