lucht demper afstellen
Moderator:Beheerders
Ik heb een fox dhx5 luchtdemper . En ik heb er nu al iets boven 2 bar lucht op staan. Ik heb de rebound een beetje proberen afstellen. maar het is nog wel wat zoeken hoe het nu juist moet . Heeft iemand van jullie ervaringen of raad? Want ik heb het gevoel dat hij toch nog wel bottom uit geeft als ik land 

freeride entertainment
-
Re: lucht demper afstellen
gebruik de gebruiksaanwijzing om hem in te stellen. gebruik de begininstellingen die ze daar aangeven en ga van daaruit verder experimenteren. Gebruiksaanwijzing staat ook op de Fox site.Byves schreef:Ik heb een fox dhx5 luchtdemper . En ik heb er nu al iets boven 2 bar lucht op staan. Ik heb de rebound een beetje proberen afstellen. maar het is nog wel wat zoeken hoe het nu juist moet . Heeft iemand van jullie ervaringen of raad? Want ik heb het gevoel dat hij toch nog wel bottom uit geeft als ik land
Klopt, als hij nooit bottomed dan staat hij te hard, dat geld ook voor een voorvork.Steelboy schreef:Wat Santacruz zegt... aanvullend: een demper mag af en toe bottomen...
Bottomen is juist een mooi afstelpunt, doet hij dit niet dan kan je de demping net zo lang verzachten totdat hij het eens een keer doet, pas dan benut je de veerweg en de demping optimaal.