Willingen
Moderator:Beheerders
ligt zowiezo geen sneeuw meer.
volgens mij laten ze wel bikers toe ja..
veel plezier daar als ik gelijk heb!
volgens mij laten ze wel bikers toe ja..
veel plezier daar als ik gelijk heb!
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
ik denk dat je in de war bent kerel met een andere topic,Wheels of speed wordt gewoon in Willingen gehouden en racepark schulenberg is gewoon een bikepark met 3 parcoursen in het Harz gebergte.den_Willy schreef:ok nu kan ik er helemaal niet meer aan uit!
De downhill van wheels of speed is die in Racepark Schulenberg gehouden?
En dat ligt in Schulenberg? Helemaal niet in Willingen? Waarom wordt er dan over Willingen gesproken?
Kan iemand vlug antwoorden. Kmoet de hele trip nog regelen...
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Willingen en schulenberg zijn totaal verschillend van elkaar.Persoonlijk vindt ik schulenberg leuker dan Willingen imo.DH track is zeker de moeite waard en een snelle BikerX parcourse met jumps etc,mooie freeride met NS gecombineerd.Slopestyle gedeelte onder aan bij de lift.den_Willy schreef:wooooow dat is lame. Daar is dus helemaal niets maar dan ook niets te doen :s.
Maar drie tracks? Maar is het de moeite om een weekendje te gaan? Naar willingen of naar schulenberg?
Persoonlijk is een weekendje Harz meer de moeite waard dan Willingen omdat 12 km van Schulenberg ligt bikepark Hahenklee met 7 parcoursen.
In Thale ligt ook een DH track waar dit jaar een IXS wedstrijd gehouden wordt,erg leuk parcourse en lekker snel.Grote double op het einde van het parcourse.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Ben wel eens in Bad Wildbad geweest maar dan voor XC toeren in de omgeving maar dat was 4 jaar geleden.Wat ik van de meesten hoor is dat het erg vet is,DH parcourse is waarschijnlijk 1 van de meest hardcore DH parcoursen van Duitsland.Boppard nog niet geweest dus ik kan ook niet mijn mening geven over dat bikepark.
Ik hou het gewoon op het Harz gebied voor DH/FR aktie.Genoeg te beleven daarzo en zeker de moeite waard.Ga dit jaar voor de 3e jaar op vakantie naar Bikepark Hahnenklee en dan in het weekend naar Schulenberg.Lift prijzen van beide bikeparks zijn goed en niet al te duur.Ik weet niet of de fiets verhuur in Hahnenklee nu de Bergamont G-boxx fiets te huur heeft staan,de eigenaar van de fiets verhuur zei dat tegen mij vorig jaar toen ik daar was dat ie probeert de G-boxx fiets binnen te halen voor het nieuwe seizoen.
Alle video's van Racepark Schulenberg.
http://www.myvideo.de/news.php?rubrik=u ... archOrder=
Ik hou het gewoon op het Harz gebied voor DH/FR aktie.Genoeg te beleven daarzo en zeker de moeite waard.Ga dit jaar voor de 3e jaar op vakantie naar Bikepark Hahnenklee en dan in het weekend naar Schulenberg.Lift prijzen van beide bikeparks zijn goed en niet al te duur.Ik weet niet of de fiets verhuur in Hahnenklee nu de Bergamont G-boxx fiets te huur heeft staan,de eigenaar van de fiets verhuur zei dat tegen mij vorig jaar toen ik daar was dat ie probeert de G-boxx fiets binnen te halen voor het nieuwe seizoen.
Alle video's van Racepark Schulenberg.
http://www.myvideo.de/news.php?rubrik=u ... archOrder=
Voor ons is het een beetje kiezen tussen Hahnenklee en Schulenberg.
We zijn vooral downhillers die ook af en toe grote jumps en wat sjieke drops willen doen. Nu bikepark Hahnenklee zal wel het grootste zijn, niet?
Wat raad je ons aan voor een weekendje ons echt bezig te houden en de hele tijd nieuwe coole dingen te zien. Dit weekend is echt een uitzondering voor ons omdat we allebij studeren en echt geen tijd hebben bijna dus ik wil voor dit weekend echt veel bijleren en echt het beste nemen...
Dus als je dat weet: Schulenberg of Hahnenklee?
Sorry dat ik zoveel vraag aan je maar je bent echt heeeel hard bedankt. Je bent trouwens de enigste die er op antwoord
. Echt vreselijk hard bedankt...
We zijn vooral downhillers die ook af en toe grote jumps en wat sjieke drops willen doen. Nu bikepark Hahnenklee zal wel het grootste zijn, niet?
Wat raad je ons aan voor een weekendje ons echt bezig te houden en de hele tijd nieuwe coole dingen te zien. Dit weekend is echt een uitzondering voor ons omdat we allebij studeren en echt geen tijd hebben bijna dus ik wil voor dit weekend echt veel bijleren en echt het beste nemen...
Dus als je dat weet: Schulenberg of Hahnenklee?
Sorry dat ik zoveel vraag aan je maar je bent echt heeeel hard bedankt. Je bent trouwens de enigste die er op antwoord

@Djamgils
DH Track van Schulenberg
http://www.youtube.com/watch?v=ww8ibW0462U
http://www.youtube.com/watch?v=42zUXk74MNc
@den_Willy
Ik ben heb beide bikeparks gereden in de Harz die van Schulenberg en Hahnenklee.De DH in Schulenberg is velen malen moeilijker dan in Hahnenklee, de DH van Hahnenklee in het begin wel wat goed drops heeft maar voor de rest niet veel uitdagends.Parcourse is goed gericht voor beginners want die rijden daar regelmatig.De rest van de parcoursen zijn goed te doen.De moeilijkste tracks van Hahnenklee zijn de DH en de Singletrail schwer / mittel.De rest van de parcoursen in hahnenklee zijn makkelijk te doen.BikerX parcourse is wel aan de korte kant.1 ding wat ik jammer vindt is de prijs waar je fiets mee afspoelt 1 euro voor 2 min en gewoon geld wil niet je moet muntjes halen bij de lift kaart verkoop.
Schulenberg heeft betere parcoursen te bieden ondanks het er maar drie zijn.Fiets afspoelen is gratis en als je geen protectie hebt dan kun je die gratis huren zoals een pressure suit en Full Face Helm.Lift ticket voor een hele dag is 19 euro.De DH van Schulenberg is niet makkelijk en de meesten die daar rijden hebben hun handen vol aan.Erg wortelig,stijl,technisch,erg mooi aangelegt.Biker X parcourse is echt kicken,veel double's,kombochten,veel en veel speed en het leukste is dat je getrakteerd wordt op 3 grote doubles achter elkaar
.De lokals zijn aardig en goed mee te praten.
DH Track van Schulenberg
http://www.youtube.com/watch?v=ww8ibW0462U
http://www.youtube.com/watch?v=42zUXk74MNc
@den_Willy
Ik ben heb beide bikeparks gereden in de Harz die van Schulenberg en Hahnenklee.De DH in Schulenberg is velen malen moeilijker dan in Hahnenklee, de DH van Hahnenklee in het begin wel wat goed drops heeft maar voor de rest niet veel uitdagends.Parcourse is goed gericht voor beginners want die rijden daar regelmatig.De rest van de parcoursen zijn goed te doen.De moeilijkste tracks van Hahnenklee zijn de DH en de Singletrail schwer / mittel.De rest van de parcoursen in hahnenklee zijn makkelijk te doen.BikerX parcourse is wel aan de korte kant.1 ding wat ik jammer vindt is de prijs waar je fiets mee afspoelt 1 euro voor 2 min en gewoon geld wil niet je moet muntjes halen bij de lift kaart verkoop.
Schulenberg heeft betere parcoursen te bieden ondanks het er maar drie zijn.Fiets afspoelen is gratis en als je geen protectie hebt dan kun je die gratis huren zoals een pressure suit en Full Face Helm.Lift ticket voor een hele dag is 19 euro.De DH van Schulenberg is niet makkelijk en de meesten die daar rijden hebben hun handen vol aan.Erg wortelig,stijl,technisch,erg mooi aangelegt.Biker X parcourse is echt kicken,veel double's,kombochten,veel en veel speed en het leukste is dat je getrakteerd wordt op 3 grote doubles achter elkaar

openings tijden gedurende seizoenden_Willy schreef:Nu heb ik juist op de site gezien van Bikepark Hahnenklee. En dat is alleen open van mei tot augustus... Klopt dat of zie ik dat verkeerd?
Saison Mai bis August
täglich 9.45 Uhr bis 18.00 Uhr
April/Sept./Okt.
9.15 Uhr bis 17.30 Uhr
Dat wil zeggen dat de lift dagelijks open is van 9:45 tot 18:00 en in de maanden April,September,Oktober van 9:15 tot 17:30 open is.
Naast biken kun je ook de monster roller,Hill racer,X-board en mountain board huren bij de fiets verhuur.Je kan ook van de ski piste naar beneden knallen met je DH fiets voor een 1500m snelheid rit.daar kunnen snelheden oplopen tot 100 km/h als je vol gas geeft
Laatst gewijzigd door Trekrules op do apr 17, 2008 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
zo gezegd zo gedaan, winterberg was weer lekker, maar Willingen is me toch een maan landschap op sommige stukken. Daar was helemaal niemand dus heb niet af kunnen kijken. Je moet er heel wat rondjes maken wil je daar netjes rondkomen., en met meerdere is ook wel handig lijkt me 
de freeride vond ik btw niet zo geweldig op mijn downhill.

de freeride vond ik btw niet zo geweldig op mijn downhill.