Metabief, France

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
jaspero
Metabief, France

Bericht door jaspero » ma jul 23, 2007 10:10 am

Naar aanleideing van enkele topics over Freerdie spots ben ik van plan om in de herfstvakantie een week te gaan biken in het liefst Frankrijk. Ik ben op zoek naar Freeride pistes en Enduro pistes. Nu kwam ik via google uit op het gebied de Jura, meer bepaald Metabief.
Maar zeer waarschijnlijk zullen in deze Periode de aanwezige lift(en) dicht zijn.
Is het te doen om zonder deze liften de pistes(freeride/enduro) die er rondom metabief zijn te bereiken? Ik ben niet te beroerd om te klimmen, maar natuurlijk wil ik voor de afdalingen gaan

Dit is de site voor geintereseerden:

http://www.tourisme-metabief.com/pages. ... &idPage=52

Als iemand nog andere alternatieven heeft om in deze periode te gaan biken, laat maar horen. wel het liefst rond dezelfde afstand, ongeveer 800 km.

Gr Jasper

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma jul 23, 2007 1:35 pm

Het is voor mij inmiddels wat jaren geleden dat ik daar voor het laatst was maar om de start van de dh te bereiken heb je toch, bij voorkeur, de lift nodig. Het is 'n behoorlijke klim dus ik denk dat je na een keer klimmen en afdalen klaar bent voor de rest van de dag. Ik vond het wel 'n supergaaf parcours, beetje bmx achtig en niet erg technisch. Wel veel mooie sprongen en tables erin.

jaspero

Bericht door jaspero » di jul 24, 2007 9:27 pm

Ik had gezien dat het verschil in hoogte van de plaats metabier en waar de lift heengaat maar 420 meter is. Dat lijkt me wel te doen, zeker met een Enduro.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di jul 24, 2007 10:50 pm

Is misschien wel te doen maar dat ga je toch niet vaker dan 'n keer of twee doen per dag denk ik. Het is wel de moeite waard denk ik, leuk parcours.

Plaats reactie