Bootleg canyon trails - Bolder city, Nevada

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DESL
Bootleg canyon trails - Bolder city, Nevada

Bericht door DESL » wo okt 31, 2007 6:57 pm

Bootleg Canyon trails - Boulder City, Nevada

Afbeelding

Boulder City ligt ongeveer 40 min. rijden ten zuid oosten van Las Vegas net voor de Hoover Dam met uitzicht op Lake Mead. De canyon heeft zijn naam te danken aan de drank die er
in de jaren 30 door individuen doorheen werdt gesmokkeld naar de federale werkplaats van
de in aanbouw zijnde Hoover Dam.

Bestaande trails (die deels door bergschapen her en der al uitgesleten waren) brachten Brent op een idee en zijn tussen 1994 en 1996 verder "illegaal" aangelegd door Brent Thomson en een handvol fanatieke bikeminded locals. Zij zijn degene die met bloed zweet en tranen de trails uitgehouwen en gevormd hebben in het extreem ruige terrein van Bootleg Canyon.
Later is hij (Brent) door Bolder City officieel benoemd tot trail master voor het behouden, onderhouden en promoten van de trails. Daarna zijn er door de gemeente zelfs wat wc's, douches en pick-nick en bbq plaatsen aangelegd om het voor de bikers nog aangenamer te maken.

De trails liggen op wat de locals "radar mountain" noemen vanwege de communicatie apparatuur die op de top van de berg staat. Het is vanaf de highway 93 ook te herkennen aan de met wit-kalk geschilderde BC op de flank van de berg waar de trails al kronkelend naar beneden komen.

Afbeelding

Na een stevig ontbijt ben ik gepakt en gezakt (bescherming, eten en drinken) vanuit Sin - City Vegas bij All Mountain Cyclery in Bolder City gedropt door een collega die zo vriendelijk was om mij (s'ochtends) even een slinger te geven waar ik om 09:00uur moest zijn voor de shuttle naar de trails.
Daar aangekomen moest ik eerst de gebruikelijke "wij nemen geen enkele
verantwoordelijkheid voor geleden schade aan goederen of persoon" bla bla invullen en natuurlijk even de creditcard flashen voor $100 ($75 bike en $25 shuttle),en toen kon ik de Demo 9 in de shuttle zetten die achter de shop klaarstond en was ik good to go.

Afbeelding

Na een ritje van ongeveer 5 min. waren we onderaan de berg van waar het allemaal ging gebeuren. Wij moesten daar even wachten want er zouden nog wat locals met de shuttle meegaan. Losse shuttle prijzen waren 1 run $5.00, 3 runs $10.00, 7 runs $20.00 en $25.00 voor een full day.

Afbeelding

Afbeelding

Na even te hebben gewacht kwam de ene na de andere local in pickup met dikke dh bak achterop aanrijden om zich uiteraard na betaling ook naar de shuttle te begeven die zich nu langzaam vulde.

Afbeelding

De shuttle baande zich langzaam maar zeker een weg over een smal pad richting de top van "radar mountain", na pak 'm beet 10 min. stopte we aan het einde van het zandpad. De klep van de aanhanger ging open en de wapens werden uitgeladen.
Met een select groepje stalen ridders waar ik onderweg al kennis mee had gemaakt en het een en ander aan info van had gekregen zette we al lopend de tocht voort nog hoger de berg op, (de anderen shuttle gangers gingen het boyscout pad op).

Afbeelding

Na een redelijke voettocht van nog eens 8 min. lopen met fiets stonden we dan eindelijk aan de top van de berg waar het start platform van de dh stond, en wat een uitzicht was dat zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf hier zag je de diverse trails die naar beneden kronkelden over rotsblokken, langs richels en over losse scherpe stenen waar je gewoon bang van wordt. DIT is DE shit, was het enige wat in me op kwam bij het aanschouwen van het geheel. De locals hadden me onderweg al enigzins voorbereid op wat komen ging maar WHOOO dude is this for real ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's hier boven doen de trails geen recht want het was echt hardcore shit vandaar de link naar een filmpje van een dh race daar in 2006 :http://nl.youtube.com/watch?v=SDDpMJypuRE
En een helmcam filmpje:http://nl.youtube.com/watch?v=SapyxX1U_tw

Na iedere run van +- 7 min. stond de shuttle weer netjes beneden te wachten om je weer op te pikken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De trails hebben pakkende namen als Armageddon, Ginger, Snakeback, Kavorkian, Poopshoot, Diva, Ona Lee, G- String en Reaper.
En ik kan je verzekeren dat het gros van de trails z'n naam eer aan doet.

Afbeelding

Het is niet voor niets dat er stukken van Third Down, Kranked, Chain Reaction 4 en anderen
hier gefilmd hebben,en grote namen zoals Wade Simmons, Steave Peat, Hans (no way) Ray, Aron Chase, Miss G., Kyle Straight enz. hier hebben gebiked.

Afbeelding

En nu de Cranked Crusaders uit wooden shoe country:

Afbeelding

Afbeelding

De All Mountain Cyclery crew en locals zijn super chille gasten met hart voor de sport.

Al met al een ervaring om nooit meer te vergeten en een must do voor een ieder die van extreem DH houdt en in Las Vegas of omgeving komt.

I'm out peace,
DESL
Laatst gewijzigd door DESL op do nov 01, 2007 9:59 am, 4 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo okt 31, 2007 9:28 pm

De omgeving ziet er wel bruut uit. Ben er zelf ook een x geweest, alleen toen was ik 10 en fietste ik nog niet haha. Maar is wel stof happen daar of niet?

ltr bas

DESL

Bericht door DESL » wo okt 31, 2007 9:37 pm

Het stof happen viel me 100% mee, maar dit is een omgeving waar je zeker niet hard wil crashen want dan is het vrijwel meteen :crashed:
--Cranked Crusaders--

Sven

Bericht door Sven » wo okt 31, 2007 9:52 pm

DESL!
Top-report..
Supervette locatie, pracht-trails..
Damn lovely!

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » wo okt 31, 2007 10:17 pm

Wow! Wanneer zat je daar? Ik was daar van 7 tot 14 oktober. Ben op 8 oktober getrouwd in Vegas maar heb helaas niet kunnen fietsen in BC. Nu ik dat zo zie had ik misschien toch wat tijd vrij moeten maken. Maar ja, genoeg andere mooie dingen gezien en superchill cruisen met 'n mustang convertible is ook niet verkeerd...

DESL

Bericht door DESL » wo okt 31, 2007 10:32 pm

@ Sven, had dit voor geen goud willen missen, ruigste dh die ik ooit heb gereden :evil:

@ Santa Cruz, Allereerst gefeliciteerd, en ik zit nu nog in Vegas maar kom helaas zondag weer terug in ons koude kikker landje :(

Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--

sayn

Bericht door sayn » wo okt 31, 2007 10:35 pm

Misschien een domme vraag maar heb je je eigen fiets meegepakt naar daar? En is dat duur om die daar te krijgen? Betrouwbaar?
Wil ook eens die kanten uit gaan om te biken...
Grtz en alvast merci ;)
Specialized Enduro S-works 2018
Saracen Myst Team 2017
Santa Cruz Highball CC 2017

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » wo okt 31, 2007 10:55 pm

sayn schreef:Misschien een domme vraag maar heb je je eigen fiets meegepakt naar daar? En is dat duur om die daar te krijgen? Betrouwbaar?
Wil ook eens die kanten uit gaan om te biken...
Grtz en alvast merci ;)
anders lees je het verhaal gewoon even goed.. staat gewoon in dat hij voor $75 een fiets had gehuurd..

koo\

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo okt 31, 2007 11:29 pm

Must... go.... there...!

DESL

Bericht door DESL » do nov 01, 2007 3:08 am

Steelboy schreef:Must... go.... there...!
Do...not...take...own...bike !!

Dit parcour is een bike en banden killer van de eerste klasse,
beter voor die dollars huren zonder zorgen ;)

Heb bij drie ridders aardig wat carnage gezien aan bike en banden,
zelf reed ik met tireballs http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
wat hier niet misplaatst is.

Just so you know and stay in the flow :arms:
--Cranked Crusaders--

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » do nov 01, 2007 8:03 am

DESL schreef:@ Sven, had dit voor geen goud willen missen, ruigste dh die ik ooit heb gereden :evil:

@ Santa Cruz, Allereerst gefeliciteerd, en ik zit nu nog in Vegas maar kom helaas zondag weer terug in ons koude kikker landje :(

Gr,
DESL
Dank je! Als ik je 'n tip mag geven, ga echt echt echt op tijd naar het vliegveld. Wij waren 2,5 uur voor vertrek (was 'n binnenlandse vlucht) op het vliegveld. Ff inchecken en daarna naar boven. Komen we boven aan staan er, niet overdreven, tussen de 1500 en 2000 mensen te wachten voor die f@#king security check. Resultaat? Vlucht gemist, overgeboekt naar de volgende van 'n uur later, aansluiting gemist in Chicago daarna via Londen terug moeten vliegen ipv rechtstreeks (wel gratis economy plus upgrade) en zodoende 7 uur later dan gepland geland op Schiphol!

Wel 'n geweldige week gehad in Sin City!

DESL

Bericht door DESL » do nov 01, 2007 8:57 am

@ Santa Cruz,
Bedankt voor de bezorgdheid, maar wij (RNLAF) hebben
een eigen vlucht met Martinair vanaf Nellis afb. met
maar 120 man in de kist en vliegen via Goose bay -
Canada direct naar Eidhoven airport. :angelnot:

En ik heb zeker een goede tijd (18 dagen) gehad hier in Sin City.

Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » do nov 01, 2007 9:48 am

beter. Ik mocht m'n shotgun niet meenemen in het vliegtuig, flauw hoor. Zal voor jou niet zo'n probleem zijn dan :lol:
Wel relaxed reizen dan! Nergens in de rij enzo. Have fun en goede reis!

Timmos

Bericht door Timmos » do nov 01, 2007 5:01 pm

werktripje :shock:

Mooie foto's ziet er werkelijk top uit daar :D

DESL

Bericht door DESL » vr nov 02, 2007 9:47 am

Timmos schreef:werktripje :shock:
Yep, erg naar allemaal :lol:
--Cranked Crusaders--

DESL

Bericht door DESL » za nov 10, 2007 11:06 am