Session 8

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

freeko

Bericht door freeko » di mar 18, 2008 10:09 pm

Ik hoef ook geen merk wat elk jaar met zogenaamde "vernieuwingen "komt.Intense,Santa Cruz, en Foes houden hun oorspronkelijke principe's aan.Komen ook niet elk jaar met weer een kompleet nieuw model.Iets wat al perfect is hoef je niet te veranderen.Blijven niet voor niets topmerken. 8)

En die Trek is gewoon ook nog eens lelijk :roll: Lijkt in mijn ogen net een Kona

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo mar 19, 2008 12:51 pm

Trek heeft tot nog toe toch altijd single pivot gebruikt?

volgens Dave Weagle is de split pivot een "slechter" concept dan de dw link. Maar het is wel een vooruitgang op de single pivot.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » wo mar 19, 2008 1:48 pm

Ik krijg hier vooral het vliegend groen van.

dit soort discussies vergelijkt gewoon doeltreffendheid van marketing campagnes....nothing more.

De velo's van den Aldi zijn single pivot. Orange 223 is single pivot..... We kunnen gerust stellen dat de kwaliteit van een fiets van nogal wat meer afhangt dan een veerprincipe.
Ik zeg: de meesten onder ons zouden in een blinde test (hoe dat precies moet zoek je zelf maar uit) het verschil tussen ne Sunday, orange, M3, giant etc niet eens merken. Meer zelfs: de meesten hier (including myself!) weten qua afstelling geen fluit. Beter een single pivot met een afgestelde DHX en een deftig stel banden dan ne iron horse met een metel demper en gazzaloddis....
En daast werkt 1 veersysteem beter voor die rijder dan voor een andere. en daar nóg eens naast, zijn de vereisten tussen XC en DH en FR zo breed dat je allicht niet eens van een 'Beste Veersysteem' kan spreken.

Happy marketeering!

PS ik heb nog niet met zijn vering gereden, maar weagle is in elk geval een wereldtopper qua marketing van zijn eigen naam. Je kan als merk al beter weagle boeken dan Gracia als je een fiets wil verkocht krijgen.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Don

Bericht door Don » vr mar 21, 2008 9:16 am

Niks mis met Gazzalodi's he!!!!
3.0= ok!
Zondagsrijder

hubertje

Bericht door hubertje » vr mar 21, 2008 5:19 pm

Kweet niet hoe jouw Gazzaloddi 3.0s rijden, maar de mijne zijn enkel lomp...
Hoewel ze wel vet zijn natuurlijk (optisch dan) :angelnot:

Plaats reactie