Beste Platform pedalen
Moderator:Beheerders
Wat zijn de beste platform pedalen op dit moment??
Zit zelf te denken om crankbrothers 5050 pedalen aan te schaffen, maar lees ook bij de reviews dat de pinnetjes niet goed zijn, niet lang genoeg...
Zit zelf te denken om crankbrothers 5050 pedalen aan te schaffen, maar lees ook bij de reviews dat de pinnetjes niet goed zijn, niet lang genoeg...
- Stainless Styles
Re: Beste Platform pedalen
Ik denk dat dit voor iedereen anders is, het ligt er waarschijnlijk ook aan welke schoenen je draagt tijdens het biken, en dus in hoever het bereik en aantal is van de "pinnetjes' die zich in je schoenzool moeten zetten voor goede grip.X rider schreef:Wat zijn de beste platform pedalen op dit moment??
ik heb zelf de cranks en pedalen van Truvativ Holzfeller en ik merk zelf als ik andere schoenen draag, het effect heeft op de grip.
Maar ik ben er uiterst tevreden mee!
veel succes met het vinden van nieuwe pedalen

Bikepark The Filthy Trails
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails
mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails
mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be
-
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik de NS Legeaters de beste pedalen :
-super sterke INDUSTRIELAGERS
-SUPER grip , ken de pinnetjes ook aanpassen enz
-leuke kleurtjes
-Er staan zoveel pînnetjes op de pedalen dat de schoenen niet echt uitmaken :p Ik merk weinig tot geen verschil als ik van schoen wissel
Negatief : Als je geen scheen/knielappen aanhebt en je krijgt hem tegen je scheen => Haast je dan maar vlug naar de dokter voor te naaien :p
-super sterke INDUSTRIELAGERS
-SUPER grip , ken de pinnetjes ook aanpassen enz
-leuke kleurtjes
-Er staan zoveel pînnetjes op de pedalen dat de schoenen niet echt uitmaken :p Ik merk weinig tot geen verschil als ik van schoen wissel
Negatief : Als je geen scheen/knielappen aanhebt en je krijgt hem tegen je scheen => Haast je dan maar vlug naar de dokter voor te naaien :p
- cyberhawk
- Contacteer:
(ik zeg maar "als" maar beter had ik wanneer kunne typen
)
als je de 5050's koopt neem dan de XX editie die zijn industrie gelagerd!!
en vergeet niet enorm veel lock tite // seconden lijm // verf ofzo
op de plate bolts te doen want die ben ik al 12 keer verloren (2 setjes)
voor de rest super pedalen (trial) 2 soorten pinnetje dikke chromen en dunne zwarte
en de inbus zijde van de boutjes zit aan de binne kant dus slijt er niet vanaf..
1 jaar abuse en nog geen mm speling of wat dan ook
en crank bros. is heel goed met after service !!!

als je de 5050's koopt neem dan de XX editie die zijn industrie gelagerd!!
en vergeet niet enorm veel lock tite // seconden lijm // verf ofzo
op de plate bolts te doen want die ben ik al 12 keer verloren (2 setjes)
voor de rest super pedalen (trial) 2 soorten pinnetje dikke chromen en dunne zwarte
en de inbus zijde van de boutjes zit aan de binne kant dus slijt er niet vanaf..
1 jaar abuse en nog geen mm speling of wat dan ook
en crank bros. is heel goed met after service !!!

Ik rijd zelf ook met de 5050 pedalen, de X versie. Simpelweg omdat ze de helft kosten i.v.m. de XX versie. Als ze er dan na een jaar mee ophouden koop ik wel nieuwe.
Sinds ik de lange schroefjes van Crank Bros zelf erin heb gezet, is de grip simpelweg fenomenaal. Helemaal in combinatie met de 5.10 Impact schoenen, net of je met clicks rijdt (alleen als je een voetje aan de grond wil zetten ga je niet op je bek
). Ze hebben ook een erg groot oppervlak, wat ik zelf erg fijn vind.
Bovendien rijden veel World Cup rijders met de 5050 pedalen, dus slecht zullen ze zeker niet zijn he?

Sinds ik de lange schroefjes van Crank Bros zelf erin heb gezet, is de grip simpelweg fenomenaal. Helemaal in combinatie met de 5.10 Impact schoenen, net of je met clicks rijdt (alleen als je een voetje aan de grond wil zetten ga je niet op je bek

Bovendien rijden veel World Cup rijders met de 5050 pedalen, dus slecht zullen ze zeker niet zijn he?

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Ik dacht net, waar zijn die Flatboy pedalen
Easton is echt goed, dit zijn een de beste pedalen als je het mij vraagt, maar ook Shimano DX! en er zijn er nog meer natuurlijk. 5050's zou ik alleen weer niet kopen, maar daar staan een hoop andere meningen tegenover. En de pinnetjes, daar let ik niet meer op als de looks, groote, prijs en misschien gewicht. Maar DX heb je bijvoorbeeld niet in zwart, flatboys alleen in zwart. Daar komt nog een beetje jou mening kijken, en dan moet je er toch wel uitkomen denk
Succes Gideon

Succes Gideon
-
mmmm, ikzelf en een maat hebben alletwee de XX versie van de crank brothers en zijn daar eigenlijk totaal niet over te spreken.
Met de kleine pinnen (standaard) erin heb je zeer weinig grip, de bijgevoegde lange pinnen zijn stukken beter, maar breken gemakkelijk af.
De basisplaatjes verliezen constant hun boutjes en last but not least als je bike 3 dagen stil staat zitten ze vast, en het is nu niet dat ik daar met de kärcher in zit te spuiten...en cheap zijn ze zeker niet, just my opinion...
Met de kleine pinnen (standaard) erin heb je zeer weinig grip, de bijgevoegde lange pinnen zijn stukken beter, maar breken gemakkelijk af.
De basisplaatjes verliezen constant hun boutjes en last but not least als je bike 3 dagen stil staat zitten ze vast, en het is nu niet dat ik daar met de kärcher in zit te spuiten...en cheap zijn ze zeker niet, just my opinion...
- cousin boneless
pinnen steken zo'n vier tot vijf mm uit...zijn vooral goed kwa ergonomie: ze zijn niet gewoon "flat", maar dieper in het midden, zodat je met je voet goed er in kan zinken. ultime grip - jammer dat ik geen foto's van mijn opgegeten kuit hebLacer schreef:die pinnetjes zien er niet zo lang uit hoor uit of ligt het aan mij

-
- Contacteer:
wat je moet kopen
- shimano DX
of
- sun ringlé zuzu
met deze laatste heb ik al 4 jaar gereden en ik heb ze gekocht op een 2dehands fiets. zijn dus al ouder. de pinnetjes zijn nog zo goed als nieuw en er staat nog niets van speling op. dit zijn de enigste vertrouwbare pedalen waar ik al ervaring mee heb omdat de DX'n mij werden aangeraden en de andere kwam ik per toeval tegen.
wat je zeker niet moet kopen
-DMR v8--->rommel
- shimano DX
of
- sun ringlé zuzu
met deze laatste heb ik al 4 jaar gereden en ik heb ze gekocht op een 2dehands fiets. zijn dus al ouder. de pinnetjes zijn nog zo goed als nieuw en er staat nog niets van speling op. dit zijn de enigste vertrouwbare pedalen waar ik al ervaring mee heb omdat de DX'n mij werden aangeraden en de andere kwam ik per toeval tegen.
wat je zeker niet moet kopen
-DMR v8--->rommel