Giant Warp DS 2 2005

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mikewiersma
Giant Warp DS 2 2005

Bericht door mikewiersma » di apr 01, 2008 5:04 pm

Hallo Iedereen,

Nu ben helemaal nieuw hier
ik heb eigenlijk altijd met racefietsen rondjes om de kerk gereden ;-)
ik dacht nu is het tijd voor iets anders omdat ik niet zeker weet of ik dit leuk ga vinden had ik een laag budget voor mezelf gesteld (eigenwijs dus) en ben ik eigenlijk uitgekomen op een giant warp uit 2005 om te zien best een aardig fietsje maar ik lees hier nu op het forum best veel negatieve dingen over die fiets nu ga ik volgende maand fietsen in de ardennen maar deze fiets daar wel voor geschikt?? ik ben een beginner dus ga niet al te veel gekke dingen doen maar toch ook niet alleen maar op de verharde weg blijven
groeten mike

hier een voorbeeld van de fiets ik zie vaak een ander model staan namelijk
http://www.siskiyoucyclery.com/images/giant/warp.jpg

Reprox

Bericht door Reprox » di apr 01, 2008 5:46 pm

Welkom Mike,

Vertel eerst even wat je specifieke doeleind is met de fiets.
Is het voor XC of meer voor All Mountain of wellicht voor freeride/downhill/dirt/street gebruik?
Ben je van plan om er veel mee te gaan fietsen?
Aan de hand van je doeleind en je budget kunnen mensen je adviseren.
Gewicht en lengte is ook wel makkelijk dan kunnen we meteen de juiste maat en afmontage erbij vermelden.

P.s. Die Giant is meer een wegfiets/basisschool fiets.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

mikewiersma

Bericht door mikewiersma » di apr 01, 2008 6:21 pm

Hey Daan,

Bedankt voor je reactie het probleem is eigenlijk dat ik de fiest al gekocht had voor ik dit forum kende....... STOM!
maarja wat ga ik er mee doen eigenlijk af en toe eens een keertje het bos in 1 x per week ofzo geen hele gekke dingen dus en volgende maand een keer naar de ardennen niet alleen verharde dus inderdaad wel het bos in
kan ik helemaal niets met die fiets of voor een beginner
goed genoeg kijk als ik het leuk vind en het bevalt goed dan koop ik volgend jaar een wat duurdere fiets heb kwa racefiets ook gewoon een professionele niet toys r us ding

Lacer

Bericht door Lacer » di apr 01, 2008 6:25 pm

Ik denk dat het zeker wel zal voldoen voor een weekendje in de ardennen, ik neem aan dat je gewoon tochtjes maken oid.
Voor een beginner is het dus zeker wel goed.
Als je het wat vind dan koop je in de loop van de tijd gewoon een betere.

mikewiersma

Bericht door mikewiersma » di apr 01, 2008 7:27 pm

Dat is inderdaad ook mijn idee alleen zag ik steeds meer en vaker op internet staan dat het een waardeloze fiets schijnt te zijn. Ik vind het echt niet erg om geld uit te geven aan een goede fiets maar als ik er niets mee doe of het niets vind is het gewoon zonde bij racefietsen lijkt het wat makkelijker te zijn.
maar heb er een klein bos ritje mee gemaakt en moet toegeven rijd toch best aardig

Lacer

Bericht door Lacer » di apr 01, 2008 8:34 pm

ja voor jouw lijkt me een weekendje ardennen met zon fiets goed te doen.
op het moment dat je serieuser/sportiever gaat fietsen zou je altijd een betere kunnen kopen.

voor tochtjes is het zeker geen slechte fiets. Maar als je echt big wilt gaan of hard is het idd niet echt goed.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo apr 02, 2008 6:20 am

Het zijn best redelijke fietsen. Je zult geen sprongen van 1 meter naar een platte landing moeten doen. maar gewoon xc kan die heel goed aan. Een vriend van me heeft er ook 1 en die rijdt er gewoon xc mee en dat gaat gewoon goed. Hij is zelfs een dagje meegeweest naar de DH in namen.

oftewel ben blij met je fiets, gewoon lekker fietsen in het bos. En als je toch veel sprongen of snelle/bumpy afdalingen gaat doen dan merk je het vanzelf dat de fiets het niet meer leuk vindt en kun je tegen die tijd gaan rondkijken naar iets anders.

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » wo apr 02, 2008 7:24 am

Ik heb een paar jaar terug een jongen in het bikepark Badwill Bad gezien met een Giant Warp!. Deze had een kleine modificatie aan de achterbrug gemaakt zodat hij een langere demper kon monteren en meer veerweg had.

ik geloofde mijn ogen niet :o het zag er echt ruig uit. En deze jongen ging er goed tekeer mee in het bikepark! Dus het is nog niet zoon slechte bike.
Veel plezier !

Greetz Robin

stephan

Bericht door stephan » do apr 03, 2008 8:10 am

Het is idd een prima begin bike, ik heb er ook een gehad. beviel goed maar als je steeds grote jumps gata maken hogere drops dan word het misschien tijd om voor wat nieuws te kijken. Maar ik zou me voorlopig niet te druk maken, want het is een prima fiets om op te beginnen.

Plaats reactie