Beste keus?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Glennz
Beste keus?

Bericht door Glennz » vr jun 13, 2008 9:17 pm

Hey allemaal, ik heb eventjes een vraag aan jullie allemaal omdat het me in het andere topic echt niet goed duidelijk werd. Ik heb (volgensmij) alle discussies rond beginners freeride's etc gelezen, maar het blijft me dus een beetje onduidelijk. Dus vraag ik het nog maar een keer, in de hoop dat jullie het kunnen uitleggen van waarom dit en dat. Oke, mijn vraag: ik wil graag beginnen met freeride, gewoon kleine sprongen, misschien later wat grotere, en een beetje lichte downhill, daarvoor heb ik natuurlijk een fiets nodig.
Maar welke? Ik heb al gekeken, een lokale fietsenwinkel heeft de
- UMF hardy 5 '08 staan voor 400 euro, maar die heeft geen schijfremmen (?)
En op internet kwam ik een tegen een:
- Mongoose Fireball '08 en die wel schijfremmen heeft. Ook kost deze maar 390 euro (incl. verzend kosten)
http://www.wallingtoncycles.com/product ... m1b3s3p321

Nou, zelf leek mij de mongoose het beste, omdat deze ook een chainguide lijkt te hebben, en dus schijfremmen heeft. Of zou ik echt voor iets heel anders moeten gaan? Zoja, wat? Budget= 400 euro.. Tsja, komt omdat ik het zelf moet betalen omdat ik al een vrij dure mountainbike heb, en die hebben me ouders betaald.
Oh ja, bijna vergeten

Ik ben 1.60 meter lang en 14 jaar (jaja, ik ben erg klein voor me leeftijd :|)
Maarja, staat alle info hier zo'n beetje bij? Zeg het anders maar dan zet ik het erbij =]

Oke, einde van post :roll:
Alvast bedankt, Glenn :o

fucalot

Bericht door fucalot » za jun 14, 2008 12:27 am

Geen zever, maar koop in mijn ogen beter een 2de handsje (voor dat geld) hier op het forum. 400 euro voor een nieuwe fiets is erg weinig en zal zich op de langere duur zeker wreken in onderdelen.
Plus als alles tegenvalt, krijg je er min of meer hetzelfde voor terug bij verkoop. Wat van jouw keuzemogelijkheden waarschijnlijk niet gezegd kan worden. Voor een goed set schijfremmen betaal je al 200 à 400 euro, laat staan naven en shifters en dergelijke. Just my opinion 8) .

Plaats reactie