Show your Downhill/Freeride
Moderator:Beheerders
-
zulke dingen vraag ik me ook wel eens af.Santa Cruz schreef:Nogmaals, erg mooie fiets. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Speci het wiel opnieuw uit moest vinden wat betreft vorken (met 25mm as!) en dempers.
Net zoals shimano zonodig de centerlock schijven moest hebben. Het zal allemaal veel makkelijker en beter zijn als alles uitwisselbaar is. En dat willen ze waarschijnlijk juist niet hebben....
keybone collector!!!
-
- Contacteer:
Gisteren de 2008 besteld als framesetjaspero schreef:de demper is erg goed in te stellen, hetzelfde geld voor de vork.
hij is idd niet als freerider ontworpen, maar meer als een Allmountain/ enduro bike. Maar wanneer je smooth kunt landen enzo kun je er zeker mee freeriden. Geen huge hucks en echt DH maar light freeride lukt zeker. het blijft natuurlijk een compromis.
De enduro van 2006 was meer gericht op freeride.
De 2007 versie fiets echt super makkelijk bergop.

Al had ik in eerste instantie ook wat problemen met de uitwisselbaarheid van het voorwiel(de steekas dus),maar na een testrit met die vork en de demper heb ik de knoop toch doorgehakt.De 2008 vork is nòg lichter dan de 2007 versie en heeft andere seals,de demper heeft 4 standen i.p.v. 3 en ook verbeterde seals.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
- Contacteer:
Tijd voor wat nieuws,en vooral iets lichters.jaspero schreef:Waarom doe je die 2006 van je weg? je zult er geen spijt van hebben, het is een super bike.
gr Jasper
Ik had in eerste instantie een 2006 S-WORKS enduro op het oog,maar kon toen een goeie deal doen wat betreft het 2008-model,vandaar.

-
- Contacteer:
Ik heb al een freeride-gerichte fiets,dus met mijn Enduro 2006''overlapte''
mijn fietsen elkaar enigzins,vandaar dat ik voor een lichtere fiets ben gaan kijken,een waarmee ik toch wat beter op locale toertochtjes uit de voeten kan,maar ook mee de Ardennen inkan.Dus een breder''bereik''in de schuur
.
mijn fietsen elkaar enigzins,vandaar dat ik voor een lichtere fiets ben gaan kijken,een waarmee ik toch wat beter op locale toertochtjes uit de voeten kan,maar ook mee de Ardennen inkan.Dus een breder''bereik''in de schuur

-
tipje mijnerzijds: Die ketting geleider verzetten. Staat veel te veer achterover. Bovenste geleider heeft nu nauwelijks 'n functie en dat onderste deel rij je of krom of eraf als je toevallig 'n rots raakt (ook al kan het bewegen). Verder veel plezier in Les Gets en niet vergeten zeker 'n dag naar Morzine te gaan. Lekker easy over de weg er naar toe (bergaf) en later boven bij de lift in Morzine kun je weer afdalen naar Les Gets. Easy!mr. mean schreef:Morgen vertrekken we naar Les Gets, ik ga met deze gaan
mijn Woodman Elite:
Grtzz Carlos,
-
nice! Waarom geen 203 mm. Travis single? Staat ook supervet!N I E L S schreef:In opbouw, toch maar weer een M3...
Nog te doen:
- Kabelloop voorrem veranderen.
- Op zoek naar 165mm cranks anders moet ik mijn 175 aanpassen.
- Misschien een 170mm SC.
- Misschien X9 shifter met X9 derailleur.
p.s. hoe bedoel je, je cranks aanpassen?
Thanks.Santa Cruz schreef:nice! Waarom geen 203 mm. Travis single? Staat ook supervet!N I E L S schreef:In opbouw, toch maar weer een M3...
Nog te doen:
- Kabelloop voorrem veranderen.
- Op zoek naar 165mm cranks anders moet ik mijn 175 aanpassen.
- Misschien een 170mm SC.
- Misschien X9 shifter met X9 derailleur.
p.s. hoe bedoel je, je cranks aanpassen?
Ik ben niet echt een Manitou man dus dat gaat niet gebeuren. Een 170 sc erop lijkt me wel cool.
Cranks langer dan 170 op M3 moeten gevijld worden aan de binnenkant, anders passen ze niet langs de achterbrug. Niet handig maar goed.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
M'n Boxxer is 178 dus dat scheelt 1 cm. Ik vind het belangrijker dat de inbouw goed is. Momenteel vind ik 'm nogal hoog staan maar dat komt ook door de lange stuurbuis.Santa Cruz schreef:is dat niet 'n beetje weinig veerweg i.c.m. de veerweg achter? Gaat je geo dan niet om zeep?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!