Specialized Demo 7

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Maniac
Specialized Demo 7

Bericht door Maniac » di dec 02, 2008 11:14 am

Hey mensen,

Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Peter woon in Landgraaf (Zuid-Limburg), ben inmiddels al 21 jaar en fiets nu ongv al 4 jaar serieus.
Mijn vorige fiets was een Specialized big hit 1 model 2007.
Als alles goed is kan ik vandaag mijn nieuwe specialized demo 7 ophalen.
Enigste min puntje wat ik tot nu toe aan deze fiets kan opmerken zijn de remmen, hier zitten de avid elixer r op. Ik wilde graag nieuwe remmen op de fiets maar weet totaal niet welke, ik heb zitten denken over de magura gustav of de avid code.
Kunnen jullie mij misschien helpen?

mvg Peter

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 02, 2008 11:52 am

wat is er mis met die elixer remmen volgens jou?

Ik rijd nu met avid codes maar ik denk dat ik beter af zou zijn met de elixer CR.
De avid codes (2007 model althans) moet je behoorlijk regelmatig ontluchten en de blokken slijten schuin af.

RTG

Bericht door RTG » di dec 02, 2008 1:53 pm

Dit is een 2009 model neem ik aan? Aangezien er juicy 5's op m'n 2008 zitten.

Waar fiets je zoal eigenlijk?

YuriS

Bericht door YuriS » di dec 02, 2008 7:27 pm

Er zit wel een redelijk verschil tussen de Elixer R en Elixer CR !

Bij vorst downhill gebruik kan de nieuwe remschijf (G3) die bij de Elixer CR hoord de warmte niet aan, en trekt krom. Denk niet dat je dat probleem snel zal hebben met de Code !

Misschien een Hope V2 !?

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di dec 02, 2008 8:40 pm

Ik kan je Hope M4's van harte aanbevelen. Ik rijdt nog met de oude (een M6 voor en een M4 achter, maar die M6 is achteraf nooit nodig geweest, een M4 volstaat ook prima) en die zijn al geweldig, maar ik heb op de BikeMotion ook de nieuwe Tech 4 (opvolger van de M4, heeft betere afstelmogelijkeden en is sterker) kunnen aanvoelen en die is nog weer beter! Hope M6 of V2 lijkt mij dus overkill en zonde vanwege het hogere gewicht en de hogere kostprijs. Tenzij je enduro downhill wilt gaan doen maar daar ga ik niet vanuit want dan moet je naar een ander continent vertrekken ;). Hope is wel duurder dan de meeste concurrentie, maar je krijgt er geweldige kwaliteit en looks voor terug. Wel de floating discs erbij nemen...

Daarnaast kun je ook nog de Hayes Stroker Ace overwegen. Ik ben zelf geen fan van Hayes, maar deze schijnen erg goed - volgens Hayes zelfs de beste remmen ooit - te zijn. Bij de Code heb je minder afstelmogelijkheden en de Magura's schijnen behoorlijk onbetrouwbaar te zijn. Of waren dat en het is nu goed, kan ook, dus schiet me niet af als ik het mis heb :)

Maar toch... ik zou persoonlijk gewoon lekker gaan rijden met je Elixers en na een paar flinke downhillruns oordelen of ze ook echt te zwak zijn. Dan pas gaan kijken naar vervangers, want remmen, van welk merk ook, blijven een duur grapje.

Succes!
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

J.BL

Bericht door J.BL » di dec 02, 2008 9:36 pm

YuriS schreef: Bij vorst downhill gebruik kan de nieuwe remschijf (G3) die bij de Elixer CR hoord de warmte niet aan, en trekt krom. Denk niet dat je dat probleem snel zal hebben met de Code !
En dat baseer je op eigen ervaring of de boekjes?

Maniac

Bericht door Maniac » di dec 02, 2008 10:05 pm

Hey mensen,

Bendakt voor jullie reacties!!

djamgils: Nou ja mis dat is niet wat ik bedoel, maar ik weet niet wat ik ervan moet verw8en en daarom deze topic gestart om er iets wijzer van te worden.

RTG: Ja klopt is een 2009 model, ik heb hem een paar uurtjes geleden opgehaald en hij ziet er echt zalig uit. als alles goed is ga ik hem zondag @ filthy trails testen. En ja over de plekken waar ik fiets soms ga ik met twee vrieden naar filthy trails maar dat komt niet al te vaak voor, we gaan 2/3 x per jaar naar winterberg en verder hebben wij wat gebouwd in ons lokale bos en in duitsland op de kolenberg daar hebben ze ook allerlei dingen gemaakt waar je je goed mee kunt amuseren.

larzveenz: bedankt voor je tip ik zal hem cker onthouden.

Nou ja zoals gezegd fietsje net gekregen, heb hem zojuist in elkaar gemonteerd en ja nu testen en zo gauw mogleijk de juiste afstelling vinden.

[IMG]http://i36.tinypic.com/29wlfk4.jpg[/IMG]

mvg Peter

Trekrules

Bericht door Trekrules » di dec 02, 2008 10:09 pm

nette bike trouwens,ziet er goed ui :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Trekrules op di dec 02, 2008 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Tuup J

Bericht door Tuup J » di dec 02, 2008 10:13 pm

Maniac schreef: verder hebben wij wat gebouwd in ons lokale bos en in duitsland op de kolenberg daar hebben ze ook allerlei dingen gemaakt waar je je goed mee kunt amuseren.
Waar woon je als ik vragen mag?
Life begins at the end of your comfortzone.

Maniac

Bericht door Maniac » di dec 02, 2008 10:17 pm

Trekrules: Bedankt man ben er erg blij mee.

TuupJ: Ik woon In Landgraaf ( Zuid-Limburg) .

mvg Peter

Tuup J

Bericht door Tuup J » di dec 02, 2008 10:27 pm

Maniac schreef:Trekrules: Bedankt man ben er erg blij mee.

TuupJ: Ik woon In Landgraaf ( Zuid-Limburg) .

mvg Peter
Cool, nog een biker erbij in het zuiden ;) Schinveld hier.
Kolenberg in Duitsland zul je wel in Ubachpalenberg bedoelen, helaas is er nu minder dan vorig jaar. Toen lag er ook nog wat north shore.

Maniac

Bericht door Maniac » di dec 02, 2008 10:38 pm

TuupJ: Ja precies je weet wat ik bedoel, klopt indd is en wordt steeeds minder daar. Wat ik gehoord heb is dat kinderen die in omgeving wonen en niet fietsen deze dinge telkens weer slopen helaas. Ik weet niet of je dna ook wle eens langs freeky bikes bent gefiets deze ligt op de grensstraat. Jongens wat vaker in deze winkel komen zorgden eig een btje voor het onderhoud voor het geen wat ze maakten maarja helaas wordt het telkens weer gelsoopt.

mvg peter

Tuup J

Bericht door Tuup J » di dec 02, 2008 10:41 pm

Maniac schreef:TuupJ: Ja precies je weet wat ik bedoel, klopt indd is en wordt steeeds minder daar. Wat ik gehoord heb is dat kinderen die in omgeving wonen en niet fietsen deze dinge telkens weer slopen helaas. Ik weet niet of je dna ook wle eens langs freeky bikes bent gefiets deze ligt op de grensstraat. Jongens wat vaker in deze winkel komen zorgden eig een btje voor het onderhoud voor het geen wat ze maakten maarja helaas wordt het telkens weer gelsoopt.

mvg peter
Kan kloppen jah. Heb ook wel eens wat van die klote kiddies gezien daar op de berg. het is nu ook niet zo dat je je daar een hele middag kan vermaken ;)

Die bikeshop ken ik ja.

Mazzl.

Maniac

Bericht door Maniac » di dec 02, 2008 10:44 pm

nee cker dat ben ik met je eens. Maar als je een paar uurtjes ff erop uit wilt is het niet verkeerd om die berg een aantal keer " op" n af te fietsen.
Waar haal jij meestal dna je onderdelen van, van internet if fietsenwinkel bij jou in de buurt?
Ik ga meestal naar Toma Cycles in Kerkrade.

mvg peter

Tuup J

Bericht door Tuup J » di dec 02, 2008 10:49 pm

Maniac schreef:nee cker dat ben ik met je eens. Maar als je een paar uurtjes ff erop uit wilt is het niet verkeerd om die berg een aantal keer " op" n af te fietsen.
Waar haal jij meestal dna je onderdelen van, van internet if fietsenwinkel bij jou in de buurt?
Ik ga meestal naar Toma Cycles in Kerkrade.

mvg peter
Overal en nergens.
Als sponsor eraan kan komen natuurlijk via hem.

Zo niet dan chainreactioncycles of bike-mailorder.de. En het kleine grut bij bike-fun of bikes4fun.

RTG

Bericht door RTG » di dec 02, 2008 11:57 pm

Tuup J schreef:
Maniac schreef:TuupJ: Ik woon In Landgraaf ( Zuid-Limburg)
Hehe, met zoiets in gedachte vroeg ik het ook al ;) (woon zelf ook redelijk in de buurt).
Maar op de Ubachpalenberg is dus niet echt iets meer? Minder dan bijv Stammender?

Lekkere Demo btw :) Waar heb je em gekocht?

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo dec 03, 2008 12:16 am

RTG schreef:
Tuup J schreef:
Maniac schreef:TuupJ: Ik woon In Landgraaf ( Zuid-Limburg)
Hehe, met zoiets in gedachte vroeg ik het ook al ;) (woon zelf ook redelijk in de buurt).
Maar op de Ubachpalenberg is dus niet echt iets meer? Minder dan bijv Stammender?

Lekkere Demo btw :) Waar heb je em gekocht?
Veel minder. Is 1 leuke track naar beneden, best snel, aardig lang. Maar niks speciaals. Al is in stammender ook niet veel meer de laatste tijd.

Denk dat je voor een leuke dag rijden nog altijd het best na Belgie kan. Uurtje rijden, maar dan heb je meestal wel wat leuks.

Tuup J

Bericht door Tuup J » wo dec 03, 2008 12:19 am

En over de remmen.

Houd ze, test ze zelf eerst eens. Hier in de buurt zullen ze het zeker uithouden, winterberg ook. Of ze een hele dag downhillen op een heavy track in de alpen uit houden weet ik niet. Maar daar kun je ze altijd op testen ;)

Kun je daaruit zelf je beslissing nemen, geld uitgegeven en iets gekocht heb je zo. Zou zonden zijn als de remmen je dadelijk goed zouden bevallen. Houd dan dat geld voor de ritjes na bikeparken ;)

Maniac

Bericht door Maniac » wo dec 03, 2008 9:43 am

TuupJ: ja klopt daar heb je misschien wel gelijk in! IK ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Bedankt voor je tip.

mvg Peter

Koets

Bericht door Koets » wo dec 03, 2008 3:43 pm

Vette bike gast! staat hoog op m`n eigen verlanglijstje :D heb je er nog meer foto`s van ?

Maniac

Bericht door Maniac » wo dec 03, 2008 4:29 pm

Koets: Dankje man, heb er lang naar uit gekeken. Hbe op dit moment niet meer foto's die komen pas van t weekend als ik met m aan t spelen ben!

mvg Peter

Maniac

Remmen

Bericht door Maniac » di jan 06, 2009 5:12 pm

Hallo,'

Na een tijdje met de fiets te hebben gereden was ik toch niet zo zeer tevreden met de elixer r remmen, ik vond dat ze vrij sponzig aanvoelden. Vandaar dat ik morgen nieuwe Avid Code remmen kan gaan ophalen!!!

mvg Peter

thomasmb
Contacteer:

Re: Remmen

Bericht door thomasmb » di jan 06, 2009 5:25 pm

Maniac schreef:Hallo,'

Na een tijdje met de fiets te hebben gereden was ik toch niet zo zeer tevreden met de elixer r remmen, ik vond dat ze vrij sponzig aanvoelden. Vandaar dat ik morgen nieuwe Avid Code remmen kan gaan ophalen!!!

mvg Peter
Alle avids voele " sponzig " aan ...
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Maniac

Bericht door Maniac » di jan 06, 2009 5:32 pm

Ja goed, dat klopt wel. Maar ik heb laatst op een fiets gereden waar de codes op zaten en dat heeft me overtuigd om toch andere remmen te gaan halen. Ook zeker omdat we waarschijnlijk in de zomer naar de Alpen gaan en denk haast wel dat de elixer remmen het daar niet de hele dag zouden uithouden.
mjah ik ga er in elk geval op vooruit :)

mvg peter

fly high

Bericht door fly high » di jan 06, 2009 6:19 pm

zit er nou echt zoo veel verschil tussen al die remmen?
zolang ze maar een beetje willen remmen toch?!
en hard gaan moet je toch!
:lol:
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

Plaats reactie