IronHorse Sunday 2008 Invoer kosten/rechten blablabla
Moderator:Beheerders
als ik een Iron horse sunday 2008 uit USA over laat vliegen dan betaal je zoals gewoonlijk de vervoers kosten enzo.
maar hoe zit het met het invoer recht en belasting ofzo, krijg je dat er altijd overheen en hoe veel kan zo iets dan zijn/worden?
thnx
maar hoe zit het met het invoer recht en belasting ofzo, krijg je dat er altijd overheen en hoe veel kan zo iets dan zijn/worden?
thnx
Grote transporteurs als DHl hebben hun eigen douane dienst. Die kunnen de boel inklaren en gelijk doorsturen naar het afleveradres. Zij kunnen het douane gebeuren ook in enkele dagen afhandelencyberhawk schreef:dat heb ik nog nooit meegemaakt//gehoord ? :shock:Djamgils schreef: Ook moet je vaak het transport van douanenaar jou thuis nog extra betalen.
Maar ik heb ook weleens pakketjes gehad die 2 weken bij de douane lagen en daarna door tnt aan de deur geleverd werden en toen kon ik tnt zelf ook afrekenen.
-
- Contacteer:
-
hier keek ik http://www.rscycle.com/s.nl/it.A/id.279 ... tegory=531
leek mij geen slechte prijs allen is het versturen enzo een probleem...
wat als ik nou familie van mij (die woont daar in USA en een andere gezin in Canada) als ik die nou de bike laat bestellen en dat zij hem daar dan bijvoorbeeld 1 keer ff door de modder rijden ofzo en dan naar mij opsturen... heb ik dan alsnog al die duure zooi er overheen?
mzzl
leek mij geen slechte prijs allen is het versturen enzo een probleem...
wat als ik nou familie van mij (die woont daar in USA en een andere gezin in Canada) als ik die nou de bike laat bestellen en dat zij hem daar dan bijvoorbeeld 1 keer ff door de modder rijden ofzo en dan naar mij opsturen... heb ik dan alsnog al die duure zooi er overheen?
mzzl
1750 extra?Christiaan schreef:Invoer is op frames 4.7% over de waarde plus verzend kosten, daar komt dan nog over alle,s waarde, vervoe,r en invoer kostne 19% BTW heen en EUR 16,75 administratie kosten
Dus een Sunday komt dan snel op EUR 1750 want shops hebben altijd duur verzend(je hebt waarschijnlijk bij go ride gezien)
want ik heb ff berekent en als de fiets 1606 en dan komt er 19% btw over heen en nog 8% belasting en dan 10 euro douane kosten dan is het rond de 2000 euro voor de IronHorse Sunday expert 2008....
dat is volgens mij altijd nog goedkoper dan hem hier in europa kopen?
heeft iemand trouwens ervaring met de Sunday?
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
-
EUR 1750 is voor een frame, als je een complete bike haalt moet je reken om zo'n 14-15% invoer, over de waarde plus verzend, en dan over alle,s incl invoer komt dan 19% bTW, plus EUR 16,75 admin kosten.fly high schreef:1750 extra?Christiaan schreef:Invoer is op frames 4.7% over de waarde plus verzend kosten, daar komt dan nog over alle,s waarde, vervoe,r en invoer kostne 19% BTW heen en EUR 16,75 administratie kosten
Dus een Sunday komt dan snel op EUR 1750 want shops hebben altijd duur verzend(je hebt waarschijnlijk bij go ride gezien)
want ik heb ff berekent en als de fiets 1606 en dan komt er 19% btw over heen en nog 8% belasting en dan 10 euro douane kosten dan is het rond de 2000 euro voor de IronHorse Sunday expert 2008....
dat is volgens mij altijd nog goedkoper dan hem hier in europa kopen?
heeft iemand trouwens ervaring met de Sunday?
Ogf het nu gebruikt is of niet, invoer en BTW moet je zo wie zo betalen. Invoer is afhankelijk van de opgegeven/verzekerde waarde.
-